Powered_by_north

|
Ben benieuwd wat voor bar je precies hebt? Is dit de 2006 bar met 5th element? Zo ja, is het de eerste versie (met hakende chickenloop en brekend verstelmechanisme boven katrol) of is het de verbeterde versie?
|
|
|
kentyman

|
dat stuk v/d 5e lijn is toch van dat dikkere roze touw? Volgens mij moet je dat niet vervangen met een normaal stuk dynema: dat is te dun, slijt te snel en breekt te snel. Zoek gewoon in een zeil-winkel oid een stuk touw wat lijkt op je oude 5e lijn en vervang dat hele onderste stuk. Dus sterk touw dat ongeveer even dik is als dat oude touw en dat niet veel rekt en slijt etc.
om dat lusje weer net zo te maken als bij 't origineel (dat lusje waar je je leash aan klikt): -sloop je oude lusje en bewaar dat stukje plastic buis -zorg dat je nieuwe touw niet veel dikker is dan 't origineel -smelt het uiteinde van je nieuwe touw tot 't hard is en niet meer rafelt -neem naald en stevige draad -reig de draad een paar keer door het uiteinde van je nieuwe touw -trek nu je touw mbv die draad door 't plastic buisje -paalsteek en klaar!
|
|
|
Roberto
Gast
|
North maakt prima kites, maar van de bar&lijnen hebben ze geen kaas gevreten!
|
|
|
VincentC

|
Zie wel vaak gebreken van North ...
|
|
|
Erik Verhe1j

|
Ik kan je zo een vervangend touwtje leveren met plastic buisje. Mail me maar!
|
|
|
ThomasC

|
Ik geloof dat het gewoon dik dynema is, maar ik zal wel even kijken bij de zeilwinkels
|
|
|
|