Beginners-spot langs frans atlantische kust???

Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Augustus 15, 2005, 12:43:36
edit2Rapporteer  
Ik vertrek woensdag of donderdag richting frankrijk voor 1,5 week. Om te kiten natuurlijk (grinnik_kitesmiley)

Heeft iemand ervaring daar met bepaalde spots, of weet iemand wat een goede spot is?
Ik ga samen met wat andere die net 20 meter op hun boardje kunnen blijven staan. dus ik zoek een spot met redelijk vlak water, waar je kan staan.

Heb zelf al wat info gevonden maar dat was meestal in het frans Huh
Zat te denken aan:
-quiberon
-d'oleron
-les hemmes

Dus als je een beter weet, of ervaring hebt met een spot. meld het dan graag ThumpsUp
FLOF

Berichten: 879
Antwoord #1 Augustus 15, 2005, 13:23:18
edit2Rapporteer  
Oei....Staat de Atlantische kust niet juist bekend om zijn heftige surf? Biarritz enzo?
Lijkt me voor een beginner geen doen aan de kust, probeer een meer te vinden ofzo..
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #2 Augustus 15, 2005, 17:28:21
edit2Rapporteer  
quiberon is een schiereiland en dóleron is een eiland. dus ik dacht dat het daar op sommige plekken wel wat minder was....
Wings of Change
Gast
Antwoord #3 Augustus 15, 2005, 20:41:43
edit2Rapporteer  
Kijk eens bij de meren van Lacanau , Hourtin

Of wat meer wind : baai van Arcachon, in ieder geval vlak water en ondiep.

 
Daniell

Berichten: 71
Antwoord #4 Augustus 16, 2005, 00:24:52
edit2Rapporteer  
Ben net terug uit Quiberon. Ik zou zeggen, pak je gear en ga daar heen. Ook voor beginners en kamperen voor nog geen 10 euro per nacht!
willem68

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #5 Augustus 16, 2005, 00:28:19
edit2Rapporteer  
Heb goede ervaring met Quiberon!

Net voor hoogwater wordt het listig... dan is het plotseling diep. Als je met afgaand tij begint ongeveer 1 uur na hoog tij kun je tot zo'n 20 a 50 meter uit de kust staan.

Zo af en toe kunnen er wel redelijke golven staan... je leert daardoor wel snel opstappen. Het enige lastige waren soms de onshore condities.

Dit hadden wij kunnen voorkomen door verder af te zakken naar het vaste land. Daar was de wind dan cross shore.

Verder was de spot net voor het smalste deel van het schiereiland top. Het schiereiland bied bij alle wind omstandigheden/richtingen goede mogelijkheden.

Campings en b&b in overvloed. Een aanrader is om bij een camping een Mobile home te huren voor Euro 30per dag. 4 slaapplaatsen, eigen douche en toilet, koelkast en gasfornuis, compleet met dekbedden en borden en bestek enzo. Ik was met een maat, Euro 15 per dag dus... vond dat geen geld... en er zat nog een bbq bij ook ;-)

nnieway veel plezier! Joepie
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #6 Augustus 16, 2005, 01:04:30
edit2Rapporteer  
thanks voor de reacties Smiley 
CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #7 Augustus 16, 2005, 12:51:16
edit2Rapporteer  
Net terug van 1,5 week Biarritz, ben nog 3 dagen in Mimizan Plage geweest, 100 km boven Biarritz, stonden smorgens bakken van 2,5 meter. in de middag wat minder en werd er gewoon gekite. supper breed en mooi strand perfect om kite op te laten, vraag wel even na waar je je kite kunt oplaten, ze werken namelijk met zones ofzo daar.

http://www.cc-mimizan.fr/services/plans.php

heb evt. nog wel een paar foto's
Arthur
Gast
Antwoord #8 Augustus 16, 2005, 23:24:41
edit2Rapporteer  
Quiberon is een redelijke spot voor beginners, wel mooi voor gevorderde !

Dit is jouw spot !!!
(Binnenmeer aan zee, super vlak en tot ver in zee te lopen en geen snoeiharde wind)
http://www.parc-cote-sauvage.com/index_nl.htm
willem68

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #9 Augustus 17, 2005, 11:03:03
edit2Rapporteer  
Dit is jouw spot !!!
(Binnenmeer aan zee, super vlak en tot ver in zee te lopen en geen snoeiharde wind)
http://www.parc-cote-sauvage.com/index_nl.htm


Gee Tuur dat ziet er goed uit... en ze hebben ook mobile homes :-)
Darkwing
Gast
Antwoord #10 Augustus 17, 2005, 11:33:30
edit2Rapporteer  
Ik dacht dat je bij les hemmes heeeeeeeel ver moest lopen voordat je bij het water bent, omdat het een heel breed strand is....
Aurel

Berichten: 135
Antwoord #11 Augustus 18, 2005, 20:46:46
edit2Rapporteer  
bassin d'arcachon, meer van lacanau!
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #12 Augustus 19, 2005, 17:30:26
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit ,maar hoe staat het er met de wind zomers,waait het er een beetje!! ThumpsUp
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #13 Augustus 19, 2005, 21:44:50
edit2Rapporteer  
over uurtje vertrek ik dan.. paar dagne later dan geplant. zometeen laatste windreports checken. dan kiezen tussen quiberon en daar bij cote sauvage...


bedankt voor de tips Smiley
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #14 Augustus 19, 2005, 22:31:41
edit2Rapporteer  
bij leucate in de buurt heb je paar leuke spots!! Heb je ook zon binnemeertje(zou goed kunne dat de naam al gezegt is) en voor de gevorderde kan je ook op zee! Vriend van mij is er geweest en zei dat het top was!!
litewave

Berichten: 607
Antwoord #15 Augustus 20, 2005, 13:11:43
edit2Rapporteer  
http://www.bazaki.nl/index.php?p=fotos&album=/Quiberon
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.