vegas of rhino 05

dennissss
Gast
Augustus 07, 2005, 22:47:31
edit2Rapporteer  
Ben inmiddels een (licht) gevorderde kiter en toe aan nieuwe kites. Zoek allround kite hoofdzakelijk voor op zee, waarmee ik voorlopig goed mee kan doorleren. Reviews en eerdere topics hebben me niet echt overtuigd welke kite te kiezen. Wie helpt ?
MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #1 Augustus 07, 2005, 22:56:10
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf de vegas, vaar nu kleine 2 jaar en alleen maar op zee. Ik heb de 10/14/18, weet niet welke maat je zoekt! Ik zou alleen de grote maat in een rhino nemen de vegas is toch wel iets aan de trage kant!! En met de vegas kan je voorlopig wel uit de voeten, ze zijn super stabiel en niet de lucht uit tekrijgen! Joepie Joepie

Hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #2 Augustus 07, 2005, 23:09:04
edit2Rapporteer  
Heb met R5 gevaren en zou gezien je wens voor de Vegas gaan.
Garmt

Berichten: 565
Antwoord #3 Augustus 07, 2005, 23:24:07
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een Vegas05 14m, en kan maar een ding zeggen: Waarom heb ik niet genoeg pleuri's om ook de 12 en 18 te kopen Wink Wat dat betreft dus nu alvast gefeliciteerd met je aankoop.

Zonder dollen. Ook wel eens met de Rhino05 16 van Kentyman gevaren. Trekt een stuk constanter - wat ik bij lichte wind fijn vind maar wat vervelend kan worden naarmate 't iets harder gaat waaien. Vegas is sneller met sturen en ik heb het idee dat ie je makkelijker upwind trekt. Depower van Vegas is helemaal joepiedepoepie (stond dit weekend tijdens de halve storm op Oostvoorne gewoon met de 14 op het strand terwijl mensen met een 12 al over het strand gesleept werden), maar weet niet of dat beter of slechter is dan de Rhino.

North zelf schijnt van mening te zijn (zie hun site - kies kites en check dan windranges) dat de Rhino alleen voor toppers is en de Vegas ook nog voor kneuzen als jij en ik. Kan verkooppraat zijn.

Misschien ook nog wel een belangrijk nieuwtje: Rhino05 is over 2 maanden al een "oud model" vanwege de komst van de Rhino06, terwijl de Vegas05 6 maanden jonger is en dus waarschijnlijk ook pas over nog 6 maanden vervangen wordt door de Vegas06. Je kunt dus ofwel meer korting krijgen op de nieuwprijs van een Rhino05, ofwel een Vegas05 behoudt zijn waarde langer... net hoe je 't wilt bekijken.
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #4 Augustus 07, 2005, 23:41:50
edit2Rapporteer  
Ik kite al vanaf 1997 ofzo en rip met de Rhino's nu. Super kite's vind ik en erg rap. Vooral bij veel wind vind ik ze bloedsnel. Ik zou voor de vegas gaan, daar kun je zeker en op een zeer gemoedelijke manier nog veel nieuwe tricks mee leren!
ErikB

Berichten: 876
Antwoord #5 Augustus 08, 2005, 10:26:15
edit2Rapporteer  
Sluit me aan bij Arjan.
Vegas is gemoedelijker dan de Rhino 5.
Mega lift en hangtime.
De Rhino5 is explosiever met springen en draait sneller om z'n as.

Maar 1 ding is zeker met een Vegas kan je echt wel beulen  YeSS
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 08, 2005, 11:05:43
edit2Rapporteer  
Ik vaar alleen met Vegas, Rhino niet geprobeerd. Maar op zee echt topkites, lekker snel sturen en vooral 12 ook low-end best goed. High-end heel goed. Snel sturen echt lekker op de golven, precies goed. En springen...in de access noemden ze het een 2 traps raket. Sluit ik me volledig bij aan Wink
huib

Berichten: 453
Antwoord #7 Augustus 08, 2005, 12:35:21
edit2Rapporteer  
Altijd als iemand een vraag stelt over Rhino of Vegas vertelt iedereen hoe goed die Vegas wel niet is. Het lijken me allebei topkites. Er moeten toch ook voordelen aan de Rhino zitten?

