Voorrangsregels en handsignalen...

KiteKoe®t

Berichten: 1304
Oktober 24, 2005, 15:12:43
edit2Rapporteer  
Aloha,

Kent iedereen de voorrangsregels en de handsignalen die gebruikt worden uit z'n hoofd?

Het is misschien leuk als iedereen eens even gaat google'en en een aantal handsignalen en voorrangregels met plaatjes en voorbeelden in dit topic dumpt.

Ik ken ze in ieder geval! Ik heb ook een aantal links staan hier mocht er niets geplaatst worden in dit topic... (niet alles moet voorgekauwd worden he)

Suc6, Koert
Leon aero2
Gast
Antwoord #1 Oktober 24, 2005, 16:33:09
edit2Rapporteer  
Hoewel er nog weinig geplaatst is, vind ik ook dat je dit zou moeten weten in grote lijnen.

Laatst op de slufter vroeg ik aan een (onbekend iemand) op de Slufter of ie mijn vlieger
wilde opgooien.
Deze persoon was waarschijnlijk (hoop ik) een beginner die niet of nauwelijks les heeft gehad.

En nog voordat ik het doorhad en nog niet het startgebaar had gegeven dat ik er klaar voor was. Had ie mijn kite al losgelaten.

Is op zich mijn fout geweest, omdat het allemaal zo vanzelf sprekend is dat diegenen die jou vlieger opgooid wacht op jou startgebaar. Maar dit is duidelijk niet zo.

Tis allemaal goed gekomen, maar dit soort figuren heb je dus ook.


Je zou eigenlijk de Kiteboarders Workbook moeten publiceren op KiteHigh.
 




 

 


 
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #2 Oktober 24, 2005, 16:48:09
edit2Rapporteer  
Ik vind het handsignaal voor het landen van een kite zo debiel, hebben jullie dat ook ?
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #3 Oktober 24, 2005, 17:25:31
edit2Rapporteer  
't handsignaal om je kite te landen is dus met je hand op je hoofd tikken
niet te verwarren met het "alles OK met mij" handsignaal: met je hand op je hoofd (niet tikken)

en 't start signaal is natuurlijk thumbs up!

dan zijn er nog signalen voor "bar los!" / "quick release" en "leash los!" voor als je op 't water gered moet worden ofzo, maar die ga ik lekker ook niet voorzeggen :-)
wat zijn we weer didactisch verantwoord hey Koert! :-)
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #4 Oktober 24, 2005, 18:37:15
edit2Rapporteer  
Chille banaan... Ziet er inderdaad raar uit ja.. Je ziet inderdaad ook een hoop mensen op de kant kijken van "die is gek man!!"...

Iedere automobilist hoort de voorrangsregels te weten... Elke kiter in feite ook...
Op slufter surf ik naar de kant.. Geef het "land mijn kite-signaal" en gelijk staan er mensen op om m'n kite te landen. Zo hoort het ook.

Je staat met een moordmachine in de lucht en je wil je kite landen... Je geeft het signaal en niemand snapt wat je bedoelt... Gelukkig komt Chille Banaan dan schaterend van het lachen aangerend en land je kite... Zo hoort het!
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #5 Oktober 24, 2005, 20:13:56
edit2Rapporteer  
Check trouwens eens hier: http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/kiteboarding-hand-signals.aspx

Hier staan de internationale handsignalen voor kiteboarden.
tim_k

Berichten: 92
Antwoord #6 Oktober 24, 2005, 21:05:32
edit2Rapporteer  
ben een beginner, wist ik allemaal nog niet, ben met een maat aan het oefenen, wij begrijpen elkaar wel, maar goed om dit te lezen!!
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #7 Oktober 24, 2005, 22:15:09
edit2Rapporteer  
Leer die tekens goed want was zaterdag op het autostrand en volgens mij snapte die gasten er echt geen niks van. Ik leek wel een politie agent die tijdens het varen elke keer zijn te gemoet komende kiters aanwijzingen moest geven kite omlaag, kite omhoog, etc.
Yannick

