jelle192
|
De paalsteek, krijg je ook los als er heel veel kracht op heeft gestaan. (let op, een knoop vermindert wel de breeksterkte van een lijn. Mede hieromis de depowerlijn ook vaak dikker dan je andere lijnen)
|
|
|
Benjaminned
Geen avatar
|
Volgensmij kun je de depowerlijn het beste afstellen op de lengte van je armen. Dus strek je armen met de bar in je handen. Dit is ongeveer de lengte.
Iemand aanvullingen?
Ciao
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
De lengte van je depowerlijn is heel persoonlijk. Hangt af van je trapeze (zit of waist) omdat de afstand dan wat anders is van je haak tot je hoofd. Ik heb hem persoonlijk vrij kort staan, omdat ik anders last krijg van mijn rug, omdat je bij een lange lijn meer kracht op je armen hebt staan. Ik vaar nu gewoon tegen de knoop. Maar nogmaals, dit is heel persoonlijk. De maximale afstand van de bar in volledig gedepowerde toestand is dat de Bar op hoogte van je voorhoofd staat. Niet hoger, anders kun je niet meer bij je depowerstrap.
|
|
|
kentyman
|
de lengte van je depowerstrap is een beetje eigen voorkeur. Sommige meer "wakeboard" style kiters gebruiken nauwelijks de depower v/h depowerkoord, andere mensen vinden het juist weer fijn om veel speelruimte te hebben (groot power / depower range op 't depowerkoord).
Het koord moet iig niet TE lang zijn want dan moet je voorover geleund staan bij gedepowerde bar en dat is erg slecht voor je rug. Zorg ervoor dat je nog goed bij de bar kunt als die helemaal gedepowered is.
|
|
|
naish23
Geen avatar
|
Ik heb 'm ook lekker kort: +/- 17 cm...Meer heb je eigelijk niet nodig, je depowerstrap geeft je namelijk ook al +/- 20 cm speling.
|
|
|
hermen
Gast
|
Heej
Ik zat er ook aan te denken om mn depowerlijn in te korten. Maar dan moet je toch ook je onderlijnen korter maken???
Hermen
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
dat ligt eraan. het inkorten heeft te maken met dat je na het inkorten nog met dezelfde armstand etc nog evenveel power in je kite hebt, je knoop komt dichterbij dus moet je je bar ook verder naar je toe trekken om dezefde hoeveelheid te poweren dan ervoor wat je opvangt met het inkorten van je stuurlijnen, maar als je altijd met je bar tegen de knoop aan vaart heb je hier weer geen last van.
ik zou eerst ff je depowerlijn op de juiste lengte brengen en dan je lijnen op de lekkerste lengte maken
|
|
|