ik wil een eigen site maken,wie kan mij helpen?

Kuifje

September 14, 2004, 19:38:11
edit2Rapporteer  
Zoals een paar van jullie weten heb ik een knutselclubje opgericht voor kinderen, daar dit een groot sucses is wil ik een eigen website maken, waarnaar ik de mensen kan verwijzen als ze informatie willen en ook waar ik de foto's op kan plaatsen.
Ik zoek nu wat advies om een site te maken, wie heeft er ervaring mee en kan mij serieuse adviezen geven!!!
groetjes Magda
Roel W

Antwoord #1 September 14, 2004, 20:37:18
edit2Rapporteer  
Weet er zelf geen raad mee,maar mss wel op een computerforum.

Via google en...

Maar er is hier beslist wel iemand die er raad met weet...
KiteKoe®t

Antwoord #2 September 14, 2004, 20:57:53
edit2Rapporteer  
Ha Magda,

Daar weet ik wel raad mee. Installeer om te beginnen eens frontpage op de computer. hiermee kun je op een vrij gemakkelijke manier een website maken. Als je al redelijk met de computer overweg kunt, installeer dan Dreamweaver.

Frontpage is gemakkelijk te besturen, dreamweaver is ietsje moeilijker maar wel meer mogelijkheden.

Groet, Koert
slufterhufters.com

Antwoord #3 September 14, 2004, 23:10:57
edit2Rapporteer  
kan je zomaar een www aanmaken, voor je eigen site
ViPeR NL
Gast
Antwoord #4 September 14, 2004, 23:14:35
edit2Rapporteer  
Nee een domein als www.jouwnaam.nl of .com of wat anders kost geld.
Idd frontpage is het makkelijkste programma om mee te beginnen, dreamweaver is al wat lastiger maar kan je meer mee en je kan ook nog altijd flash gebruiken.
Joris

Antwoord #5 September 14, 2004, 23:36:43
edit2Rapporteer  
Als je geen verstand hebt van html/php etc is het misschien een idee om ergens webspace met php support te regelen en er dan een portal op te zetten, zoals XOOPS of mambo.

Hier kan je er een heleboel uitproberen:
http://www.opensourcecms.com/

Als iemand je dan even helpt met het installeren van je portal dan kan je de rest zonder enige kennis van zaken je gebeuren bijhouden (nieuws posten / comments / kalender / fotoalbum / forum etc).

Een host kost ongeveer 2-5 euro per maand (ik zit bij www.freerider.nl) en dan kan je ook meteen mailadressen maken met kuifje@dekiteboardclub.nl etc.

Als je hulp nodig hebt roep je maar ff, ik heb toch niets te doen als t niet waait Wink
kentyman

Antwoord #6 September 15, 2004, 09:45:51
edit2Rapporteer  
ik zou zeggen: hou het simpel
als het je eerste website wordt, neem dan inderdaad frontpage of dreamweaver ofzoiets en knutsel daar je html-site mee inelkaar.

Zoek daarna een plek op 't internet waar ze gratis websites hosten en plaats je site daarop. Er zijn talloze sites waar ze gratis je html website hosten, meestal krijg je ergens tussen de 5 en 50 Mb gratis webspace. Je krijgt dan geen eigen domein naam (bv www.knutselklubje.nl) maar meer iets zoals: www.gratiswebsites.nl/knutselclubje
-_Wouter87_-

Antwoord #7 September 15, 2004, 11:19:48
edit2Rapporteer  
Maak idd een site met frontpage of dreamweaver. hou et simpel...

zoek een goede gratis webhost op, en maak dan je eingen .tk op www.dot.tk... dan heb je dus niet www.freehost.nl/knutseldingen

mar gewoon www.knutselclub.tk

mail me maar als je hulp nodig heb of vragen...

Wink
-_Wouter87_-

Antwoord #8 September 15, 2004, 11:20:29
edit2Rapporteer  
(trouwens, knutselclub.tk is een mooi voorbeeld van wat et zou kunnen worden!)
Kuifje

