kiter voorkomen lauwersoog??

Jurrien

Mei 07, 2006, 17:45:48
edit2Rapporteer  
khoorde van men kameraad (een windsurfer) dat er een kiter op lauwersoog is aangehouden en dat hij moet voorkomen.... weet iemand hier meer van??
ben er wel benieuwd naar...

verder vertelde men kameraad dat (hij heeft met die agent gepraat) dat ze een gedeelte links voor de kiters willen doen en recht een gedeelte voor de windsurfers....
Rowin

Antwoord #1 Mei 07, 2006, 23:03:29
edit2Rapporteer  
Er is wel een topic op hanglos van verbod lauwersoog en waddenzee geweest!
Als ik de link hier plaats werkt hij helaas niet. Mocht je toch het topic willen lezen moet je naar hanglos.nl gaan en bij search lauwersoog intikken. Dan staat daar wel verbod lauwersoog en waddenzee bij!

Greetz.
Rowin

Jeroen Doef
Gast
Antwoord #2 Mei 08, 2006, 02:01:40
edit2Rapporteer  
Geachte medekiters

Helaas is kiten tegenwoordig overal verboden tenzij hiervoor een ontheffing is verleend door Rijkswaterstaat.
Voor de regio Lauwersoog is de NKV hard bezig om ervoor te zorgen dat er op het Lauwersmeer en de Hoek van de Bant waddenzee gekite mag worden. Jan Piekstra en Jeroen Doef zijn regiovertegenwoordiger voor de regio lauwersoog. 

Tot nog toe is kiten niet toegestaan en kunnen er bekeuringen uitgedeeld worden. Je kan er natuurlijk voor kiezen om de bekeuring niet te betalen en het te laten voorkomen. Je maakt echter geen kans aangezien kiten officieel verboden is volgens het binnenvaart politiereglement (BPR).

De NKV is druk bezig om dit allemaal in orde te maken maar op sommige plekken zoals ook het lauwersmeer en de waddenzee hoek van de bant is dit geen makkelijke opgave. Er zijn diverse partijen bij betrokken en er spelen diverse belangen. Hopelijk komt er in de zeer nabije toekomst een passende oplossing voor het Lauwersmeer gebied waar alle partijen zich in kunnen vinden.
Als er bij een kitespot geen borden staan waarop staat dat het is toegestaan dan is het volgens de wet verboden. Wij roepen alle kitesurfers op om zich vooral aan de regels te houden, hoe verveldend dit soms ook is. Als er minder overtredingen gemaakt worden, wordt het voor de NKV ook gemakkelijker om bepaalde zaken te regelen.
Alle spots waarvoor een ontheffing is verleend zijn te vinden op de site van de NKV. www.nederlandsekitesurfvereniging.nl

Groeten Jeroen Doef en Jan Piekstra (regiovertegenwoordigers regio lauwersoog)

jeroendoef@nederlandsekitesurfvereniging.nl
janpiekstra@nederlandsekitesurfvereniging.nl

Jacobus

Antwoord #3 Mei 08, 2006, 03:57:11
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het www.kitesurfvereniging.nl. Toch goed wat de Nederlandse kitesurfvereniging doet.

Verpruts het niet voor jezelf en de rest en hou je gewoon aan de regels, zodat we wellicht in de toekomst op meer spots kunnen kiten.
kiteone

Antwoord #4 Mei 08, 2006, 06:15:21
edit2Rapporteer  
Heel leuk die regels, maar ik ben niet van plan om elke keer 50 km naar workum te rijden heen en weer 100 km ,en als je pech heb waait het er geen eens rij je er dus voor niets heen.
Vorig jaar hetzelfde gedoe over de spot bij lauwersoog het houd gewoon nooit op met die ambtenaren.
Krijg van de mensen aan de kant (dagje mensen op de dijk)alleen maar positiefe reacties iedereen is erg geintreseerd in het Kiten.
En snap die lui daar in die gemeente niet ze willen er toch meer toerisme heen halen laat ze die rommel bende daar dan aanpakken ze moeten daar minder lullen en meer aktie ondernemen.
Het is een geweldig recreatie/natuur gebied wat mijn inziens heel goed samen kan gaan.De vogels gaan er ook al jaren samen over 1 drempel met het leger (tanks en de hele ......) dus moet dat met de kiter ook wel lukken !!!

tot wederziens op loog

Hessel , (die zich scheel betaalt aan de belasting )
Pieter!

