Lengte depowerlijn + hoe knopen...!?

edwin

Augustus 24, 2005, 08:08:46
edit2Rapporteer  
Wie kan mij vertellen hoe ik m'n depowerlijn (lijn die door de bar heen loopt) moet vastknopen? Welke knoop moet ik daar in leggen om het goed vast te maken? En hoe lang kan ik de depowerlijn het beste maken? Is daar misschien een vuistregel voor? Ik heb namelijk de vorige door midden gevaren... (angry_kitesmiley)
jelle192

Antwoord #1 Augustus 24, 2005, 08:13:11
edit2Rapporteer  
De paalsteek, krijg je ook los als er heel veel kracht op heeft gestaan. (let op, een knoop vermindert wel de breeksterkte van een lijn. Mede hieromis de depowerlijn ook vaak dikker dan je andere lijnen)
Benjaminned

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 24, 2005, 10:41:45
edit2Rapporteer  
Volgensmij kun je de depowerlijn het beste afstellen op de lengte van je armen. Dus strek je armen met de bar in je handen. Dit is ongeveer de lengte.

Iemand aanvullingen?

Ciao

Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Augustus 24, 2005, 10:47:45
edit2Rapporteer  
De lengte van je depowerlijn is heel persoonlijk. Hangt af van je trapeze (zit of waist) omdat de afstand dan wat anders is van je haak tot je hoofd.
Ik heb hem persoonlijk vrij kort staan, omdat ik anders last krijg van mijn rug, omdat je bij een lange lijn meer kracht op je armen hebt staan. Ik vaar nu gewoon tegen de knoop. Maar nogmaals, dit is heel persoonlijk.
De maximale afstand van de bar in volledig gedepowerde toestand is dat de Bar op hoogte van je voorhoofd staat. Niet hoger, anders kun je niet meer bij je depowerstrap.
kentyman

Antwoord #4 Augustus 24, 2005, 10:54:13
edit2Rapporteer  
de lengte van je depowerstrap is een beetje eigen voorkeur. Sommige meer "wakeboard" style kiters gebruiken nauwelijks de depower v/h depowerkoord, andere mensen vinden het juist weer fijn om veel speelruimte te hebben (groot power / depower range op 't depowerkoord).

Het koord moet iig niet TE lang zijn want dan moet je voorover geleund staan bij gedepowerde bar en dat is erg slecht voor je rug. Zorg ervoor dat je nog goed bij de bar kunt als die helemaal gedepowered is.
naish23

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 24, 2005, 16:00:34
edit2Rapporteer  
Ik heb 'm ook lekker kort: +/- 17 cm...Meer heb je eigelijk niet nodig, je depowerstrap geeft je namelijk ook al +/- 20 cm speling.
hermen
Gast
Antwoord #6 Augustus 25, 2005, 18:41:56
edit2Rapporteer  
Heej

Ik zat er ook aan te denken om mn depowerlijn in te korten. Maar dan moet je toch ook je onderlijnen korter maken???

Hermen
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Augustus 25, 2005, 20:56:32
edit2Rapporteer  
dat ligt eraan.
het inkorten heeft te maken met dat je na het inkorten nog met dezelfde armstand etc nog evenveel power in je kite hebt, je knoop komt dichterbij dus moet je je bar ook verder naar je toe trekken om dezefde hoeveelheid te poweren dan ervoor wat je opvangt met het inkorten van je stuurlijnen, maar als je altijd met je bar tegen de knoop aan vaart heb je hier weer geen last van.

ik zou eerst ff je depowerlijn op de juiste lengte brengen en dan je lijnen op de lekkerste lengte maken
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.