zelf sleeves maken, sokjes voor de lijnen.

Wimt

Maart 09, 2006, 01:27:08
edit2Rapporteer  
 Moet wel als je een X-bow hebt, je moet je lijnen op maat maken. Wil je het jezelf makkelijk maken, dan kun je gewoon knopen met een dikker touw, zo worden ze ook verkocht bij Vlieger-er-uit.

Zelf sleven kan ook. Pak een naald met draad, ga met de naald 4 keer zigzaggen door je lijn, beginnend bij het einde van de lijn, en dan weer terug naar het begin.
Maak dan een driedubbele knoop, zodat bij aantrekken van het draadje, de lijn zich niet opfrommeld als een gordijn. Dan doe je het draadje door een oogje dat je hebt gemaakt van een stuk ijzerdraad.
Druk het ijzerdraad door de 25 cm sleef, altijd flink de sleef opdrukken, want hoe meer je drukt, hoe breder de sleef word. Dat is zeker nodig voor het begin van de lijn. Geduld is een schone zaak.
Dus masseer de sleef over de knoop....Je kunt met je lijmpistool ook de punt van de lijn harder maken.
Ook is het handid om 5 min. epoxy te gebruiken, dan is je lijn hard, en zit meteen je draadje vast zonder een naald te gebruiken.

Doe de sleef over het merkteken op de draad, zet aleerst de lijn vast met het merkteken aan het einde van je tafel, als je de sleef eroverheen doet, weet je meteen dat je de sleef moet dubbelvouwen bij het einde van de tafel.

Ja, en dan naaien (lijkt allemaal er dubbelzinnig zo).
Naai metten een sterk stuk lint mee,dat 4 cm langer is dan je sleef-lus-einde, da`s makkelijk om je lijn te lossen van de kite.
plaaggeest

Antwoord #1 Maart 09, 2006, 01:55:58
edit2Rapporteer  
weer een duidelijk verhaal hoor wim!
tom_beul
Gast
Antwoord #2 Maart 09, 2006, 02:01:41
edit2Rapporteer  
Sorry kan hier niks uit opmaken Wim.
arie
Gast
Antwoord #3 Maart 09, 2006, 02:20:44
edit2Rapporteer  
je moet het gewoon goed lezen dan is het niet zo moeilijk
VincentC

Antwoord #4 Maart 09, 2006, 02:34:04
edit2Rapporteer  
Volgens mij vindt hij het leuk om op zijn eigen problemen en vragen antwoord te geven... ? Huh
kootsie

Antwoord #5 Maart 09, 2006, 03:31:33
edit2Rapporteer  
ik ben helemaal niet zo  zeggen als ze dronken  dat ik  ben!
Jopie
Gast
Antwoord #6 Maart 09, 2006, 15:06:11
edit2Rapporteer  
je moet het gewoon goed lezen dan is het niet zo moeilijk

hij moet het gewoon beter opschrijven dan is het niet zo moeilijk
Emiel

Antwoord #7 Maart 09, 2006, 16:47:00
edit2Rapporteer  
dan zal ik wel op dezelfde golflecngte zitten met wimt want ik snap het ook prima!
prima uitleg wim!
huib

Antwoord #8 Maart 09, 2006, 18:10:07
edit2Rapporteer  
Waarom niet gewoon standaard sleeven? Lijn door de sleeve heensteken met een sleevenaald, sleeve dubbel vouwen, zigzag steek eroverheen naaien en klaar. Is een beproefd concept en gaat langer mee dan de lijn zelf.

Zo dus: http://www.kitehigh.nl/content_gfx/tips/5thlijn/4.jpg
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #9 Maart 09, 2006, 18:17:44
edit2Rapporteer  
Creative jongen die Wim ,Weet voor alle problemen een oplossing ,Maar of dat altijd de beste is ,Is nog maar de vraag ..Maar ik vindt het wel altijd leuk om te lezen... ThumpsUp
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Maart 09, 2006, 18:38:10
edit2Rapporteer  
Waarom niet gewoon standaard sleeven? Lijn door de sleeve heensteken met een sleevenaald, sleeve dubbel vouwen, zigzag steek eroverheen naaien en klaar. Is een beproefd concept en gaat langer mee dan de lijn zelf.

Zo dus: http://www.kitehigh.nl/content_gfx/tips/5thlijn/4.jpg

Inderdaad, waarom niet gewoon het stiksel van de sleeves die al op je lijnen zitten loshalen en dan gewoon je sleeves verschuiven tot de juiste lengte en gewoon weer vaststikken zoals t vastzat, enige wat je dan nodig hebt is een naaimachine en nylon garen.

Zelfs gewoon kunststof naaigaren (katoen verweert) is sterk genoeg is mijn ervaring. Het stiksel is namelijk alleen om de sleeve op zijn plaats te houden, niet om kracht op te nemen (daar zorgt de katteklauw voor)
Brenkie

Antwoord #11 Maart 10, 2006, 04:50:37
edit2Rapporteer  
Ik heb ooit een sleeve setje gekocht bij vlieger op, werkte prima, maar als het even kan, vervang dan alle 4 of 5 je lijnen in 1 keer. Als je een vaste gesleevde lengte koopt ben je van dat hele gepruts af.
Dat heb ik de laatste keer gedaan in ieder geval.

Hey WIMT, kan je niet vragen of je een crea bea column mag schrijven in de access of kitesurfmagazine?
Lijkt me wel wat voor jou!    ThumpsUp
 ListenToMe   Do it yourself, here is your host for today:  WIMT   YeSS
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.