wie weet meer over ongeluk @ grevelingendam?

KiteDemon

Antwoord #25 Augustus 08, 2005, 11:16:22
edit2Rapporteer  
Ik kon zaterdag niet, en zondag wilde ik echt gaan beulen. Maar ik zag op de radar al flinke buien hangen, en bij mij door de beurt gierde de wind ook af en toe vlak voor een bui, flinke windstoten. Toch maar vanaf gezien. Na een flink ongeluk te hebben gezien op Oostvoorne vorig jaar kies ik er met zulk weer voor om maar sjacherijnig thuis te gaan zitten. Van de week de schade maar weer inhalen!

Sterkte aan diegene die in de problemen is gekomen!

Sjeeses....dit is één van de verstandigste posts die ik in tijden hier gelezen heb ThumpsUp
Voorkomen is altijd beter dan genezen. Jij gebruikt je koppie tenminste en overschat je eigen kunnen niet.

Vlagerige omstandigheden veroorzaken de meeste ongelukken en in combinatie met een tricky spot is dat vragen om moeilijkheden. Maar wil je toch het water op, probeer dan zoveel mogelijk uit te sluiten en zorg dat je een veilige spot zonder obstakels uitkiest, voor het geval dat je toch verrast wordt. Dit vergroot in ieder geval weer je veiligheidsmarge. En bij twijfel gewoon niet je kite oppompen of lekker thuis blijven.

Ik begrijp uit de meeste post dat de Grevelingen helemaal geen veilige spot is.
wouterb

Antwoord #26 Augustus 08, 2005, 11:30:38
edit2Rapporteer  
Ik heb hetzelfde gedaan (niet kiten). Kon ik iig mijn broertje helpen verhuizen. Naar andijk! aan de dijk, dus tijdens het sjouwen wel elke keer vliegertjes boven de dijk...... (angry_kitesmiley) Bleek 's ochtends met de buien nogal mee te vallen hier.
Gemiste kans dus, beetje sjagerijnig rest van de dag. 3x raden waar ik mijn kites ga stallen? (hangloose_kitesmiley)

Jeroen en alle andere slachtoffers sterke
Quinten
Gast
Antwoord #27 Augustus 08, 2005, 11:34:03
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik begrijp uit de meeste post dat de Grevelingen helemaal geen veilige spot is.

Spot is mss niet de veiligste, maar denk toch echt dat de grootste oorzaak bij de rider zelf ligt... Als je met side-onshore, erg vlagerige wind over een stukje gras van max. 4 meter breed terug gaat lopen omdat opkruisen niet lukt kan je er op gaan wachten dat het weer eens fout gaat. Trek lekker je safety in het water zonder dat er iets mis kan gaan!

Sta er ook elke keer weer van te kijken dat mensen met aanlandige wind zo ver doorvaren naar de kant. Oké, het zal altijd wel een "show sport" blijven, maar denk er wel bij na... en ga dus niet zitten tricken op een paar meter van de stenen.

Greetz Quinten

oh ja, nog het beste voor Jeroen!

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.