Powerkiten !! Een aanrader voor een beginner ???

www.surfensoul.nl

Antwoord #50 Februari 14, 2006, 07:01:53
edit2Rapporteer  
@JER

Nogmaals als jij niet tevreden was over 1 school moet je dat met die school opnemen !

En niet hier een hele spot en de scholen die daar les geven en de IKO en de KNWV  naar onder trekken, dat komt aardig belachelijk over.

Jij probeert er een soort stripverhaal van te maken alsof er maar 1 school is die goed les geeft en maar 1 spot waar je terecht kunt...wie wil je eigenlijk voor de gek houden ?

Oostvoorne is een perfecte beginnerspot, van dit caliber zijn er niet veel , er zitten zeer goede scholen op Oostvoorne en duizenden mensen hebben hier naar tevredenheid hun lessen gehad.
Waar lul je eigenlijk over ?
We weten nu wel wat je hebt meegemaakt maar omdat door te trekken naar een algemeen beeld is wel erg simplistisch.

moderator-5
Global Moderator

Geen avatar

Antwoord #51 Februari 14, 2006, 08:03:21
edit2Rapporteer  
Weer on-topic graag. Vraag was of powerkiten bijdraagt aan een steilere leercurve!!
www.surfensoul.nl

Antwoord #52 Februari 14, 2006, 09:25:31
edit2Rapporteer  
@mod

Helemaal gelijk maar ja als dingen zo uit het verband worden getrokken....

Ontopic:

Kitesurfen leren is in het begin alleen maar  controle krijgen over je vlieger.
Daar heb je bijna alleen maar aandacht voor, die vlieger controleren en besturen.

Met powerkite ervaring in je bagage kun je een vlieger controleren en kun je je aandacht richten op de andere zaken die je moet leren.
Je zult het veel sneller leren als je al kunt powerkiten en meer uit je lessen halen !
Jappy

Antwoord #53 Februari 14, 2006, 16:17:53
edit2Rapporteer  
Zelf deed ik, voor ik ging kitensurfen, al ongeveer 8 jaar aan kiten. Eerst gewoon stuntkiten, later kwam er een promax bij, weer later een C-quad en een Jojo ET Instinct.
Door deze ervaringen hoefte ik idd nauwelijks nog op mijn kite te letten.
En de overstap van handles naar een bar is vrij minimaal (al kan het ook aan de persoon liggen).

Al met al vindt ik powerkiten een zeer goede basis.

1 tip: begin aub niet met manliften. Het is echt leuk, maar uit ervaring weet ik dat dit ook echt fout kan gaan.
JER
Gast
Antwoord #54 Februari 14, 2006, 16:25:31
edit2Rapporteer  
@JER

Nogmaals als jij niet tevreden was over 1 school moet je dat met die school opnemen !

En niet hier een hele spot en de scholen die daar les geven en de IKO en de KNWV  naar onder trekken, dat komt aardig belachelijk over.

Jij probeert er een soort stripverhaal van te maken alsof er maar 1 school is die goed les geeft en maar 1 spot waar je terecht kunt...wie wil je eigenlijk voor de gek houden ?

Oostvoorne is een perfecte beginnerspot, van dit caliber zijn er niet veel , er zitten zeer goede scholen op Oostvoorne en duizenden mensen hebben hier naar tevredenheid hun lessen gehad.
Waar lul je eigenlijk over ?
We weten nu wel wat je hebt meegemaakt maar omdat door te trekken naar een algemeen beeld is wel erg simplistisch.

Bart.

Beste Bart, ik trek hier niemand naar beneden als ik dat zou doen zou ik wel de namen van de scholen erbij zetten die met elkaar in de clinch lagen en dat doe ik hierbij nergens, in dit geval spreek ik voor mijzelf, natuurlijk zijn er genoeg mensen geweest die aan hun les voldoening hebben gehad, maar ik twijfel er niet aan dat er mensen zijn geweest die ook dezelfde ervaringen als ik heb meegemaakt.

En dat jij Oostvoorne als beste beginnersspot neerzet dat vind ik erg simplistisch, als beginnersspot is Oostvoorne functioneel maar zeer zeker niet de BESTE!!

Ik vind het een beetje laag hoe jij mij in mijn mening neer zet,  als beginner heb jij het toch ook moeten leren! Probeer je eens te verplaatsen in een beginner die voor het eerst een kite in zijn hand krijgt en dan dat er alle negatieven dingen om je heen gebeuren wat helemaal niet mag plaatsvinden, dat waren mijn ervaringen!
Mocht hetzelfde bij jou plaats gevonden hebben dan kan ik mij niet voorstellen dat jij daar positief over bericht.

En wat betreft de IKO/KNWV, yep dat is ook een lachertje, die 5 sterren moet je verdienen door een visite kaartje af te geven en niet door een certificaatje die je aan de muur kan hangen!