Antwoord #9 September 15, 2004, 11:20:50
edit2Rapporteer  
Ik hoor t al, hele goeie adviezen maar ik heb dus echt geen verstand van computers en het moet idd wel een site zijn die makkelijk te bedienen is met niet te veel poespas, ik wil graag wat info erop zetten, foto's van de werkstukken en een mailadress eraan vast koppelen en ja moet ook niet te duur gaan kosten.
Maar misschin kunnen de mannen met enige ervaring samen met Arno wat uit kunnen vogelen, (als t niet waait,zal ik nu wel lang moeten wachten,puff).Dus zou zeggen meld je aan en bespreek t ff met Arno,die heeft er meer verstand van en alvats bedankt voor al deze adviezen maar denk wel dat ik er hulp bij nodig heb,ik kan t iniedergeval niet!!!Ben heel creatief maar helaas niet met computers!!
gr Magda
Kitebabe_89
Gast
Antwoord #10 September 15, 2004, 14:55:13
edit2Rapporteer  
http://www.girlsonly.nl/viewtopic.php?t=37169&postdays=0&postorder=asc&start=0

misschien heb je daar wat aan Grin
Kuifje

Antwoord #11 September 15, 2004, 17:55:10
edit2Rapporteer  

Oke, bedankt, nu hoop ik dus dat t wind stil wordt hé kan mn mannetje eens even tijd maken voor mijn site!!!!!!

ik heb t zo druk met kinderfeestjes dat ik er zelf niet aan toe kom maar  als ie klaar is zal het me veel mailtjes besparen, ik moet nu steeds iedereen per mail, keer op keer info,prijslijst en foto's sturen!!l
magda
ErikB

Antwoord #12 September 15, 2004, 18:17:13
edit2Rapporteer  
HTML voor dummies sorry maar zo heet het ,daar staat ook alles in beschreven hoe je een hompage kan maken.

Ook zijn er wel nederlandse programa's om je eigen website te maken.
Makkelijk met knippen plakken en slepen.

Je moet er zowie zo toch de tijd voor nemen om het onder de knie te krijgen.
Joris

Antwoord #13 September 15, 2004, 20:38:15
edit2Rapporteer  
ja daarom is zon portal makkelijker, dan hoef je zelf helemaal niets te doen. alleen text/foto's erop zetten
Kamikaze
Gast
Antwoord #14 September 15, 2004, 20:56:21
edit2Rapporteer  
Je bent creatief genoeg, dus je maakt gewoon een klein ontwerpje op papier waarin je aangeeft wat je er op wilt hebben en hoe het er ongeveer uit moet zien. Vervolgens zoek je iemand in je straat met een eigen Internet bedrijf  :Smiley en dan komt alles vast wel goed...

Kuifje

Antwoord #15 September 15, 2004, 21:19:00
edit2Rapporteer  
Hoi,Frank ik heb je 'n mailtje gestuurd,ben je nu weer m'n redder in nood?,hihi
Bjorn (Slufter)

Antwoord #16 September 16, 2004, 12:44:27
edit2Rapporteer  
Maak ff een pagina m.b.v. bij voorbeeld dreamweaver/fontpage/1stPage en sla deze ff op als index.htm

Zorg voor wat server ruimte bij een provider. Waarschijnlijk van je internet abbonement heb je een serverruimt. b.v. bij wanadoo is dit:
http://home.wanadoo.nl/"gebruikersnaam". Moet je alleen ff de FTP gegevens opvragen; zoals in lognaam, ftpserver en wachtwoord. Via een ftp proggie kan je dan je files naar de server uploaden. B.v. CuteFtp, dit kan je waarschijnlijk downloaden bij: http://www.download.com/
Kan je ff testen enzo alleen wel met HTML. Gratis server ruimte (als b.v. lycos) ondersteund vaak geen PHP, Mysql, ASP, etc.
Wil je een goede url zal je moeten dokken, ongeveer 10 a 15 euro per jaar voor de naam, dus .nl of .com of .net, etc en zo'n 40 euries per jaar aan de provider voor de service (maar dat verschilt per provider) Bij zo’n service krijg je wel email adressen en een SQL server voor het geval je later een forum wilt maken of zo.

Greetings Bjorn
Ikk
Gast
Antwoord #17 Februari 28, 2006, 00:20:09
edit2Rapporteer  
WEET IEMAND NOG MEER SITE'S WAAR JE ZO'N GRATIS SITE OP KAN MAKE?
 YeSS
Mauwi@school
Gast
Antwoord #18 Februari 28, 2006, 18:49:27
edit2Rapporteer  
www.geocities.com daar kan je een gratis site aan laetn maken relatief ook heel erg gemakkelijk en je kan er ook je foto's op kwijt als je wilt!!!
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #19 Februari 28, 2006, 21:02:57
edit2Rapporteer  
gewoon je site maken in word (heeft speciale optie daarvoor)
of in frontpage. en dan uploaden bij tripod.com of bij freehost.com
Daarna kan je je adres gratis omzetten in een dot.tk adres zoals wouter al zegt.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.