Gaastra Force of Gaastra Vision

Hattori Hanzo

Mei 03, 2006, 03:15:06
edit2Rapporteer  
Ik heb 3 week geleden bij Windsurf.de een Gaastra Force 12m besteld....
Omdat ze daar wat verkloot hebben is ie nog steeds niet geleverd en is ie ook niet op voorraad...
Wat ze mij nu aanbieden is de Vision te leveren in plaats van de Force...voor de zelfde prijs.

Op zich een goed aanbod maar is dit wel een geschikte kite voor een beginner?
Ben niet helemaal beginner meer.. heb al wel aardig wat kite controle en ben al mijn eerste "baantjes"aan het varen.....

iemand??????

beulbakko
Gast
Antwoord #1 Mei 03, 2006, 03:38:18
edit2Rapporteer  
ik zou het doen, want als je een beetje fanatiek ben wil je anders toch over een aantal maanden wat anders. Die heb je nu dan al. ook kan je het met deze kite net zo goed leren naar mijn mening. goed hij is wat radicaler, dus je wordt sneller afgestraft, maar dat wil ook zeggen dat je sneller leert. want van je fouten leer je het snelst
Hattori Hanzo

Antwoord #2 Mei 03, 2006, 03:51:36
edit2Rapporteer  
Ok foutje maken tot daar aan toe...maar ja veiligheid is ook belangrijk.
Maar wat bedoel je met radicaler..is ie veel krachtiger of alleen sneller?

diederik

Antwoord #3 Mei 03, 2006, 04:00:31
edit2Rapporteer  
krachtiger en sneller...kracht komt meestal voort uit snelheid!
Hattori Hanzo

Antwoord #4 Mei 03, 2006, 04:07:44
edit2Rapporteer  
krachtiger en sneller...kracht komt meestal voort uit snelheid!
Is ie nog wel beheersbaar (en re depoweren) tussen de 10 en 15 knopen?
Heb geen zin om een kanonskogel aante schaffen waarmee ik alleen met 10 knoopjes wat mee kan...
ydwerheide
Gast
Antwoord #5 Mei 03, 2006, 04:16:05
edit2Rapporteer  
Kijk eens op Gearfreak.nl! Daar hebben ze nog een Force 12 meter liggen van 2005. Ze kunnen vast eengoede deal voor je maken.

Force is gewoon beter om mee te beginnen. Vision is een goede kite, maar voor iets gevorderde kiters.
Hattori Hanzo

Antwoord #6 Mei 03, 2006, 04:20:53
edit2Rapporteer  
Kijk eens op Gearfreak.nl! Daar hebben ze nog een Force 12 meter liggen van 2005. Ze kunnen vast eengoede deal voor je maken.

Force is gewoon beter om mee te beginnen. Vision is een goede kite, maar voor iets gevorderde kiters.
He bedankt...!
Zal ze eens bellen..denk toch dat ik meer zie in een intermediate kite....
diederik

Antwoord #7 Mei 03, 2006, 04:30:00
edit2Rapporteer  
snelle high performance kites zijn (over het algemeen) minder goed te waterstarten door de hoge AR (aspect ratio=lange smalle kites) hierdoor sneller en meer lift maar zoals eerder gezegt moeilijker uit het water te krijgen...dus minder geschikt voor minder ervaren kiters...heb het zelf overigens geleerd met een oude "kanonskogel" (north rhino II) is gewoon wat meer vallen en opstaan!!!!
Slis

Antwoord #8 Mei 03, 2006, 06:02:35
edit2Rapporteer  
Neem de 12 Vision,
is beter en mooier afgewerkt.

zo hard woord je ook weer niet afgestraft
heb je denk ik meer en langer plezier aan dan de force
al is dat ook geen slechte kite...

Water herstarten geen probleem met 5de lijn upgrade erop (vraag daar gelijk naar)
suc6

en tussen de 10 en 15 knopen... kan je er nog niet eens echt mee varen
of je moet 50 kilo wegen ofzo en een deur hebben.
underground
Gast
Antwoord #9 Mei 03, 2006, 17:16:19
edit2Rapporteer  
Ik heb de vision 8 gehad en die vond ik de snel terwijl ik al 5 jaar kite. Te onrustig. Misschien ligt het bij de 12 anders maar van de 8 vond ik de force veel lekkerder varen en nog absoluut met genoeg lift.
Ruben..

Antwoord #10 Mei 03, 2006, 18:05:19
edit2Rapporteer  
Ik zou tog voor de vision gaan .. als je het onder de knie hebt kun je er wel wat langer mee door..
Hattori Hanzo

Antwoord #11 Mei 03, 2006, 18:44:15
edit2Rapporteer  
Ik zou tog voor de vision gaan .. als je het onder de knie hebt kun je er wel wat langer mee door..
maar goed....een 8m is ook een heel andere kite als een 12....een 12 is een stuk trager....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.