En voor de rest mag jij het een stripverhaal vinden, ik praat graag over dingen die goed gaan en die elk mens voldoening geven in het behalen van eigen succes naar het streven van je uiteindelijke doel, mijn voldoening heb ik pas gekregen van die kiteschool die ook aan Mirns lesgeeft, daar ben ik hem zeer dankbaar voor, dan is het toch ook heel normaal dat je mensen in jou directe omgeving die het kiten willen leren daar naar toe loodst, dat is wat ze noemen momnd op mond reclame!
En zo gaat dat allemaal Bart!

En nogmaals ik geef niet af op scholen die op Oostvoorne lesgeven!! ThumpsUp
Jappy

Antwoord #55 Februari 14, 2006, 16:31:21
edit2Rapporteer  
[OT] Wat is volgens jou dan de BESTE spot Jer? En uiteraard niet in combinatie met een school.
JER
Gast
Antwoord #56 Februari 14, 2006, 16:46:26
edit2Rapporteer  
Jappy.

De Beste beginnersspot die bestaat niet denk ik, iig moet een beginnersspot aan een aantal eisen voldoen, maar tot nu toe vind ik Mirns een hele goeie beginnersspot, alleen het nadeel daar is dat je maar een klein grasveldje hebt waar je je kite kan landen en op kan laten, ik ben nog niet naar alle spots (beginnersspots) geweest.

Vrouwenploder vond ik ook wel goed, Strand Horst ook wel (alleen vlagerige wind)
Enkhuizen was ook goed. ThumpDown

En jij Jappy, wat is jou voorkeur? ThumpDown
JER
Gast
Antwoord #57 Februari 14, 2006, 16:47:13
edit2Rapporteer  
ik bedoel ThumpsUp
Jappy

Antwoord #58 Februari 14, 2006, 17:01:37
edit2Rapporteer  
Zoals ik al eerder zei, is Oostvoorne echt de ideale spot.
Genoeg ruimte op het strand voor de land oefeningen ( hier is bij andere spots nauwelijks tot zelfs geen ruimte voor). Op de vaargeul na kan je practisch overal staan.
Genoeg ruimte op het water (al houden niet alle leraren hier rekening mee.

Schellinkhout: Overal ondiep, veel ruimte op het water, weinig tot geen mogelijkheden voor land oefenigen en gras.
Horst: Wel ondiep maar verder vlagerig, geen ruimte op het strandje.
Mirns ken ik niet. Al vindt ik een grasveldje als launcharea verre van ideaal (gras kan zeer glad worden).

Verder vaar ik veel op zee waar lessen ook niet echt ideaal zijn.
JER
Gast
Antwoord #59 Februari 15, 2006, 00:52:45
edit2Rapporteer  
Hallo Jappy.

Idd grasveldjes zijn gevaarlijk, helemaal mee eens! Maar start eigenlijk nooit op gras!
Verder ga ik ook veel naar zee, Noordwijk, de Slufter, IJmuiden.

En idd lessen op zee zij verre van ideaal, heb je als beginner heel veel last van!
Dat is net zoiets als een beginnede skieer de 1e les op de rode piste geven, kan ook niet, en aan zee heb je ook meer lessen nodig!

Verder vind ik les in het water beter als op het land, als cursist heb je dan meteen het gevoel van het kitesurfen (had ik niet echt op het droge), maar kan van persoon tot persoon verschillen. (grinnik_kitesmiley)

Gr JER  ThumpsUp

(grinnik_kitesmiley)
xXx-stef-xXx
Gast
Antwoord #60 Februari 16, 2006, 02:59:34
edit2Rapporteer  
is handig..
ben je zo het vliegeren op zich al gewoon voor je aan kitesurfe begint..
ik vond het handig ThumpsUp
R@bert

Antwoord #61 Februari 16, 2006, 21:11:57
edit2Rapporteer  
Daar hoop ik op, maar dat zal zeker ThumpsUp
Het is al volgende week, maar ik zal een klein verslagje maken........ Joepie
Jappy

Antwoord #62 Februari 16, 2006, 22:16:47
edit2Rapporteer  
Veel plezier!!!

Zeker het rijden met de buggy is leuk.

Doe wel oude kleding aan en neem wat extra mee. Ja gaat echt wel een paar keer op je plaat.

Was altijd wel leuk om les te geven aan mensen met hun nette kleding aan. Een rehenpak is echt een goeie.
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #63 Februari 17, 2006, 04:08:18
edit2Rapporteer  
Ik vindt het persoonlijk nogal uitmaken wat voor een powerkite je gaat vliegen. Ik heb een 4 lijns "matras" (redsail) en een 4 lijns Nasawing (sleurkite). De matras komt wat mij betreft veel dichter in de buurt van kitesurfen dan zo'n sleurhut. De laatsgenoemde geeft je wel een goed gevoel hoe de wind je kan verrassen maar de eerst genoemde geeft je veel meer feeling op stuurgedrag en snelheid. Overigens Kite ik al jaren met powerkites maar een vriend van me die dat nog nooit gedaan had heeft het kitesurfen net zo snel geleerd.... maar ja, dat kan natuurlijk aan mij liggen

Het belangrijkste is gevoel over je kite en dus controle krijgen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.