Voorkomen van een ongeluk..

Joost--

Geen avatar

Antwoord #25 September 19, 2005, 00:39:00
edit2Rapporteer  
tijdens oplaten start ik bij vlagerige wind altijd unhooked..

maar is dit ook verstandig bij neerlaten?
ErikB

Antwoord #26 September 19, 2005, 01:10:53
edit2Rapporteer  
http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/vtmnieuws19uur_Za.asx
Vanaf de 08.40 minuut.
slufterhufters.com

Antwoord #27 September 19, 2005, 08:39:43
edit2Rapporteer  
Kiten schijnt dus ook bij sommige het verstand aan te tasten wat een idiote reakties zeg....

Met een Bow heb je dat niet..... niet te geloven....

Het is rete simpel allemaal, bij aanlandige harde wind ga je niet kiten.
                                     Zie je donkere wolken, hup gelijk het water af.
ARC-Rider

Antwoord #28 September 19, 2005, 08:51:29
edit2Rapporteer  
Niet alleen de bow heeft groot depowerbereik, Venom's o.a. ook.

Afgelopen vrijdag was ik bezig met m'n venom 10 en ging heel goed, ook vlagen waren goed op te vangen. Echter toen ik een sprong maakte en in de lucht totaal alle controle kwijtraakte ging het mis. Ik kwam van een paar meter hoogte (denk een meter of 3 ofzo) plat op m'n rug op het water terecht. De klap was zo hard dat ik er even dizzy van werd en flink naar adem moest happen. Gelukkig was mijn kite gecrashed, dus daar had ik even geen last van terwijl ik aan het bijkomen was.  Na het herstarten van de kite en terug draggen naar de kant was het voor mij over. Ben niet meer het water op gegaan.

Welke kite je ook hebt, maakt allemaal geen reet uit. Hou je verstand erbij en ga geen dingen boven je niveau doen.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29 September 19, 2005, 10:17:54
edit2Rapporteer  
Precies ARC-Rider, goede uitspraak. En ook een ervaren kiter kan een fout maken, we blijven allemaal mensen.
aa-p n-oo-t kiten

Antwoord #30 September 19, 2005, 10:31:49
edit2Rapporteer  
@rory: als jij je bar van je afduwt val je toch ook naar beneden met je bow  (sealedlips_kitesmiley)

Natuurlijk zo’n bow heeft enorme depower, maar een 5th kan je ook helpen om een dikke vlaag uit je kite te halen.

maar ik denk dat ook dat niet de perfecte safety nog niet bestaat. De ideale safety tot nu toe ben jezelf. De keren dat ik mn kite heb losgegooid zijn niet meer op 2 handen te tellen. Hield hem gewoon niet, du de mazzel kite. En elke keer gewoon de kite al zwemmend naar de kant gebracht. Zodoende ben ik niet bang meer om die safety te activeren.
drifter

Antwoord #31 September 19, 2005, 11:21:46
edit2Rapporteer  
Ja dan ga je vallen, waarom zou je die loslaten??
als jij met je 5th ook jezelf veiliger kan maken, vind ik het best. Ik vind 5th zeker een goede safety. Alleen is de highend van een bow stuk meer.

Ik heb maar 1 keer een crossbow gevlogen, maar dat was voor mij genoeg om te voelen dat ik daar superveel controle mee kan hebben.
Begint al met oplaten in die harde wind, waar je normaal behoorlijk wat moeite hebt gaat het met een bow makkelijk om bij het water te komen. Eenmaal op het water kwam ik door de nogal wat vlagerige wind een paar keer in overpowerde situatie met mijn 8. Ik was blij dat de vlaag niet telang duurde anders kon ik nooit mijn rail houden en zou ik keihard in die dikke golven stuiteren. Was met bow minder snel gebeurd.

Psychotic

Antwoord #32 September 19, 2005, 11:49:53
edit2Rapporteer  
Ach, zoveel depower is er al meerdere jaren op de markt hoor. en geloof me, zelfs dat is niet alles want daarmee ga je gewoon ver in de depower doorvliegen ipv een kleinere kite erbij te kopen.

Beter is het gewoon een goede release met een leash die vrijwel alle druk uit de kite haalt te gebruiken en als je het ook maar even niet vertrouwt gewoon nokken en een volgende keer verder gaan.
Nomaad
Gast
Antwoord #33 September 19, 2005, 12:55:40
edit2Rapporteer  
Ook nog een tip voor de springers onder ons. Kijk even goed om je heen als je springt(zeker met harde wind) want onverwachts kun je toch een stuk hoger en verder vliegen dan je verwacht met als gevolg dat je bij iemand anders naar binnen vliegt als het tegen zit. Is mij een paar keer bijna overkomen dus bij te weinig ruimte de sprong gewoon uitstellen!
jaapd

Antwoord #34 September 19, 2005, 12:57:38
edit2Rapporteer  
Inderdaad, je kan de kans op een ongeluk beperken, maar ongelukken blijven gebeuren.

Ook bij een bow-kite. Als bijvoorbeeld de boogtoom breekt dicht bij de tip dan heb je volgens mij fullpower aan die kant van de kite. Resultaat: kite blijft loopen, en probeer dan maar eens je safety te vinden...
Moza

Antwoord #35 September 19, 2005, 14:18:42
edit2Rapporteer  
@rory: als jij je bar van je afduwt val je toch ook naar beneden met je bow (sealedlips_kitesmiley)

Natuurlijk zo’n bow heeft enorme depower, maar een 5th kan je ook helpen om een dikke vlaag uit je kite te halen.

maar ik denk dat ook dat niet de perfecte safety nog niet bestaat. De ideale safety tot nu toe ben jezelf. De keren dat ik mn kite heb losgegooid zijn niet meer op 2 handen te tellen. Hield hem gewoon niet, du de mazzel kite. En elke keer gewoon de kite al zwemmend naar de kant gebracht. Zodoende ben ik niet bang meer om die safety te activeren.

Zodra je gelift wordt is iedereen focked...enige wat je kunt doen is goed naar je kite kijken en m in de lucht proberen te houden....zeker niet gaan loopen daarmee creeer je alleen maar meer snelheid...en dat is geloof ik niet wat je wilt!

Maar wat jij zegt is idd waar....zeker met een vijfde lijn kun je vlak bij de kant gewoon je kite releasen en naar de kant zwemmen/lopen...ook met hele harde wind....leash om een paaltje en dan rustig je kite pakken!

Het kan heel simpel!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.