Ervaringen met Naish Shift system

Mick
Gast
Juni 28, 2005, 12:49:34
edit2Rapporteer  
Zag dat al redelijk wat Naish mennekes hier het Shiftsysteem hebben en ben benieuwd wat ze er eigenlijk van vinden. Vaar nu zelf met het UDS-systeem en vind dat het wel erg aan je "vast" zit... (grinnik_kitesmiley)

Aanradertje om hem om te bouwen naar het Shift systeem?
FLOF

Antwoord #1 Juni 28, 2005, 13:06:41
edit2Rapporteer  
Ik vaar met Naish 5th Shift bar. Bevalt goed, hoewel ik hem net heb en nog niet heel veel uren mee heb kunnen varen. Safety werkt prima, alles ff getest. Enige nadeel vind ik de losse chickenleg, heb hem liever aan mijn loop, maar ja. Schoot ook een keer los dit weekend en toen ff unhooked.
Verder is leash aan 5e lijn handig, want nu kun je de bar spinnen na een rotatie. Al met al zeer tevreden, vind 5e lijn varen sowieso een enorm (positief) verschil.

maarten_schepers

Antwoord #2 Juni 28, 2005, 13:39:44
edit2Rapporteer  
Vaar zelf ook met het UDS systeem. Vind het zeer lekker varen, lekker veel de-power. alleen handle passes ga je hier niet mee maken. momenteel vind ik het Naish 5th Shift bar systeem nog een beetje prijzig. nog maar ff wachten tot dat iets goedkoper word
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juni 28, 2005, 14:20:02
edit2Rapporteer  
vaar dan wel niet met het shift systeem maar met een zelfbouw 5elijn [stukken goedkoper als je een beetje zelf met de naaimachine overweg kan]. ben echt zeer te spreken over het systeem, veel meer depower en er raakt niks in de knoop als je m released. afgelopen zondag kwam ik per ongeluk unhooked met 1 hand aan de bar, kite dus vet vet aan het loopen en heb de bar los moeten laten. de kite dwarrelde daarna gewoon rustig uit de lucht zonder enige spanning op de lijnen en kwam in relaunch positie in het water terecht. enige wat ik nog moest doen was de 5e lijn binnenhalen totdat ik mn bar kon pakken en daarna herstarten, was binnnen een minuut weer aant varen.

waaide toen 20 kn met stoten van 24/25 en was met mn 60kg nog lang niet overpowerd met mn 12m.
kentyman

Antwoord #4 Juni 28, 2005, 14:56:37
edit2Rapporteer  
ten eerste: 5th = super! Relaunchen is supersimpel, je hebt mega goede depower en een heel stabiele kite en de safety is natuurlijk ook helemaal top.

ik heb ook shift en 't bevalt prima: het is allemaal degelijk spul, werkt goed, eenvoudig maar effectief, goede leash, goede release en gekleurde lijnen (gekleurde lijnen is echt heel handig, je ziet veel sneller of je lijnen goed zitten, wat links / recht is, haalt ze zo uit de knoop etc) Maw, ik ben helemaal tevreden met m'n shift!
huib

Antwoord #5 Juni 28, 2005, 15:53:20
edit2Rapporteer  
Of je nu een Naish shift systeem neemt of zelf een 5th bouwt, het is gewoon goed. Goede depower, ook uitgehaakt top, makkelijk herstarten.

Een collega van mij voer altijd met UDS en hij is sinds een paar maanden overgegaan naar Shift. Hij wilt nooit meer wat anders. Maar dat lag dan vooral aan UDS; weinig stabiel gevoel in de bar. Hij is sinds de overstap naar een 'normale' bar stukken beter gaan varen.
Mick
Gast
Antwoord #6 Juni 28, 2005, 16:15:52
edit2Rapporteer  
Klinkt alsof het de investering van die 170,- euries wel waard is dus... Voordat we op vakantie gaan dus maar bestellen...

Thanks guys
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 Juni 28, 2005, 16:19:26
edit2Rapporteer  
bestel gewoon bij erik Verheij hier op het forum die bouwt voor 80 euro je bar om en je ziet geen verschil met een shift system. Is zeker net zo goed, misschien wel beter. en het scheelt veel geld.
Erik Verhe1j

Antwoord #8 Juni 28, 2005, 18:49:25
edit2Rapporteer  
 (tong_kitesmiley)
surf

Geen avatar

Antwoord #9 Juni 28, 2005, 18:56:16
edit2Rapporteer  
Erik,
Hoe werkte dat ook weer? Stuur je je bar met de post jou kanr op. Jij fixt em. Stuur jij hem dan terug of moeten we hem ophalen?
Zit er verschil tussen een aero2 of V4 bar? Welke is beter?
Als je nog nooit met een 5e lijn gevaren hebt, is dit dan heel anders varen, en optuigen?
En hoelang heb je nodig om alles voor elkaar te krijgen?
Mick
Gast
Antwoord #10 Juni 29, 2005, 09:14:59
edit2Rapporteer  
bestel gewoon bij erik Verheij hier op het forum die bouwt voor 80 euro je bar om en je ziet geen verschil met een shift system. Is zeker net zo goed, misschien wel beter. en het scheelt veel geld.

ListenToMe www.reclame.nl  ??? Grinnnnnnnnn Is zeker een overweging waard........ Thanks  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.