TOP kitegenoten,
Mutsias karatsias voor al jullie reacties! Het gaat precies zoals Jelle schrijft, 9 v/d 10 mensen laten zich met een kluitje het riet in sturen, maar ik ben dus nr.10 waar ze niet eerder vanaf zullen zijn voordat ik mijn schadekosten vergoed heb?! Er zijn een aantal dagen overheengegaan voordat ik antwoord kreeg, wat me eigenlijk nog meeviel dat ze uberhaupt antwoord gaven. Maarja, hetgeen je dan voorgeschoteld krijgt slaat echt helemaal nergens op; ze gaven me info over de afmetingen die handbagage mag/moet hebben (mijn reactie daarop: mocht ik hem maar als handbagage meenemen, dan had ik waarschijnlijk al die problemen niet gehad) en dat 'surfplanken' tot bijzondere bagage worden gerekend, kunnen ze niet lezen ofzo; ik ga toch ook geen keyboard vergelijken met de vleugel van Wibi Soerjadi. Ik had precies beschreven hoe hij verpakt was, in tas van 1,4mx0,5m voorzien van extra beschermde wanden, plus het board zelf ook nog eens met bubbeltjes plastic en karton omwikkeld + alles(vinnen etc.) eraf gehaald en dit samen met de rest van mijn spullen in 1 tas van exact 20kg, , als dit nou zo bijzonder is hoe zit het dan als mijn golftas er als een hoepel uit komt?
Maar goed, het voelt behoorlijk klote (huilen_kitesmiley) als je in kiteparadijs Cabarete op je knieen naast je boardbag zit en constateerd dat er niet veel leven meer in je board zit. Hij was op 3 plaatsen gebroken, bij de ene tip was een hoek van 5cm omgeknakt, daar viel dus nog wel mee te varen, maar aan de andere tip was hij op 10 en op 20cm van de tip doorgeknakt plus in het midden van de rail zat een diepe put. Later zag ik dat er ook nog een scheur in de lengterichting van mijn tas zat van 20cm, zo te zien vond een of andere mafkees het leuk om te kijken of zijn stanley mes nog scherp was, als ik nog meer pech had, was er nog een kite van me ook lek gestoken of een 5th bar uit mijn tas verdwenen, of wordt er door een of andere bimbo nog wat poeder met mijn tas verscheept, dan had ik niet eens meer hier gezeten achter mn laptop.
Als je board er zo na een vliegreis uitziet, komt dat natuurlijk niet doordat hij per ongeluk is omgevallen tijdens het verwerken van de bagage op het vliegveld. Dat er zo met je spullen wordt omgegaan en je direct wordt meegedeeld dat ze alleen aansprakelijk zijn voor ‘het vervoer’, maar niet aansprakelijk zijn voor beschadigde ’bijzondere’ bagage, wie is hier dan wel verantwoordelijk en wat is nou precies ‘bijzondere’ bagage, dat is wel lekker makkelijk het zo af te wimpelen. Ik ben verplicht mijn waardevolle spullen af te geven bij de incheckbalie en kan er voor de rest geen invloed op uitoefenen dat er op een redelijk manier mee om wordt gegaan. Ik weet niet of het vliegtuig door eigen personeel wordt ingeruimd, maar het is bekend dat ze door hun krappe vluchtschema’s nauwelijks ruimte hebben om tussentijds opgelopen vertraging door bijv. onderhoudswerkzaamheden aan hun vliegtuigen in te lopen en daardoor mogelijk het minste aandacht zullen besteden om bagage aan board van het vliegtuig te verwerken. Helemaal als ze al bij voorbaat hiervoor nimmer aansprakelijk beweren te zijn, dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dat geaccepteerd kan worden.
Ik ga iig de kleine lettertjes van arkefly ontleden en heb er op zich vertrouwen in dat ik, laat of nog later, mijn geld terug zal zien van die schurken. Inmiddels heb ik afgelopen zat. alweer een nieuw boardje opgehaald uit de winkel, wel uit eigen zak voorgeschoten natuurlijk, maar dat ben je alweer snel vergeten als het zulk weer als afgelopen weekend is, wat was dat weer super!! Dan realiseer je dat wind eigenlijk gelukkiger maakt dan geld…
Wordt vervolgd, als ik meer nieuws/tips voor in de toekomst voor eenieder heb dan zullen jullie dat hier op kitehigh lezen.
1) Vergeet ook nooit op het vliegveld je spullen op schade te controleren voordat je de douane verlaat, dan alleen kun je nog een schade rapport op laten maken, wel zo handig, dit heb ik dan nog wel gedaan.
Ik ga in elk geval wel opzoek naar een soort samsonite voor mijn kitespullen, misschien iemand al van op de hoogte dat ze bestaan, laat het dan weten?
thx ...

keep your kite high whenever shit try’s to get you!