Advies gevraagd over north dragon m (1.35m, 38,5cm 2004)

lomansjf
Gast
Mei 24, 2006, 05:56:09
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik weeg 72kg en heb een aantal keer op een rrd van 1.60m gestaan van een vriend (na 5 daagjes kan ik zo 10 meter varen).
Ik wil een 2de hands dragon medium uit 2004 (1.35 bij 38,5cm) kopen.Is dat erg optimistisch of denken jullie dat het ook op dit board (op met name binenwater) nog goed te leren is.(ik leer wel aardig snel, kan aardig surfen en zeer goed snowboarden).Is het erg moeilijk om het board te laten planeren en scherp te varen in vergelijking met echte beginnersboards?Is het ook al te varen met mijn naish kite 16m bij een dikke windkracht 3 en beginnende 4?
Is het board erg kort om mee te beginnen?en maakt het zo veel verschil met handling en leren varen in vergelijking met een north defender van 1.43m bij 39 cm (uit 2004)? Ik heb namelijk ook niet veel zin om snel weer een meer gevorderde board te moeten kopen.

Thanks voor jullie reacties,

Job
Jarno

Geen avatar

Antwoord #1 Mei 24, 2006, 05:59:53
edit2Rapporteer  
gewoon doen Grin

als je vrij snel leert en niet zo snel opgeeft... dan heb je er in de toekomst ook wat aan!

Tis niet alleen de controle over het board wat belangrijk is.. als jij een groter board hebt hoeft je minder over je board na te denken want daar drijf je toch wel op, maar kan je volledig op de vlieger concentreren in t begin.
Als je die vlieger toch al redelijk snapt.. go for it!
san miguel
Gast
Antwoord #2 Mei 24, 2006, 22:25:21
edit2Rapporteer  
Dragon is een prima board. Zelf aangeschaft in 2004 en vaar d'r nog steeds mee. Raad aan om dit board te kopen. Beter in het begin iets meer moeite en een board waar je lang mee kunt doen dan andersom. Er zijn overigens nog kleinere boards (jamie pro). Hoe groter de plank des te makkelijker kan je varen. De dragon is goed om mee te beginnen en volgens mijn ervaring kan ik hier voorlopig nog wel een tijdje mee verder.

Doen dus!
mezzai

Antwoord #3 Mei 25, 2006, 02:22:04
edit2Rapporteer  
wel een beetje stijf dat board....heeft nog geen flex tips, voor 50/100 euro meer heb je een 2005....haha...succes morge jobdude
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.