TOCH door deze winter ??

lennart

Berichten: 1167
November 30, 2005, 04:04:13
edit2Rapporteer  
hallo kite's ik heb een paar vraagjes aan de gasten die in de winter ook gewoon door beulen op het water. wat hebben jullie aan . oke een 5/4 wetsiut maar wat nog meer en waat kan ik het hallen ......en heb je het dan nog koud ikzelf heb nu een 4/3 en dan ga ik nog een 5/4 halen ....maar wat moet ik nog meer aan .....kunnen jullie miss ff een ling van een kiteshop geven als je het daar kan kopen ..

groetjes lennart

onderwerp aangepast, kom op....doe er een beetje je best op!
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #1 November 30, 2005, 05:09:52
edit2Rapporteer  
over de  winter door kiten
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=13140.0


kiten bij kouder weer tips
http://www.kitehigh.nl/z_tips_winterkiten.php

over wetsuite's
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=13192.0

en gebruik de ook de zoek funktie nog eens

een titanium shirtje of een shorty er onder doet het zeker goed  (geen ervaring maar al veel topic over kiten met kouder weer gelezen)
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #2 November 30, 2005, 06:16:52
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ik heb bij de lokale(harderwijk) duik winkel duik sokken gehaald voor in je schoenen, daarmee heb je zoizo al geen koude voeten meer.
Voor de rest een cap, en er is nu ook een speciale cap met een gedeelte er onder wat je als shirtje aan moet trekken. Is extra warm en er komt minder water in pak via de nek.

Greetings Arwin Lubbers
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #3 November 30, 2005, 20:01:11
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ik heb bij de lokale(harderwijk) duik winkel duik sokken gehaald voor in je schoenen, daarmee heb je zoizo al geen koude voeten meer.
Voor de rest een cap, en er is nu ook een speciale cap met een gedeelte er onder wat je als shirtje aan moet trekken. Is extra warm en er komt minder water in pak via de nek.

Greetings Arwin Lubbers

Draag jij die sokken los of ook nog schoentjes, ik heb namelijk net van die sokken aangeschaft van Neilpryde, maar na een keer varen beginnen ze al te slijten...
bart123

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #4 November 30, 2005, 20:24:12
edit2Rapporteer  
naar mijn ervaring beter, shirt met cap over je wetsuit; nul ongewenst water in je pak.
Polle_Pel
Gast
Antwoord #5 November 30, 2005, 20:35:21
edit2Rapporteer  
Ik zelf heb een Ripcurl met fireskin. Dit voert de kou af en houd je superwarm. Dankzij elastomax is het ook nog eens supersoepel. Ik weet dat er al aardig wat onderwerpen over zijn maar wilde toch even mijn ervaring meededelen. Vorige week gegolfsurf met een lycra eronder, schoentjes en handschoenen aan (cappie was nog niet nodig) en een goeie sessie kunnen surfen zonder enige last van de kou.
Dus: een 5.3 is niet nodig als je maar de juiste materialen (fireskin, gesealde naden, slickskin) in je pak hebt zitten. Duurkoop = goedkoop. (meestal)
Als je teveel over elkaar gaat trekken ben je net  zo'n michelin mannetje. Wel lekker warm maar niet zo beweeglijk.
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #6 December 01, 2005, 02:21:15
edit2Rapporteer  
Let wel een lycra onder je pak is juist kouder!!!
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #7 December 01, 2005, 02:34:05
edit2Rapporteer  
jah ???ik dagt warmer ....
Polle_Pel
Gast
Antwoord #8 December 01, 2005, 03:05:03
edit2Rapporteer  
en waarom zou dat dan kouder zijn? Ik heb het geen moment koud gehad. In het pak zelf komt haast geen water. Zo'n extra laagje isoleert alleen maar beter, zeker als je een titanium lycra neemt.
Marc de Munnik

Berichten: 1252
Antwoord #9 December 01, 2005, 03:18:51
edit2Rapporteer  
Het water dat toch onder je pak komt moet door je lichaamstemperatuur opgewarmt worden. Een lycra houd alleen maar water vast en kan daardoor niet goed opgewarmt worden. Titanium lycra`s houden wel warm.
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #10 December 01, 2005, 04:28:10
edit2Rapporteer  
Dank u marc. Een titanium lycra werkt wel idd en dan 1 met hoody eraan vast voor om je nek en voor op je koppie (80% van je lichaamswarmte verlies je via je hoofd) werkt perfect.
justkitehigh

Berichten: 152
Antwoord #11 December 01, 2005, 05:16:27
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=13140.0

verklaart alles dus discussie over een lycra die wle of nie warmer zou zijn hoeft dan ook nie meer alles is onderhand wel bekend op dat gebied

kite'se
larssmits
Gast
Antwoord #12 December 01, 2005, 05:30:43
edit2Rapporteer  
Ik twijfel ook nog om weer het water op te gaan...

