board gebroken tijdens vliegreis

larsieboy
Gast
Juni 28, 2005, 12:58:42
edit2Rapporteer  
 loser Heeft iemand nog tactische tips om de schade zo veel mogelijk te verhalen. De vliegmaatschappij(arkefly) schuift het direct van zich af en verwijst door naar de reisverzekering.
Alvast bedankt.
Harm

Antwoord #1 Juni 28, 2005, 13:01:24
edit2Rapporteer  
zal moeilijk worden vrees ik!
Mick
Gast
Antwoord #2 Juni 28, 2005, 13:05:39
edit2Rapporteer  
Moet je inderdaad verhalen bij je eigen reisverzekering...

Dit staat er in de voorwaarden van ArkeFly:

Aansprakelijkheid

Bijzondere bagage wordt voor risico van de passagier vervoerd. ArkeFly is verantwoordelijk voor het vervoer, maar niet voor te late of beschadigde aflevering en kan hiervoor geen aansprakelijkheid accepteren. Wij adviseren u ook om afwijkende bagage apart te verzekeren.

En nu maar hopen dat je een goede reisverzekering hebt.

Succes!!!
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Juni 28, 2005, 13:24:16
edit2Rapporteer  
als dat in de voorwaarden staat wil dat niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. Je zou het kunnen aanvechten en zeggen dat het tegen alle redelijkheid en billijkheid ingaat om zo'n voorwaarden op te nemen.
~Sjors RE-CO2

Antwoord #4 Juni 28, 2005, 13:43:01
edit2Rapporteer  
Bijna goed Leander... eerst even de grijze en zwarte lijst proberen. De bezwaarlijke en vermoedelijk bezwaarlijke bepalingen in algemene voorwaarden. Daarna red + Bil......

Succes...

Sjors
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Juni 28, 2005, 13:50:01
edit2Rapporteer  
ben jij zeker jurist ofzo?
Pbter

Geen avatar

Antwoord #6 Juni 28, 2005, 15:31:26
edit2Rapporteer  
wat is er met je board gebeurd?
jelle192

Antwoord #7 Juni 28, 2005, 15:45:02
edit2Rapporteer  
Bij hetgeen al over de grijze en zwarte lijst is genoemd:

Deze algemene voorwaarden mogen ze ook alleen inroepen als ze die aan jou overhandigd hebben. Ik ben advocaat en zou je zeker adviseren ze wel nogmaals aan te spreken en aansprakelijk te stellen. Hebben ze bijvoorbeeld ergens bepaald wat uitzonderlijke bagage is. Hoezo is een kiteboard uitzonderlijke bagage? Daarbij kan men niet zomaar alle aaansprakelijkheid uitsluiten. Een vervoerder kan al helemaal niet zomaar schade aan de te vervoeren goederen uitsluiten, temeer niet nu het een gewone consument betreft. Dus niet zomaar akkoord gaan met de afwijzing (als ik op de juridische dienst van Arke zou werken zou ik ook eerst die schade afwijzen, dat gaat ongetwijfeld negen van de tien keer goed. Mensen die er dan weer op terugkomen worden vaak al anders behandeld).
Mitchel_12000

Antwoord #8 Juni 28, 2005, 16:14:16
edit2Rapporteer  
Je hoort het larsie, de aanhouder wint. Wel mooi klote, zoiets. Kom je op je vakantiebestemming, blijkt je board gebroken te zijn.
Mick
Gast
Antwoord #9 Juni 28, 2005, 16:20:06
edit2Rapporteer  
Voor de juristen onder ons:

http://www.arkefly.nl/arkefly/static/informatie.do;jsessionid=CBYDxexUjTxtHNyIsfaF6lF41vh4qShRf1JOFWRMY1yGzHyvOUR4!-368683672!-1062680202!80!-1#Bijzondere%20Handbagage

Kitesurfboards staan als bijzondere bagage aangegeven.

Hierin is ook te lezen dat kiteboards onder 165cm zonder aanmelding gratis meemogen en dan rijst nu natuurlijk de vraag of je het board in dit geval dan ook kan aanmerken als "Bijzondere" bagage.
hollandkiter

Antwoord #10 Juni 28, 2005, 20:47:49
edit2Rapporteer  
gewoon claimen bij je reisverzekering!
maar meestal moet je hiervoor een aparte verzekering afsluiten.
Dan is het stevig balen als je die niet hebt..................
larsieboy
Gast
Antwoord #11 Juni 29, 2005, 15:36:32
edit2Rapporteer  
schater  TOP kitegenoten,

