Spot: Hoek v Holland

Freija
Gast
Juni 18, 2005, 14:46:26
edit2Rapporteer  
Hey peeps,

Hoe is de spot Hoek van Holland eigenlijk?? Leek me wel handig om met OV nr toe te gaan.

Mag je er gewoon kiten?

Wie kite hier wel eens en is het er druk?

Greetz,
Freija
Lol
Gast
Antwoord #1 Juni 18, 2005, 17:44:24
edit2Rapporteer  
Is dit de Frijgraag die opgesloten zat in een busje =P hahahaha %@! ;D
Gast@
Gast
Antwoord #2 Juni 19, 2005, 13:42:45
edit2Rapporteer  
- Veel badgasten
- Lastig varen ivm strekdamen
- Aan veel regels gebonden
- Zonder lid te zijn van de plaatselijke vereniging mag je het water niet op

Trek zelf de conclusie Smiley
-Frank-
Gast
Antwoord #3 Juni 19, 2005, 14:16:13
edit2Rapporteer  
-Veel badgasten: klopt, als het mooi weer is wel, ja. Is op de meeste standen zo..
-Strekdammen? Nooit gezien daar..
-De regels zijn simpel: er is een kitezone (met borden en boeien aangegeven) en je mag niet kiten als er veel badgasten zijn.
-Je mag er gewoon het water op, ook als je niet lid bent van een vereniging.

Kortom, prima stek. Alleen een behoorlijk eind lopen met je spullen  
Antwoord #4 Juni 19, 2005, 15:36:32
edit2Rapporteer  
In de zomer, wanneer veel badgasten op het strand zijn en er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan met de kiters op het strand en in de branding zal naast de hoekse watersport vereniging de onderstaande vlag worden gehesen. Je mag dan in geen geval kiten (geldt zowel voor het strand als op het water).

[verwijderd door de admin]
matman

Antwoord #5 Augustus 09, 2005, 09:27:37
edit2Rapporteer  
Zijn er nog kitehighers die regelmatig naar Hoek van Holland gaan?, want het is wel een van de spots die het dichtste bij Delft ligt. Bij 's Gravenzande hebben ze namelijk een ledenstop. En daar mag je dus het water niet op als je geen lid bent.. Dus heeft iemand antwoord?

- Welke parkeerplaats?
- Hoe ver is het lopen vanaf de parkeerplaats (verder als het ex-autostrand?)
- Waar mag je de zee op met je kite?
- Hoeveel kiters gemiddeld?
- Hoef je echt geen lid te zijn van de surf-club?
- Zit er wel een surf-club?

groetjes, Mat
Freija
Gast
Antwoord #6 Augustus 09, 2005, 10:43:14
edit2Rapporteer  
He Matman,

Ik kijk wel eens op de webcam van HvH en het lijkt er nooit druk te zijn.
Vanaf de parkeerplaats moet je nog wel een stukje lopen naar de kitezone (nr rechts).
Maar ik heb er nog nooit gekite, dus kan er niet meer over zeggen! Maar lijkt mij ook prima locatie vanuit Rotterdam!

KITESURFEN (APV art. 5.7.4. / besluit deelgemeente HvH - ro 040242)

Voor kitesurfers is een speciale start - en landingszone beschikbaar op het strand aan de Rechtestraat. Deze zone is 100 meter breed. Alleen vanuit deze zone mag gestart worden. Na eerst 150 meter richting zee, kan men noord en zuid verder surfen. Let op: het landen dient eveneens in deze zone plaats te vinden.

http://www.hwsv.nl/

Alle kitesurfers opgelet! Probeer altijd in de kitezone (links van de watersport) te starten en te landen.
Leden van de HWSV wordt verzocht met hesje te varen. De hesjes zijn bij de walschipper (€ 30,-) te verkrijgen.
In de zomer, wanneer veel badgasten op het strand zijn en er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan met de kiters op het strand en in de branding zal naast de hoekse watersport vereniging de onderstaande vlag worden gehesen. Je mag dan in geen geval kiten (geldt zowel voor het strand als op het water).
= KITEVERBOD

http://www.wshvh.nl/
Windsurfing Hoek van Holland biedt de mogelijkheid voor windsurfers, kitesurfers en golfsurfers om lid te worden en eventueel ook jaarrond te stallen aan zee. Hieronder staat een korte uitleg over wat de opties zijn wanneer men lid wil worden.

Het is altijd verstandig om eerst een keer een kijkje te nemen als waait, dan zijn er over het algemeen altijd mensen aanwezig.

Nouuu mij lijkt het wel wat... van de week maar eens een keertje heen dan!
Is waarschijnlijk een stuk rustiger dan Scheveningen...
matman

Antwoord #7 Augustus 09, 2005, 13:21:43
edit2Rapporteer  
Hay Freija,

Die link had ik nog niet gevonden, nu ziet ik het ook. Citaat: "Parkeren kan achter het duin op 400 meter vanaf het strand, voor leden met een sleutel van de slagboom direct aan het strand". Dus dat is toch even zeulen met je spullen, maar dan ben je gelijk warm gelopen (grinnik_kitesmiley) . Komende 5 weken kan ik helaas niet kiten.. (huilen_kitesmiley) .. (vakantie/werk/andere verplichtingen) Maar half september popelen mijn kite en board weer om zout te proeven. Ik geef je dan wel weer een seintje.

Er zijn toch wel meer kiters die naar HvH gaan?

Groet, Mat
Freija
Gast
Antwoord #8 Augustus 09, 2005, 15:40:17
edit2Rapporteer  
Ik had even gemaild met iemand van het bestuur, en je mag er WEL kiten als je geen lid bent.
Als je lid wordt krijg je sleutel vd loods/clubgebouw, maar pas voor de slagboom zijn er niet genoeg voor. Dus moet je nog altijd wel een stukje lopen. Maar je kunt eventueel je spullen stallen op de club.... dus dan kun je HARDlopen...

Hay Freija,

Die link had ik nog niet gevonden, nu ziet ik het ook. Citaat: "Parkeren kan achter het duin op 400 meter vanaf het strand, voor leden met een sleutel van de slagboom direct aan het strand". Dus dat is toch even zeulen met je spullen, maar dan ben je gelijk warm gelopen (grinnik_kitesmiley) . Komende 5 weken kan ik helaas niet kiten.. (huilen_kitesmiley) .. (vakantie/werk/andere verplichtingen) Maar half september popelen mijn kite en board weer om zout te proeven. Ik geef je dan wel weer een seintje.

Er zijn toch wel meer kiters die naar HvH gaan?

Groet, Mat
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.