tom_beul
Gast
|
Net andersom, ik kan me alleen ff niet goed voorstellen hoe die ligt? Stel je voor je kite staat op 12 uur in de lucht dan zitten de 2 buitenste lijnen aan de onderkant van de kite en de 2 middelste lijnen boven...  De 2 binnenste lijnen voor en de 2 buitenste lijnen achter NEEM EERST LES EN GA DAN KITEN!
|
|
|
Elevation

Berichten: 1363
|
neem maar les, wel zo veilig voor je omgeving en jezelf. 
|
|
|
flyaway
Geen avatar
Berichten: 54
|
ik neem ook les maar wil het gewoon eff weten. snap ie? dus de lijnen waarmee je de kite depowert komen boven (als je er vanuit gaat dat de kite op de grond voor je licht en je in de binnenkant van de kite kijkt)?
bedankt
groetjes
|
|
|
naish23
Geen avatar
Berichten: 762
|
Neem eerst les! Ter voorbereiding kan je even de DVD "the ultimate kiteboarding guide" kijken, daar wordt alles goed uitgelegd.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
ik neem ook les maar wil het gewoon eff weten. snap ie?
Net zie je; jah... ik ben een beginner met kitesurfen en ik wil graag eff mijn kite de lucht in laten voordat ik lessen neem Maarja, als je les neemt wordt dat je hoop ik haarfijn uitgelegd!
|
|
|
|
kootsie

Berichten: 444
|
Als je dat niet weet moet je zeker niet je vlieger omhoog laten. Je weet gewoon te weinig om dat veilig te doen?
|
|
|
Merc
Gast
|
Sorry mensen, maar advies via de pc hoe je lijnen moet aan koppelen! Dom  Ga aub naar strand en vraag het daar aan mensen. Enne ff veilig doen? Dus vraag daar om hulp er is vast iemand die je dan ook in de gaten houdt. Want als je niet weet hoe de lijnen moeten zitten dan heb je ook geen idee hoe je je safety werkt. Op de manier zoals jij aan de slag wilt da kan grote problemen opleveren voor je zelf maar ook voor anderen. Je gaat toch ook niet autorijden voordat je je lessen hebt gehad????? Succes.
|
|
|
e_surf

Berichten: 611
|
Jezelf eerst goed verankeren aan bijvoorbeeld de trekhaak van een auto. (kort stukje tou nemen, andars wordt de ruk te groot). Je haakt je kite in, en dan laat je je kite door iemand opgooien. Dan heb je 50% kans dan het goed gaat.
Tip: 1: merk je stuurlijnen (buitenste lijnen op de bar) rood en blauw 2: merk de touwtjes (pigtails) op je kite, de touwtjes het verst van de opblaastube, moet je hebben. 3: monteer de stuurlijnen, dus rood bij rood en blauw bij blauw.
Zo vergis je je minder snel, ook als de kite op de kop ligt en vanaf de achterkant de lijnen vastmaakt. Probeer voor jezelf een vaste volgorde aan te houden. Altijd eerst je powerlijnen vastmaken en dan pas je stuurlijnen.
De stuurlijnen vooraf helemaal links en recht van je kite neerleggen, dan oppakken en vastmaken aan je kite.
Check naderhand altijd je lijnen. Je stuurlijnen mogen niet gekruist zijn met je powerlijnen.
|
|
|
Marco

Berichten: 31
|
Doe jezelf, en ons, een plezier en spaar je kite totdat je les hebt gehad. Succes met je les!!
|
|
|
KiteDemon

Berichten: 6806
|
Altijd eerst les nemen voordat je een kite de lucht in trekt!! Voor je eigen veiligheid en dat van anderen zal je eerst kennis op moeten doen voordat je een apparaat, dat zoveel power genereerd, de lucht in trekt. Ga niet eerst zonder enige kennis zelf lopen klooien, want ik begrijp dat je nog 0,0 kennis van kites hebt. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een beginner met mach 2, op zijn neusbrug, over het strand zie gaan, bij de eerste keer dat hij de kite oplaat. Eerst les nemen.
|
|
|
Snap er nix van...

