Venom 16m, 50 cm bar?

MacDaniel
Gast
Juli 25, 2005, 16:01:35
edit2Rapporteer  
Vraagje; heb een 16m Venom besteld (wel effe wachtuh dus  (angry_kitesmiley)) en wil haar gaan vliegen met een 50 cm bar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Of is het toch aan te raden om volgens de specs met een 60 cm bar aan de slag te gaan?

Wat zijn de voor- nadelen??
Oh ja, iemand nog tips voor het afstellen?

Alvast bedankt.

(en please geen tube/foil discussies...)
ARC-Rider

Antwoord #1 Juli 25, 2005, 16:37:07
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het wel zal gaan, alleen zal hij wat trager sturen dan met een 60 cm bar.

Of je moet de stuuruitslag groter maken, dan blijft de kite net zo snel sturen.

Qua afstelling, gewoon standaard lijnen erop en met de depowerstrap zodanig afstellen dat je kite net niet stallt als je de bar volledig aantrekt. Het punt waarop hij gaat stallen is bij elke wind anders dus moet je de kite ook elke keer anders afstellen (met de depowerstrap is dat het gemakkelijkst).

Zet bij weinig wind de kite zo vlak mogelijk. Dit klinkt tegenstrijdig maar hierdoor wordt de kite wel sneller en zal dus meer kracht leveren. Als je bij weinig wind flink powered, dan zal hij eerder stallen en slecht vliegen.

Probeer ook eens wat verschillende afstellingen met de interne strap. Bij weinig wind helemaal los, bij veel wind ook. Daar tussenin kun je 'm een flink eind aantrekken.

Vietcong windhoos

Antwoord #2 Juli 25, 2005, 18:33:58
edit2Rapporteer  
Ik heb de Venom16 ook kite only aangeschaft en gebruik nu m'n 55 cm zero4 bar ervoor. Gaat prima !!
 ListenToMe
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 25, 2005, 22:04:15
edit2Rapporteer  
55cm? Is er toch alleen in 40, 50 & 60cm lengte? De oude S-Arc barretjes had je in lengtes van 55 en 65cm. Deze laatste gebruikte ik voor mijn Guerilla 13 en 15 om ze een beetje de bocht door te krijgen (ik weet dat de Venom veel sneller zou moeten sturen, nog niet zelf geprobeerd)
gaastra kiter

Antwoord #4 Juli 26, 2005, 01:29:25
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het wel aardig goed gaat.
Maar hij stuurt een stuk slomer en dat is vervelend als de kite over je heen wilt gaan.
Maar het kan wel gr. ThumpsUp
jeromeke
Gast
Antwoord #5 Juli 26, 2005, 11:56:31
edit2Rapporteer  
bezemsteel 50cm en 60cm
Passie

Antwoord #6 Juli 26, 2005, 21:09:13
edit2Rapporteer  
ik zou 50 nemen
MacDaniel
Gast
Antwoord #7 Juli 26, 2005, 21:58:36
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reakties... loser

Kite vandaag binnen gekregen  (hangloose_kitesmiley)
[gewoon via de post uit Engeland, binnen een week hier! Gemiddelde levertijd in Nederland was 2 a 3 weken en had hem zelfs nog 40 euries goedkoper. schater].
Het ziet er weer prachtig uit, nu nog effkes wat wind.

Ga eerst met een 50 cm proberen en dan zien we wel hoe snel het gaat. Zal allicht sneller zijn dan de twee Bomba's (10m en 13m).

Thankz again.
Joost--

Geen avatar

Antwoord #8 Juli 26, 2005, 22:52:09
edit2Rapporteer  
heb ook een bomba 13. dat ding draait echt traag.  heb hem wel is proberen te loopen toen er te weinig wind stond. maar hij kwam gewoon draaisnelheid tekort hahaha.

voor de rest is het wel lekker kiteje Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.