Antwoord #5 Mei 08, 2006, 06:50:52
edit2Rapporteer  
Had het krantenartikel ook al eens gepost in het 'Groningen Topic'.

sjek de link  http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=12044.msg152535#msg152535
kiteone

Antwoord #6 Mei 08, 2006, 07:48:09
edit2Rapporteer  
Dat artikel is uit 2004 wat een energie kost dat elk jaar weer tjonge jonge jonge tjonge jonge jonge.

Jurrien

Antwoord #7 Mei 08, 2006, 17:14:36
edit2Rapporteer  
oke nou heb ik nog geen antwoord gehad op men vraag is er meer info over die kiter die voor moet komen?! (geschokt_kitesmiley)
Gertjan

Antwoord #8 Mei 09, 2006, 00:19:47
edit2Rapporteer  
he kuiper

wanneer is de persoon in kwestie aangehouden bij lauwersoog. dat brengt mischien wat meer duidelijkheid.
ik ben zelf op 2de paasdag aangehouden met een aantal andere kiters. bekeuring? heb nog niets ontvangen. hij was er ook niet duidelijk over.
piede

Antwoord #9 Mei 09, 2006, 03:18:07
edit2Rapporteer  
Ja pieter, dat artikel komt iedereen hier nou ook wel de strot uit. En pernassia, het is geen 50 km, maar meer als 100km naar het ijselmeer!!

Het is er gewoon niet meer bij om ff een lekkere avond sessie te doen of nog ff vlug te gaan kiten. Ik hoop dat er heel snel wat geregeld gaat worden zodat we er deze zomer/herfst nog wat aan hebben!

Greetz, Piede
kuper @skool
Gast
Antwoord #10 Mei 09, 2006, 20:37:15
edit2Rapporteer  
afgelopen zaterdag 6 mei was hij daar kzal neit weten wie het was....
Airlust

Antwoord #11 Mei 09, 2006, 23:38:00
edit2Rapporteer  
  He!! ik ben ambtenaar, ja!
En ik word ook schijt ziek van dat gel*l over dat je daar maar beter niet kan gaan kiten ( dat weten we al )
Dus of je geeft antwoord op Kuper z'n vraag of je houd je b*k!

Zo
Passie

Antwoord #12 Mei 09, 2006, 23:53:05
edit2Rapporteer  
sorry:)
Airlust

Antwoord #13 Mei 10, 2006, 00:57:36
edit2Rapporteer  
serieus?
kijk dit bedoel ik nou
Jurrien

Antwoord #14 Mei 10, 2006, 02:30:05
edit2Rapporteer  
hahahahahahhaha
kiteone

Antwoord #15 Mei 11, 2006, 12:40:21
edit2Rapporteer  
He!! ik ben ambtenaar, ja!
En ik word ook schijt ziek van dat gel*l over dat je daar maar beter niet kan gaan kiten ( dat weten we al )
Dus of je geeft antwoord op Kuper z'n vraag of je houd je b*k!

Zo
of je gaat gewoon lekker op het wad knallen Smiley

Wel Gaaf dat je ambtenaar bent,heb je lekker veel tijd om te kiten  ThumpsUp
Airlust

Antwoord #16 Mei 12, 2006, 00:36:44
edit2Rapporteer  
ja! dat wel ThumpsUp Heerlijk dat onderwijs.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.