Yannick

|
gewicht is handig erbij te melden!! 8-12-16 is een goede combo, tot een kilo of 80kg max dacht ik zo
|
|
|
Passie

|
8-12-16 is volges mij de beste... ik heb het zelf ook.. en je kan er altijd bijna mee uit de voeten
|
|
|
®obbe®t

|
wat is dan de beste beginners kite size? met welke maat zijn jullie begonnen
|
|
|
lodewijk
Gast
|
Ik ben 65 Kilo en mijn broertje is 55 kilo en om dan een 16 te nemen? Dus ik dacht misschien dat een 6 (8) 10 en 14 ook wel kon.
Ik ben begonnen met een 9 en daarna heb ik een 14 gekocht.
|
|
|
kiteboy
Gast
|
8-12-16 lijtk me inderdaad de beste keus.
Ik ben begonnen met een aero 10m2 en toen een 15.5 gekocht. Later wel verkocht was er snel op uit geken op die aero.
|
|
|
®obbe®t

|
maar als je zo rond de 75 zit, ben je toch wel snel op zulke kleine uitgekeken, of niet? ik zat er aan te denken om een 14 m te kopen om te beginnen.
zal dat een beetje een goede keus zijn?
|
|
|
aa-p n-oo-t kiten

|
Jongens hij vraagt om advies welke kites naast z'n 14. 8-12-16 is dan niet het juiste advies lijkt mij.
@ Lodewijk: Het ligt helemaal aan het type kite. Vertel eens wat je nu vaart, en aan welk type kite je zit te denken om erbij aan te schaffen.
|
|
|
martijn85
Geen avatar
|
Ik kite ook samen met mijn broer. Wij hebben een 12 en een 16. Ik weeg 70 kg en hij 53. Als hij met die 12 kan varen, vaar ik met die 16. Wel heel makkelijk. Aangezien jullie wat minder verschillen in gewicht en jij nog wat ligter bent dan mij zou ik naast jou 14, waar jij mee kan varen met lichte wind nog een 12 kopen en een 8/9. Als t harder waait kan jij met die 12 (zou ik wel een 5e lijn nemen, want dan is je bereik ook groter) en hij lekker met die 8. Dan kan je altijd wel tegelijk varen, behalve als het echt hard waait, dan ben jij de mazzelaar die nog een 8 kan houden. Suc6 ermee. LAterrr
|
|
|
martijn85
Geen avatar
|
Om nog even terug te komen op de maat 16. 16 is waarschijnlijk ook snel overpowerd voor je met je toch weinig kilo's. Bij mij is dat ook zo. En als jij een wat grotere plank neemt dan je broer, dan kan je ook al weer sneller varen, ook met die 14.
|
|
|
MakMan

|
Lodewijk, de meest voor de hand liggende 3-kite-quivers zijns volgens mij: < 75 kg: 7, 10, 14 >75 kg: 9, 12, 16
Als ik jou was zou ik voor de een 10 naast de 14 gaan, en daarna maybe voor de hardere wind (>6bft) een 7 erbij kopen. Maar in principe kun je met die 14-10 combo al een heel eind komen (12-25 knopen). Ik vaar nu met een 12m en een 16m Vegas 05, en weeg 83 kg, beschouw mijn level als intermediate en vaar met deze kites van 12 tot zo'n 27 knopen. Ik spaar nu voor een 9m al zal ik die nauwelijks gebruiken denk ik.
|
|
|
Sneeuwman
Geen avatar
|
Ik zit ook te twijfelen tussen een 8 of een 9. Heb zelf een 12 en 16 (X3), maar verkoop mijn 16 omdat als ik met mijn 16 goed kan varen met mijn 12 ook lekker kan varen... dus wil niet hetzelfde met mijn 12 en 9 of 8 hebben. Ben zelf 85 kilo, tips zijn welkom..!
|
|
|
janjo
Gast
|
Hey Lodewijk
Zoals sommige het al zeggen zou ik ook jouw een 7, 10 en 14 aanbevelen.
Dat 8, 12 en 16 is ook wel leuk maar voor je broertje is het allemaal veel te groot.
Mazzel Jan.
|
|
|