Ik moet ze beide nog een keer testen maar de explosievere lift van de Rhino lijkt me juist wel fijn. Lekker zo'n ruk omhoog en dan weet je precies wanneer je een rotatie of zo moet inzetten. Maar ja, golfrijden is natuurlijk het beste, dus voor de kleinste maat zou ik ook altijd een Vegas o.i.d. nemen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Augustus 08, 2005, 15:19:33
edit2Rapporteer  
Dat is ook zo'n beetje wat iedereen aanraadt. bijvoorbeeld 16R- 12V -8V. Ik heb tegen beter weten in toch een Vegas 16m2 en die vliegt heel lekker, lang te houden en stuurt ook heel snel. Alleen met 70kg pas vanaf 12knopen goed varen. Met Rhino moet dat eerder kunnen, hoewel het 04 model iets meer low-end had voor een 16 heb ik me laten vertellen tov R5.

12m2 varen is mogelijk voor me vanaf 15 knopen
dennissss
Gast
Antwoord #9 Augustus 08, 2005, 17:40:50
edit2Rapporteer  
Ok bedankt voor de nuttige reacties!, voor de kleine maten wordt het een Vegas. Maar wat te doen met de 16?.

Is de bar voor de Rhino hetzelfde als die voor Vegas, met andere woorden kan je de bar voor beide kites gebruiken ?
De snelheid die de Rhino heeft lijkt me wel handig voor een kite van dit formaat. Aan de andere kant kan me ook voorstellen dat het minder prettig is om verschillende type kites te nemen, ivm eigenschappen
 
ArjanH

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #10 Augustus 08, 2005, 18:05:54
edit2Rapporteer  
idd ik zou altijd voor hetzelfde type gaan als je een serie neemt
MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #11 Augustus 08, 2005, 22:16:11
edit2Rapporteer  
De bar is hetzelfde van Rhino en Vegas, en de eigenschappen zijn idd wel iets anders. Maar elke maat vliegt weer anders, ik moest igg wennen aan elke kite. Dus als ik het zou zeggen maakt het niet uit of je dezelfde serie koopt of niet. Ik zou de 16 in een Rhino kopen heb je veel langer plezier van! omdat hij gewoon iets sneller is.. Succes ThumpsUp ThumpsUp
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #12 Augustus 09, 2005, 12:09:51
edit2Rapporteer  
ik vlieg de 9, 12 en 16m rhino 05's, allemaal stuk voor stuk topkites! Elke kite heeft wel weer z'n eigen vliegeigenschappen, de 9 is echt een stormkite met SUPER depower, de 16 heeft veel high-end (veel depower) en ook redelijke low-end, springt heel super etc. De 12... poehee, daar ben ik nog niet helemaal uit maar lekker is ie wel! :-)

Het afgelopen weekend heb ik Garmt z'n Vegas 05 14m even gevaren, da's ook een superfijne kite. Ik heb 'm eigenlijk te kort gevaren om een goede mening te geven maar volgens mij was ie wat sneller en idd wat minder explosief maar hij springt erg makkelijk (grote sweetspot?).
MakMan

Berichten: 132
Antwoord #13 Augustus 10, 2005, 12:56:54
edit2Rapporteer  
Ikzelf vlieg met de Vegas 12m 2005 (check avatar). Verder heb ik geen vliegers (nodig). De range is indrukwekkend en wordt elk jaar maar groter. Ik weeg 83 kg en vlieg ermee van 15 tot 26 knopen. Bij lichter wind heb ik het toch nooit echt leuk gevonden te kiten, en waarom zo'n dure 16m kopen als je er toch weinig gebruik van maakt. Als student kan ik het mij niet eerlijk gezegd ook niet veroorloven...En storm komt vaak niet voor....De Vegas zelf vliegt heerlijk, lekker stabiel, vlagen vangt die prima op, de depower als gezegd is immens zoals bij de Rhino dit jaar. De kite reageert vlot en draait en vliegt met een mooie snelheid. Een vlieger die zowel voor gevorderde beginners als experts (met name wake-style) perfect is. Toppertje!
zagy

Berichten: 804
Antwoord #14 Augustus 10, 2005, 13:23:04
edit2Rapporteer  
hoe lang houdt jij je 12 kentyman? gewicht en board?
Garmt

Berichten: 565
Antwoord #15 Augustus 10, 2005, 14:00:59
edit2Rapporteer  
Ikzelf vlieg met de Vegas 12m 2005 (check avatar).