Berichten: 76
|
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een beginner met mach 2, op zijn neusbrug, over het strand zie gaan, bij de eerste keer dat hij de kite oplaat. Eerst les nemen.
Is mij ook overkomen, heb wel les gehad, maar had me vooral op het water gericht .... FOUTJE NEEM GEWOON LES, NEEM JE EIGEN SHIZZLE MEE EN LAAT HET JE DAAR UITLEGGEN!
|
|
|
adrenalin

Berichten: 897
|
Waarom boek je niet een les voor deze week? volgens mij is er ruimte zat.... 
|
|
|
kentyman

Berichten: 2093
|
als je nog niet geleerd heb hoe je je lijnen moet vastmaken dan moet je NIET gaan kiten voordat je je eerste les gehad hebt! Daar leer je als 't goed is hoe je je lijnen moet vastmaken en hoe je je kite veilig moet oplaten etc.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Jezelf eerst goed verankeren aan bijvoorbeeld de trekhaak van een auto. (kort stukje tou nemen, andars wordt de ruk te groot). Je haakt je kite in, en dan laat je je kite door iemand opgooien. Dan heb je 50% kans dan het goed gaat.
NOOIT DOENLaat je gewoon door iemand vasthouden maar ga nooit jezelf ergens aanvast maken!
|
|
|
VincentC

Berichten: 2608
|
Wat Slingshot zegt: NOOIT jezelf ergens aan verankeren! Het touw kan los schieten als je op grote hoogte hangt en dan word je letterlijk weggeschoten!
Verder is het zo bij mijn vorige kite ( Wipika Matrix ) Dat de powerlijnen geel zijn en de stuurlijnen rood en grijs en dat geld ook voor de bevestigingspunten op de kite. Ook moet ik van mijn depowerlijnen om ze te bevestigen er een katklauw van maken en bij me stuurlijnen zit er juist een knoopje en op de kite een lus om een katklauw van te maken, dus je kan het nooit verkeerd doen.
Verder leer je op je les ook hoe je je kite tegen de wind in oplaat ( Bar afrolt met de wind mee dus ) en zo kan je altijd 100% zien of de lijnen goed zitten.
|
|
|
ErikB

Berichten: 876
|
Wie van de 4 is de goeiste.
|
|
|
Tom

Berichten: 2890
|
B natuurlijk 
|
|
|
lodewijk
Gast
|
Ik doe het normaal zoals B, maar deze keer ga ik toch maar voor:
D
|
|
|
Didier N
Gast
|
shit dan was ik al die tijd verkeerd, daarom dat mijn kiteloop nog steeds niet lukt, ik deed steeds C
|
|
|
VincentC

Berichten: 2608
|
Als je B doet is een kiteloop zetten wel makkelijker... Inderdaad ook een idee, voor het kiten dat boekje waar die foto uitkomt ( weet de naam niet ) lezen + opdrachten maken. Staat alles in van kite opzetten tot voorrangsregels.
|
|
|
e_surf

Berichten: 611
|
Jezelf eerst goed verankeren aan bijvoorbeeld de trekhaak van een auto. (kort stukje tou nemen, andars wordt de ruk te groot). Je haakt je kite in, en dan laat je je kite door iemand opgooien. Dan heb je 50% kans dan het goed gaat.
NOOIT DOENLaat je gewoon door iemand vasthouden maar ga nooit jezelf ergens aanvast maken! Nee tuurlijk niet, nooit ergens aan vastmaken met een stuk touw. Gebruik een bungee elastiek, rekt tenminste nog wat mee. Breek je je rug wat minder snel en bovendien land je weer op dezelfde plaats als waar je bent begonnen. Ohja, vergeet niet om je lijnen gekruist aan te brengen. (zie de plaatjes een paar plaatsen terug) Door de loop die je kite maakt, zal je bungeekoord tot zijn eind uitrekken en je zal met een rotgang weer terugknallen. TIP: NEEM LES Hij zal je precies uitleggen hoe het echt moet. 
|
|
|