Low-end??

Marc ooh
Gast
Augustus 11, 2005, 16:36:09
edit2Rapporteer  
Ik wil kites kopen met een goeie low-end.. ik weeg ong.90 kilo en vaar op een 145 twintip..
Kan in redelijke omstandigheden hoogte lopen en hoef geen radicale jumps te maken.. (hoop ooit mijn eerste geslaagde backroll af te maken)..
Heeft iemand ervaring of de kennis om mij advies te geven?? Graag!
Wil eigenlijk serie 18/14/12?10?


Respect sluftahuftaas !!
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #1 Augustus 11, 2005, 17:04:14
edit2Rapporteer  
Respect sluftahuftaas !!   Huh  Als Slufterhufter zou je dat toch zelf moeten weten?

Tja ik vind zelf het hele verhaal van low-end en high-end erg overtrokken. Zeker als je het geheel in een hele set gaat bekijken. Belangrijker is dat je kites goed opelkaar aansluiten, waarbij je lichtweer kite een goeie low-end heeft (X4 16, Rhino 2 16, Cabrinha Contra 16.5) en je 8 meter een goeie high-end heeft (zoals Rhino 5 9m en cabrinha nitro 8 meter).

Maar je vaart weer het meeste met je 12.... Dus uiteindelijk laat die je keuze het meeste beinvloeden zou ik zeggen.

Gewoon kiten!! Al die merken liggen vrij dicht bijelkaar en de gemiddelde kiter heeft niet de techniek om het maximale windbereik eruit te halen wat fabrikanten aangeven.

Succes

Sjors
Marc ooh
Gast
Antwoord #2 Augustus 11, 2005, 17:20:32
edit2Rapporteer  
Dank voor je reactie,

Ben (nog) geen sluftahuftaa.. lang gekite.. ook op slufter,sinds 2000.. gestopt door kapotte knie.. nu oldscool begonnen met Arxje en 145 TT .. gaat goed! knie nie pijn nie dik.. wilde effe testen hoe het gaat.. dus nu op zoek naar meer!! HONGER is terug !!

Ben op zoek naar goeie sfeer, relaxte kiters (ALLE SOORTEN EN MATEN), ATTITUDE IS HET BELANGRIJKST. Leren van elkjaar en plezier.
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #3 Augustus 11, 2005, 17:51:31
edit2Rapporteer  
Hey Marc, gebruik de zoekfunctie! Of kijk even iets verder dan je neus lang is, op dezelfde pagina:

http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=10962.0 ...

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #4 Augustus 11, 2005, 18:20:21
edit2Rapporteer  
Dank voor je reactie,

Ben (nog) geen sluftahuftaa.. lang gekite.. ook op slufter,sinds 2000.. gestopt door kapotte knie.. nu oldscool begonnen met Arxje en 145 TT .. gaat goed! knie nie pijn nie dik.. wilde effe testen hoe het gaat.. dus nu op zoek naar meer!! HONGER is terug !!

Ben op zoek naar goeie sfeer, relaxte kiters (ALLE SOORTEN EN MATEN), ATTITUDE IS HET BELANGRIJKST. Leren van elkjaar en plezier.

Dan zit je op de Sluftah wel goed ThumpsUp

Maar 4 jaar uit de roulatie (geschokt_kitesmiley)  dat is niet mis (vandaar die ARX). Goed dat je het weer oppikt.

Maar ik ben het met Sjors eens. Lowend zit hem in een de grootste maat kite met goede lowend, in combo met een board dat snel planeerd. Alles wat je kleiner wil gebruiken hoeft geen lowend te hebben, maar moet wel een comfortabele overlap hebben met elkaar.
Met een gewicht van 90 kg zou je met een Thorn132 al snel planeren en upwind knallen, maar is ook goed te gebruiken als enig board omdat het board ook bij harde wind kontroleerbaar blijft. Een 18 m X4 in combi met een Thorn zou je in 12 knopen zeker al plezier moeten geven.
Wat vaak over het hoofd wordt gezien is hoe belangerijk het board is bij weinig wind. De meesten zoeken het in de m2, maar een goed board voor lichtweer heeft veel meer effect.

ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #5 Augustus 12, 2005, 16:02:09
edit2Rapporteer  
De slingshot diesel is een low end kite

Ik weeg bijna 80 kg, en kon redelijk gemakkelijk varen met mijn 13m2 diesel vooral de laatste dagen met 4 bft (13 a 14 knopen) en vlagerige wind, terwijl de andere met X4 15m2, gaastra 16m2 bezig waren. (springen ging overigens niet)

Ik bedoel maar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.