ik zou het doen, want als je een beetje fanatiek ben wil je anders toch over een aantal maanden wat anders. Die heb je nu dan al. ook kan je het met deze kite net zo goed leren naar mijn mening. goed hij is wat radicaler, dus je wordt sneller afgestraft, maar dat wil ook zeggen dat je sneller leert. want van je fouten leer je het snelst
krachtiger en sneller...kracht komt meestal voort uit snelheid!
Is ie nog wel beheersbaar (en re depoweren) tussen de 10 en 15 knopen? Heb geen zin om een kanonskogel aante schaffen waarmee ik alleen met 10 knoopjes wat mee kan...
snelle high performance kites zijn (over het algemeen) minder goed te waterstarten door de hoge AR (aspect ratio=lange smalle kites) hierdoor sneller en meer lift maar zoals eerder gezegt moeilijker uit het water te krijgen...dus minder geschikt voor minder ervaren kiters...heb het zelf overigens geleerd met een oude "kanonskogel" (north rhino II) is gewoon wat meer vallen en opstaan!!!!
Ik heb de vision 8 gehad en die vond ik de snel terwijl ik al 5 jaar kite. Te onrustig. Misschien ligt het bij de 12 anders maar van de 8 vond ik de force veel lekkerder varen en nog absoluut met genoeg lift.