@rory: als jij je bar van je afduwt val je toch ook naar beneden met je bow (sealedlips_kitesmiley)
Natuurlijk zo’n bow heeft enorme depower, maar een 5th kan je ook helpen om een dikke vlaag uit je kite te halen.
maar ik denk dat ook dat niet de perfecte safety nog niet bestaat. De ideale safety tot nu toe ben jezelf. De keren dat ik mn kite heb losgegooid zijn niet meer op 2 handen te tellen. Hield hem gewoon niet, du de mazzel kite. En elke keer gewoon de kite al zwemmend naar de kant gebracht. Zodoende ben ik niet bang meer om die safety te activeren.
Zodra je gelift wordt is iedereen focked...enige wat je kunt doen is goed naar je kite kijken en m in de lucht proberen te houden....zeker niet gaan loopen daarmee creeer je alleen maar meer snelheid...en dat is geloof ik niet wat je wilt!
Maar wat jij zegt is idd waar....zeker met een vijfde lijn kun je vlak bij de kant gewoon je kite releasen en naar de kant zwemmen/lopen...ook met hele harde wind....leash om een paaltje en dan rustig je kite pakken!
Het kan heel simpel!