Vogelgriep en watersport

ldr

Antwoord #25 Februari 23, 2006, 14:42:48
edit2Rapporteer  
Hier een antwoord op jullie vraag, van de site van het rivm:

Kunnen mensen vogelgriep krijgen door besmetting via water?
Uitwerpselen van besmette overvliegende vogels kunnen eventueel in water terechtkomen. Bijvoorbeeld in open water, regenwater, regentonnen en in drinkwatersystemen die van gezuiverd regenwater gebruikmaken. Deskundigen achten het echter onwaarschijnlijk dat zulk water een besmettingsgevaar voor mensen vormt. Het vogelgriepvirus is van zichzelf kwetsbaar en verliest snel aan kracht. Zeker als het sterk verdund in regenwater, zwemwater of bepaalde drinkwatersystemen terecht zou komen. Het virus kan zichzelf dan onvoldoende vermenigvuldigen om in leven te blijven.

Dus zoveel kans is er niet op besmetting

Over Tamiflu:

Wereldwijd zijn enkele miljoenen kuren beschikbaar. In Nederland zijn er nu ruim 3 miljoen kuren. Deze voorraad is voldoende om in het geval van een uitbraak van vogelgriep in de pluimveesector de ruimers en betrokkenen te beschermen en om bij een pandemie te gebruiken als behandeling. De Gezondheidsraad heeft een advies uitgebracht waarin is aangegeven op welke manier de bestaande voorraad kan worden aangewend wanneer dat nodig is. Nederland is momenteel bezig de voorraad virusremmers uit te breiden naar ongeveer vijf miljoen kuren.

Er wordt ook gezegd dat in het ergste geval er 40.000 mensen ziek kunnen worden van de gemuteerde variant. dat is zo ongeveer 1 op de 400 ofzoiets. Maar dat gebeurde alleen bij de Spaanse Griep begin deze eeuw, toen hygiëne niet zo hoge prioriteit had.

Meer informatie op de site van het rivm:
http://www.rivm.nl/gezondheid/infectieziekten/vogelgriep/vragenenantwoordenvogelgriep.jsp#Vragen_over_Tamiflu
slingshot {Thomas}

Antwoord #26 Februari 23, 2006, 15:21:33
edit2Rapporteer  
wat een opluchting :Smiley ThumpsUp
brutus1

Antwoord #27 Februari 24, 2006, 00:57:59
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ze paniek willen voorkomen door de geringe schattingen maar volgens mij als het virus muteerd in een variant die van mens tot mens kan worden overgedragen zijn de rapen gaar en zal de Spaanse griep erbij verbleken maar goed dat is speculatie. Ik denk dat we idd vooral bij de dode watervogels ver uit de buurt moeten blijven dus goed uitkijken in mul zand met lijnen uitrollen enzo.
R@bert

Antwoord #28 Februari 27, 2006, 23:17:12
edit2Rapporteer  
gewoon voorkomen...... schater schater schater

R@bert

Antwoord #29 Februari 27, 2006, 23:19:14
edit2Rapporteer  
Gelijk weer werkverschaffing....ik bedoel reken maar uit, hoeveel van die mutsjes en sjaaltjes zullen er gemaakt moeten worden?????? (grinnik_kitesmiley)

Laterrrrrrrrrrrrr
brutus1

Antwoord #30 Februari 28, 2006, 02:29:41
edit2Rapporteer  
Kitehigh mutsen ???
R@bert

Antwoord #31 Februari 28, 2006, 04:27:34
edit2Rapporteer  
ja preciesssssss schater schater
JER
Gast
Antwoord #32 Februari 28, 2006, 19:17:01
edit2Rapporteer  
Kom op boys, het zou een vervelend gezicht zijn als de vogels en zwanen er niet meer waren wanneer wij onze mooiste hobby beoefenen (cry_kitesmiley). Ook de vogels en zwanen reken ik tot de elementen die het mij mogelijk maken een top dag te hebben na een mooie kite sessie, de grote meeuwen die naast je zitten te wachten op een stukkie gebakken vis of de musjes die vrolijk een patatje komen halen na een mooie kitedag.
Passie

Antwoord #33 Februari 28, 2006, 19:25:10
edit2Rapporteer  
Ik heb geluk dat mijn apen geen volgens zijn:)

monkey kites
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #34 Februari 28, 2006, 21:05:46
edit2Rapporteer  
is meer iets voor de lounge, dus verplaatst!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.