Niet alleen heb je een perfecte smaak qua kites - je weet ook nog eens perfect welke kleuren het allerbeste zijn! Donkergroen-oranje-witte Vegassen gaan net iets sneller, hoger, fijner, toffer en beter dan alle andere Vegassen!!

(echt waar....)

(nee, heus...)
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #16 Augustus 10, 2005, 15:53:11
edit2Rapporteer  
hoe lang houdt jij je 12 kentyman? gewicht en board?

ik heb m'n 12m jammergenoeg nog niet zo vaak gevaren, iig nog niet in een overpowerde situatie dus ik weet 't niet maar ik weeg iets van 70 Kg (m'n gewicht weet ik eigenlijk ook niet), board: 118x38 cm, en ik schat dat ik 'm kan houden tot een knoop of 22 a 23?

kweenie
semen

Berichten: 294
Antwoord #17 Augustus 13, 2005, 00:09:16
edit2Rapporteer  
Net terug van 4 weekies Rosas echter ik ervaar het probleem rhino/vegas toch wat anders dus daarom hier mijn wat late reactie.

Ik ( 90 kg) vaar juist m'n kleine kites 9 en 12 rhino en mijn grote 14 en 18 vegas vanwege de betere low end van de vegas en de betere en makkelijkere hangtime bij de grotere maten waardoor je meer kan doen in een sprong bij weinig wind. Ik vind het ook een snelle kite die je het gevoel geeft met een kleinere maat aan het varen te zijn terwijl je wel lekker gepowered vaart.
Waait het harder vaar ik liever met rhino want meer een trekbak met hele goede depower. Je kan er ontzettend hoog mee springen goed hoogte mee lopen bij super depower. Afgelopen week weer een paar dagen tramontana gehad met serieuze vlagen en dan is de 9 mtr rhino de kite. Zeer goed in staat vlagen op te vangen en toch ook nog een redelijke ondergrens.

succes
Sake
Gast
Antwoord #18 Augustus 13, 2005, 03:34:11
edit2Rapporteer  
Tsja, ik heb een Vegas12 2005 gehad en al heel snel weer weggedaan.
Wat voor mij HET verschil maakt t.o.v. een R4 en R5-12 is de druk op de bar en gebrek aan depower/teveel aan restpower. Kan me goed voorstellen dat velen 'm lekker vinden(meer bardruk geeft beter gevoel waar de kite is), maar voor mij dus niet m'n type kite. Zo heb je mensen die graag "op de knoop" varen en anderen die weer op "armkracht" varen.
Smaken verschillen. Dus als je kan: absoluut testvaren!!
posty

Berichten: 2454
Antwoord #19 Augustus 13, 2005, 20:09:57
edit2Rapporteer  
leuke topic, maar ik word er niet veel wijzer van :Smiley
wat kunnen meningen toch verschillen!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20 Augustus 13, 2005, 23:16:48
edit2Rapporteer  
Gewoon naar een zaak gaan waar je ze mag proberen. Dat heb ik ook gedaan en zo ben ik bij de Vegas aangekomen.

Ik heb wel mijn stijl moeten aanpassen, naar mijn mening vliegt de vegas fijn "tegen de knoop"". Mijn vorige kites voeren echt op "armkracht". Laatst weer een kite gevaren waarbij de bar echt aangetrokken moest worden, en dat was erg wennen weer.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #21 Augustus 13, 2005, 23:25:54
edit2Rapporteer  
dit kun je toch gewoon afstellen met de "knoopjes"
vaar ook liever tegen de knoop hoor, lekker relaxed
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 Augustus 14, 2005, 21:12:20
edit2Rapporteer  
Toevallig vandaag de knoopjes van mijn Vegas verstelt. vanwege harde vlagerige wind dacht ik slim te zijn door de vlieglijnen 5cm (een knoopje omhoog) langer te maken dan de fabrieksinstelling (5th line bar). Nu donderde die kite maar liefst 4x als een dood vogeltje uit de lucht. Had ik nog nooit gehad.

Doordat de kite vlakbij het water weer wind pakte is mijn depowerlijn los geschoten. Knoop zat er nog wel in, maar 10 langer. Voer niks! Is er echt geen alternatief voor dat ruk-lijntje? Ik zit er over te denken zelf wat te gaan maken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.