Mutsias karatsias voor al jullie reacties!  Het gaat precies zoals Jelle schrijft, 9 v/d 10 mensen laten zich met een kluitje het riet in sturen, maar ik ben dus nr.10 waar ze niet eerder vanaf zullen zijn voordat ik mijn schadekosten vergoed heb?! Er zijn een aantal dagen overheengegaan voordat ik antwoord kreeg, wat me eigenlijk nog meeviel dat ze uberhaupt antwoord gaven. Maarja, hetgeen je dan voorgeschoteld krijgt slaat echt helemaal nergens op; ze gaven me info over de afmetingen die handbagage mag/moet hebben (mijn reactie daarop: mocht ik hem maar als handbagage meenemen, dan had ik waarschijnlijk al die problemen niet gehad) en dat 'surfplanken' tot bijzondere bagage worden gerekend, kunnen ze niet lezen ofzo; ik ga toch ook geen keyboard vergelijken met de vleugel van Wibi Soerjadi.  Ik had precies beschreven hoe hij verpakt was, in tas van 1,4mx0,5m voorzien van extra beschermde wanden, plus het board zelf ook nog eens met bubbeltjes plastic en  karton omwikkeld + alles(vinnen etc.) eraf gehaald en dit samen met de rest van mijn spullen in 1 tas van exact 20kg, , als dit nou zo bijzonder is hoe zit het dan als mijn golftas er als een hoepel uit komt?

Maar goed, het voelt behoorlijk klote (huilen_kitesmiley) als je in kiteparadijs Cabarete op je knieen naast je boardbag zit en constateerd dat er niet veel leven meer in je board zit. Hij was op 3 plaatsen gebroken, bij de ene tip was een hoek van 5cm omgeknakt, daar viel dus nog wel mee te varen, maar aan de andere tip was hij op 10 en op 20cm van de tip doorgeknakt plus in het midden van de rail zat een diepe put.  Later zag ik dat er ook nog een scheur in de lengterichting van mijn tas zat van 20cm, zo te zien vond een of andere mafkees het leuk om te kijken of zijn stanley mes nog scherp was, als ik nog meer pech had, was er nog een kite van me ook lek gestoken of  een 5th bar uit mijn tas verdwenen, of wordt er door een of andere bimbo nog wat poeder met mijn tas verscheept, dan had ik niet eens meer hier gezeten achter mn laptop.

Als je board er zo na een vliegreis uitziet, komt dat natuurlijk niet doordat hij per ongeluk is omgevallen tijdens het verwerken van de bagage op het vliegveld. Dat er zo met je spullen wordt omgegaan en je direct wordt meegedeeld dat ze alleen aansprakelijk zijn voor ‘het vervoer’, maar niet aansprakelijk zijn voor beschadigde ’bijzondere’ bagage, wie is hier dan wel verantwoordelijk en wat is nou precies ‘bijzondere’ bagage, dat is wel lekker makkelijk het zo af te wimpelen. Ik ben verplicht mijn waardevolle spullen af  te geven bij de incheckbalie en kan er voor de rest geen invloed op uitoefenen dat er op een redelijk manier mee om wordt gegaan. Ik weet niet of het vliegtuig door eigen personeel wordt ingeruimd, maar het is bekend dat ze door hun krappe vluchtschema’s nauwelijks ruimte hebben om tussentijds opgelopen vertraging door bijv. onderhoudswerkzaamheden aan hun vliegtuigen in te lopen en daardoor mogelijk het minste aandacht zullen besteden om bagage aan board van het vliegtuig te verwerken. Helemaal als ze al bij voorbaat hiervoor nimmer aansprakelijk beweren te zijn, dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dat geaccepteerd kan worden.

Ik ga iig de kleine lettertjes van arkefly ontleden en heb er op zich vertrouwen in dat ik, laat of nog later, mijn geld terug zal zien van die schurken. Inmiddels heb ik afgelopen zat. alweer een nieuw boardje opgehaald uit de winkel, wel uit eigen zak voorgeschoten natuurlijk, maar dat ben je alweer snel vergeten als het zulk weer als afgelopen weekend is, wat was dat weer super!!  Dan realiseer je dat wind eigenlijk gelukkiger maakt dan geld…

Wordt vervolgd, als ik meer nieuws/tips voor in de toekomst voor eenieder heb dan zullen jullie dat hier op kitehigh lezen.
1) Vergeet ook nooit op het vliegveld je spullen op schade te controleren voordat je de douane verlaat, dan alleen kun je nog een schade rapport op laten maken, wel zo handig, dit heb ik dan nog wel gedaan.