Weet iemand wat een cap/schoentjes en handschoentjes kosten?
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #13 December 01, 2005, 18:22:22
edit2Rapporteer  
cap 30 eu ongeveer handschoentjes zal ook wel zoiets wezen ik heb die van mij uit frankrijk voor 7 euries
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #14 December 01, 2005, 21:11:41
edit2Rapporteer  
vorig jaar heb ik met 2 graden gevaren in 4/3pak,schoonmaakhandschoenen,7mm schoentjes.
was te doen maar doe et nie meer:p
btw een regenpak scheelt ook erg veel!
Vietcong windhoos

Berichten: 225
Antwoord #15 December 01, 2005, 21:48:50
edit2Rapporteer  
Heb net ff nieuwe cap getest op de slufter (3 gr. C).... Cap met mouwloos shirt eraan vast van Neilpryde nylon met spandex. Geen centje kou gevoeld. lekker zo'n shirt , je krijgt dan geen water meer langs je rug... pak was 5/3, handscoenen aan is ook geen overbodige luxe ... tís nog goed uit te houden. YeSS
Mont

Berichten: 160
Antwoord #16 December 01, 2005, 23:23:33
edit2Rapporteer  
ook weer wat geleerd vandaag, over wintah-kijte.

ik ga voortaan de struts thuis oppompen. vanochtend zitten klooien, die terugslagballetjes van Cabrinha (in elk geval op mijn Xbow) werken niet echt lekker en probeer je ventieltjes maar eens met je met je kouwe klouwe snel te sluiten (tong_kitesmiley)
maareh, water op en alles weer vergeten...
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #17 December 01, 2005, 23:49:16
edit2Rapporteer  
Nog een tip voor de echte kouwkleum: Neem een thermoskan warm water mee en giet die net voordat je het water opgaat in je pak!
xray

Berichten: 3688
Antwoord #18 December 01, 2005, 23:53:17
edit2Rapporteer  
Tip voor struts. Slang eraf, vinger erop, vinger eraf, dop erop.....
Even oefenen maar dan gaat dat heel snel en zonder luchtverlies...
Knijpen hoeft dan niet!

Nog makkelijker is een kite met one-pump! ;-)
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #19 December 02, 2005, 00:40:24
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een tip voor koude voeten:

Doe gewone badstof sokken onder de schoentjes. De truc is dan wel om je voeten droog te houden.
DAt doe ik door de bovenkant waterdicht te maken met ducktape. Niet te strak natuurlijk!

Iemand nog goede tips voor koude handen? Mijn ervaring tot nu toe is dat open wantjes beter werken dan vingerhandschoenen.
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #20 December 02, 2005, 00:51:46
edit2Rapporteer  

Iemand nog goede tips voor koude handen? Mijn ervaring tot nu toe is dat open wantjes beter werken dan vingerhandschoenen.

Simpele rubberen schoonmaakhandschoenen (die gele) schijnen goed te werken, betere grip dan neopreen, alhoewel dichte neopreenhandschoenen volgens mij nog het warmst zijn.
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #21 December 02, 2005, 01:15:06
edit2Rapporteer  
Nog een tip voor de echte kouwkleum: Neem een thermoskan warm water mee en giet die net voordat je het water opgaat in je pak!

Of lekker plassen in je pak voordat je het water op gaat. Heerlijk warm en zo bij moeder natuur.
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #22 December 02, 2005, 01:51:42
edit2Rapporteer  
vorig jaar heb ik met van die verstevigde schoonmaakhandeschoen gevaren. Binnekant gewoon stof. En is heerlijk warm gewoon even goed aftapen aan de bovenkant en niks aan de hand Dan komt er ook geen water in. En die handschoenen zijn helemaal waterdicht!. Ookal heb ik nu wel gewoon surfhandshoenen gekocht ben ik er nog niet helemaal tevreden over! Voor de echt kouwe dagen gewoon schoonmaakhandschoenen denk ik!
peterb

Berichten: 380
Antwoord #23 December 02, 2005, 02:39:50
edit2Rapporteer  
Tip: ga gewoon 's winters op kitevakantie ipv zomers. Dat bevalt veeeeeeeel beter dan dat kougekleum!!!!!!!!!!!!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #24 December 02, 2005, 03:49:13
edit2Rapporteer  
Tip: ga gewoon 's winters op kitevakantie ipv zomers. Dat bevalt veeeeeeeel beter dan dat kougekleum!!!!!!!!!!!!

Dat is zo'n beetje de beste oplossing!!

Maar buiten een warme outfit in temp. beneden de 5 graden, kan je het beste 1 lange sessie zonder pauzes maken. Zolang je bezig bent op het water blijf je warm door de inspanning en de bloedsomloop blijft op gang. Zodra de vermoeidheid toeslaat gelijk het water af en gelijk omkleden voordat je af begin te koelen. De afkoeling begint gelijk als je stilstaat met de wind op je body. Binnen 5 min. begin je het al koud te krijgen.
Het is even behelpen, maar het is ondanks de ontberingen meer dan waard om 1 a 2 uurtjes te genieten. Eigenlijk zijn de enige rot momenten dat je je moet omkleden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.