Berichten: 1302
Antwoord #8 Oktober 24, 2005, 22:18:11
edit2Rapporteer  
Misschien een optie om die link ook op kitehigh te zetten? dat meer kiters er mee bekend worden?
ik heb gelukkig nog nooit een miscommunicatie gehad, ik laat een kite ook nooit los als ik er niet zeker van ben dat iemand er klaar voor is!
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #9 Oktober 24, 2005, 22:37:18
edit2Rapporteer  
het is wel goed dat iedereen dit dit weet.

laatst op autoplaya had een duitser mijn kite gevangen maar ik moest hem duidlijk maken dat die hem op de grond moest leggen, na een tijdje lukte het gelukkig wel want als die hem weer in de luch had gegooit was ik weg want het was aan het stormen.

ik wist er nog een hoop niet

er moet eiglijk z'n internationaal foldertje komen over alle voorangs regels, het optuigen van de kite en de gebaaren.
bij harry vogelezang greeg ik al zoiets maar dan oet het eigelijk nog iets uitgebrijder en in heel europa hetzelfde.
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #10 Oktober 24, 2005, 23:03:46
edit2Rapporteer  
Nou, van die signalen wist ik niks, gewoon f in de gaten houden en aanpakken of oplaten.
Iedereen is gelukkig nog vriendelijk en bereid je kite aan te pakken, houden zo!
Zaterdag is mijn kite opgelaten door een duitser. Zijn dus ook niet allen even vervelend.
Ik was overigens nr 5, die die op liet!

Aloha Wouter
gast007
Gast
Antwoord #11 Oktober 28, 2005, 20:31:22
edit2Rapporteer  
Kite landen komt van de jostiband
pollepel

Berichten: 271
Antwoord #12 Oktober 28, 2005, 22:17:07
edit2Rapporteer  
Kite landen komt van de jostiband

Ja hahaha. =( Sjongejonge. Weet je wel hoe handig dat signaal is. Stel het stromt en je
wilt dat je kite opgevangen word. Je kan dan wel lopen schreeuwen maar een zo'n
simpel handgebaar scheelt een hoop verwarring en (kostbare)tijd....
Dikkiedik

Berichten: 298
Antwoord #13 Oktober 28, 2005, 23:15:02
edit2Rapporteer  
Hmm waar komen die signalen vandaan dan? hand op je hoofd en met je hand op je hoofd tikken? Welke josti bedenkt zoiets? Denk dat ik niet de enige ben dus die handsignalen zullen niet zo veel uitmaken. Lijkt een beetje op zown politieagent die midden op het kruispunt moet staan als de stoplichten zijn uitgevallen Grin


Duitse kiters zijn best oke, laatst nog in enkhuizen toen de wind weg was een warme sjokomel gehad van 2 duitsers en een uurtje zitten lullen. Of was dat een hint?? Nouja het was wel gezellig met die gasten.

elroy2
Gast
Antwoord #14 Oktober 29, 2005, 19:03:09
edit2Rapporteer  
Wat me wel een beetje tegenvalt is dat er geen tekens bij staan om aan te geven  dat je voorang hebt (stuurboor wijkt voor bakboord) Dit lijkt me nog wel een van de nuttigste regels.
Marc de Munnik

Berichten: 1252
Antwoord #15 Oktober 30, 2005, 09:46:40
edit2Rapporteer  
Haha koert wat een grappig gezicht, maar ik ken duidelijk hele andere singalen!
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #16 Oktober 30, 2005, 15:05:47
edit2Rapporteer  
ik wist niet eens dat je signalen had:o ... maar nu weet ik het wel en k zal ze uit mun hoofd leren!
tom_beul
Gast
Antwoord #17 Oktober 30, 2005, 15:14:52
edit2Rapporteer  
Inderdaad we lijken zo wel de josti bend


Maar gewoon wie het hoogste aan de wind vaart moet zn kite hoog zetten
en wie het laagste vaart zn kite laag

maar van die handsignalen snapte ik eerst ook de ballen van
Airforce1
Gast
Antwoord #18 Oktober 30, 2005, 22:11:40
edit2Rapporteer  
Ik dacht altijd dat het teken voor het landen van de kite "thumbs down" was, lijkt me ook veel logischer in combinatie met het "thumbs up" sign (en minder debiel)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.