Ik ga in elk geval wel opzoek naar een soort samsonite voor mijn kitespullen, misschien iemand al van op de hoogte dat ze bestaan, laat het dan weten?

thx ... ListenToMe keep your kite high whenever shit try’s to get you!
Sebastiaan

Antwoord #12 Juni 29, 2005, 17:16:59
edit2Rapporteer  
Larsie, leg je er niet bij neer inderdaad. Ik heb het hier aan een juridisch medewerker gevraagd en zij heeft even snel eea in t kort uitgezocht. Ze kwam met het volgende:

(h) In geval van schade aan bagage zal de passagier onmiddellijk na aankomst een Property Irregularity Report (P.I.R.) of vergelijkbaar formulier dat door vervoerder wordt gebruikt invullen om de claim in te dienen. Alle passagiers die schade claimen dienen op het formulier vermeld te worden. Als een dergelijk formulier niet zo tijdig is ingevuld, zal de schade geacht worden niet te zijn geschied gedurende het vervoer, tenzij het tegendeel is aangetoond.

. (a) Met betrekking tot schade aan bagage (anders dan schade als gevolg van vertraging) is een vordering slechts ontvankelijk wanneer de persoon die recht heeft op aflevering van de bagage uiterlijk binnen 7 Dagen vanaf de dag van ontvangst een klacht bij vervoerder indient.

g) Vervoerder kan zijn aansprakelijkheid voor schade aan geregistreerde bagage beperken indien die bagage, naar het redelijk oordeel van vervoerder, breekbaar (inclusief maar niet beperkt tot fietsen, ski's, surfboards, tennisrackets, golfuitrusting, visuitrusting, duikapparatuur, muziekinstrumenten, elektrische- of elektronische apparatuur, schilderijen, antieke voorwerpen, artefacten, enz.), bederfelijk, beschadigd, te laat geregistreerd of onvoldoende verpakt is enz., door dergelijke bagage van een etiket te voorzien en aan de Passagier een "limited release tag" te geven waarop bijzonderheden over deze beperking van vervoerders aansprakelijkheid zijn vermeld.

Nou snap ik niet al te veel van dat juridische gebeuren maar je hebt binnen zeven dagen zo'n formulier ingevuld toch? Dan gaat het er nu onder meer om wat precies onder geregistreerde bagage valt. Is dat alles wat je incheckt, dus ook je normale koffers, of is dat alleen maar als je specifiek van te voren meldt dat je een kiteboard meeneemt¿? Dus als je em hebt aangemeld van te voren, heb je zo'n "limited release tag" gekregen? En in het andere geval......geen idee......  ThumpsUp

Hoop dat je er iets aan hebt!
Naish........what else???

Antwoord #13 Juni 29, 2005, 19:21:34
edit2Rapporteer  
Een PIR is altijd heel belangrijk!!! controleer bij het van de band halen altijd je bagage, ga je door de controlepost dan ben je vaak de sigaar en kun je de maatschappij niet meer aansprakelijk stellen!!!
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Juni 30, 2005, 20:34:02
edit2Rapporteer  
Wat voor boardje is het? En hoe had je het verpakt? (ik weet dat het achteraf gelul is, maar misschien kunnen we er iets van leren)
larsieboy
Gast
Antwoord #15 Juli 01, 2005, 08:31:48
edit2Rapporteer  
Brunotti custom, in brunotti boardbag alles(vinnen etc.) er afgehaald en beschermd met bubbeltjesplastic en karton, voor de rest tas opgevuld met kleding, kites etc.
tja, wat moet je nog meer doen..... een soort samsonite voor je kitespullen aanschaffen, maar waar???
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Juli 01, 2005, 09:54:26
edit2Rapporteer  
Dat is idd. wel goed ingepakt. Gisteren waren ze ook niet zachtzinnig met mijn boardbag, en ik heb hem minder goed ingepakt als jij. Dan kun je er wel van uitgaan dat ze er van een hoogte zware koffers op hebben laten vallen ofzo. Is hij apart vervoerd of via de bagageband bij schiphol? Meestal moet je nl. je boardbag bij afwijkende bagage afgeven, en wordt hij op de koffers gelegd in het vliegtuig (wel zo'n fijn idee)

Dit is ook mijn grootste nachtmerrie. Heb je nog een ander boardje kunnen scoren in Cabarette?
Moza

Antwoord #17 Juli 06, 2005, 00:16:43
edit2Rapporteer  
Ben ook benieuwd hoe het is afgelopen met mijn op hande zijnde reis!
Jaimeson!

Antwoord #18 Juli 06, 2005, 11:04:06
edit2Rapporteer  
Weet dat t achteraf is maar.... Voor 67 Euri per jaar ben je verzekerd voor verlies diefstal en beschadiging (werelddekking). Vorig jaar afgesloten ivm trip naar Brazilie, gelukkig niet nodig gehad maar toch!

In ieder geval succes met je geld terug krijgen en hopelijk heb je toch nog een beetje kunnen kiten!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.