@ RH: trekkracht, als in de zin van trekzak cq sleurkite? M'n oog was al op deze kites gevallen als vervanging van mn R02's en die eigenschap wilde ik nu juist ff kwijt
@ RH: trekkracht, als in de zin van trekzak cq sleurkite? M'n oog was al op deze kites gevallen als vervanging van mn R02's en die eigenschap wilde ik nu juist ff kwijt
ANK: Ik denk dat je zult vinden dat de R6 weinig trekkracht/sleureigenschappen heeft in vergelijking met je R2. Wat ik bedoelde te zeggen is als de kite eenmaal gaat dat je moet uitkijken dat je niet te veel downwind gaat omdat hij zo veel snelheid ontwikkelt.
Een beetje het gevoel dat je ook wel kan hebben met een 8 bij 30 knopen; alleen had ik dat gevoel met de R06 al bij een 16 met 14 knopen (lineaire verhoudingen kloppen).
Ik vind persoonlijk een kite met meer "trekkracht" makkelijker te varen omdat ze wat langzamer zijn, die kan je wat meer stallen/vertragen en dan je board kanten om controle terug te krijgen. Bij de R06 moet je direct beginnen met kanten want stallen zit er niet meer in. Hoewel het een andere/meer techniek vereist, vind ik het positief.
Ik ga voor de 14 en 10 combi.