schuim plaatselijk verstevigen met epoxystaafjes

Wimt

Februari 01, 2006, 01:57:48
edit2Rapporteer  
Kan ook achteraf. Mijn voorlaatste board heb ik meer concaaf gegeven d.m.v. 2 flexdoorslijpingen in de lengterichting van het board, in de bodem. Bovendien wilde ik het schuim verstevigen, omdat ik meer tipflex wilde toepassen. Dit wilde ik bereiken door van de 2 keer 200 ud en 2 keer 160 keper met de schuurbandmachine wat af te slijpen. Ik had er een halve kg afgeslepen, dus verwachtte ik meer flex en meer druk in het schuim.

Dus wilde ik het schuim verstevigen, achteraf in dit geval. En dan alleen tussen voetbanden en tips, daar is de buiging het grrootst. Ik deed dat met een 4 mm boor, die ik met de boormach. met aanslag in de bodem boorde met onderlinge afstand tussen de gaatjes van 4 cm, en op niet regelmatige afstanden, anders maak je toch een breukvlak.

Ik heb zo een 100-tal gaatjes geboord, en gevuld met belletjes-epox (epox is kort voor epoxy). Ik verwacht dat hierdoor de breukkracht veel beter is geworden, en de gewichtstoename is minimaal, geen 40 gram.

Geen breuktest gedaan, wat denken jullie?
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Februari 01, 2006, 02:08:37
edit2Rapporteer  
Je hebt dus allemaal gaatjes Door je laminaat heen geboort? De sterkte van een board komt zowat geheel uit t laminaat dus als je daaraan gaat klooien zal t alleen maar slapper worden.
Wimt

Antwoord #2 Februari 01, 2006, 02:45:29
edit2Rapporteer  
Je hebt dus allemaal gaatjes Door je laminaat heen geboort? De sterkte van een board komt zowat geheel uit t laminaat dus als je daaraan gaat klooien zal t alleen maar slapper worden.

Het laminaat moest ook zwakker, anders werd het board te stug, ik heb er zelfs laminaat afgeschaafd, maar het schuim was te zwak.
Psychotic

Antwoord #3 Februari 01, 2006, 02:48:25
edit2Rapporteer  
Wim, flex haal je vooral uit het dikteverloop van je board! Dus in vervolg ff iets dunner met even veel glas er omheen, flexed echt VEEL meer!
Pbter

Geen avatar

Antwoord #4 Februari 01, 2006, 04:58:36
edit2Rapporteer  
wim, je board wordt pas echt stevig als je kern HARD is, je skins niet doorboren met allerlei fratsen, hier creeer je alleen maar een breuklijn mee(ook al je het onregelmatig doet)

en idd, flex verkrijg  je o.a. door te taperen
Wimt

Antwoord #5 Februari 01, 2006, 18:40:08
edit2Rapporteer  
Wim, flex haal je vooral uit het dikteverloop van je board! Dus in vervolg ff iets dunner met even veel glas er omheen, flexed echt VEEL meer!

Ben ik met je eens, flex is nu 3.5 cm.

Toch denk ik dat de trekkracht van het dek, de ruimte tussen de `pilaren` zo strak houdt, dat doorbuiging van het dek veel moeilijker wordt, en dus breuk.   
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.