Kite Ontploft

Seeb

Oktober 30, 2005, 18:52:50
edit2Rapporteer  
Vanochtend blies ik mijn Gaastra Force net iets harder op dan normaal, maar ik kon nogsteeds redelijk makkelijk pompen. Toen ik mijn wetsuit & trapeze aan het aandoen was hoorde ik wat rare geluiden uit m'n kite komen, dus ik controleer de struts & LE. Hier leek niks mee aan de hand te zijn, totdat met een luide klap de LE ontploft. Gevolg: een flinke scheur in de LE, precies op de naad. Ik vrees dat door de warmte van de zon de lucht is gaan uitzetten, waardoor de naden zijn gaan scheuren. Heeft iemand dit al eerder gehad en weet iemand of dit onder de garantie valt? Zo niet: is dit te repareren?
tom_beul
Gast
Antwoord #1 Oktober 30, 2005, 19:03:44
edit2Rapporteer  
Het gebeurd wel vaker het is geen garantie

maar het valt prima te sticken ik denk dat je gewoon naar een vliegerwinkel moet gaan heb je hem meestal binnen een weekje al!
Jaap_aap
Gast
Antwoord #2 Oktober 30, 2005, 19:44:32
edit2Rapporteer  
Ik heb hetzelfde gehad als jou, met dezelfde type kite. Zie

http://62.58.67.190/yabbse/index.php?topic=11707.0

scheur van een meter + tube verrot.

Heb hem gekocht bij telstar in Harderwijk, duurde ongeveer anderhalve maand  voordat ik hem kon ophalen. Telstar heeft een leen kite meegegevn dus goede service!!!! Vandaag op het water geweest en het ding doet het weer prima.

Het schijnt dat de groothandel waar Telstar de tube inkoopt failliet is, vandaar dat het lang duurde (moest uit Duitsland kommen)

Bij mij was het trouwens garantie!!!

Succes !!!!

Seeb

Antwoord #3 Oktober 30, 2005, 20:56:50
edit2Rapporteer  
Jaap,
Ziet er op die foto allemaal precies hetzelfde uit als bij mijn kite. Scheur van een meter, precies op de naad en scheur in de tube, ook op de naad. Ik heb hem 2 maanden geleden ook bij Telstar gekocht, dus ik neem aan dat het allemaal wel goed komt.
Thanks voor de reactie!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.