Switchblade of Tribal

roeb
Gast
Juni 17, 2006, 00:16:23
edit2Rapporteer  
Hee mensen,

Ik heb even een vraag voor ik mijn tweede kite aanschaf. Ik heb nu alleen nog een Aero II 12 meter en ik weeg 68 kg. Mede door mijn gewicht kan ik al redelijk snel kiten met minder wind, vergeleken met anderen.
Nu wil ik er een tweede kite bij en het leek mij daarom nuttiger om een kleinere kite te kopen (afgezien van het feit dat er in de zomer doorgaans minder wind is dan meer wind voor een 12). De kleinere kite komt naar mijn idee vaker van pas.

Nu heb ik dus al rond gehoord naar verschillende kites en prijzen aangevraagd en diverse opties, nu heb ik het volgende in mijn hoofd:
Ik ga of de Cabrinha Switchblade 9 m, of de F-one Tribal 9m kopen.
Ik ben er nog niet helemaal over uit welke het nu gaat worden, omdat ik van sommige mensen hoor dat ik beter voor de Switchblade kan gaan omdat deze het "meeste" bow is en andere voeren het argument aan dat ik beter voor de Tribal kan gaan omdat deze tussen bow en C-shape inzit. Qua prijs scheelt het niet zoveel, ik heb in Duitsland naar prijzen geinformeerd en het verschil tussen de kites is €60,- (in Nederland is dit groter).
Daarom ben ik ook van plan om beide te gaan testen, zodat ik hier mijn eigen mening over heb.

Maar nu is het punt, of ik met de 9 meters (Switchblade en Tribal) mooi aansluit op mijn 12 (wat ik denk van wel) en of de 9 mooi aansluit op een grotere maat van hetzelfde soort kite (voor de Switchblade een 12 meter en voor de Tribal een 13 meter), omdat ik dan waarschijnlijk met de tijd (als er weer geld is) de grotere broer van de aangeschafte "kleinere" kite wil kopen.

Dit was een heel verhaal, maar het gaat dus om het aansluiten van de kites op mijn 12 meter (aero II) en eventuele argumenten om voor de Tribal of juist de Switchblade te gaan..

-----
Ik heb het antwoord nu op mijn eerste vraag, betreft de overlapping van de kites. Ik koop eerst een 9m, dan heb ik wel wat overlap met de 12, maar dan is het niet nodig om beide kitestot op hun eind te varen. Later zal er van het gekochte merk kite ook een grotere versie komen.
-----

Alvast bedankt,
Robert
F-one-Hans

Berichten: 129
Antwoord #1 Juni 17, 2006, 03:44:32
edit2Rapporteer  
Robert


Ik ben zelf 75 kg en heb de aeros II 10 en 14 m.
Ik wou aanvankelijk een switchblade gaan kopen maar heb een tribal 13 gekocht (gelukkig).
Afgelopen woensdag heb ik de 13 op brouwersdam met 25 knopen met daar bovenop flinke vlagen super relaxed kunnen varen!!!
Mijn volgende kite wordt een tribal 9 dan is het inzetbereik gigantisch.
Ik schat in dat de restwaarde van de switchblades erg laag wordt bij inruil. Waar ik mijn kite kocht boden ze aan dat als de tribal niet zou bevallen ik deze mocht ruilen  (zonder bijbetalen) tegen een switchblade, maar andersom zeker niet!
Ook denk ik dat de hogere bardruk en de slijtage van de katrollen en lijnen bij switchblade een nadeel zijn. Bovendien is de depower bij de tribal echt goed te doseren en reageert hij lekker direct op sturen, de switchblade is meer een aan/uit vlieger die traag stuurt.

Misschien heb je er iets aan.
Succes
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #2 Juni 17, 2006, 04:11:37
edit2Rapporteer  
Robert


Mijn volgende kite wordt een tribal 9 dan is het inzetbereik gigantisch.
Ik schat in dat de restwaarde van de switchblades erg laag wordt bij inruil. Waar ik mijn kite kocht boden ze aan dat als de tribal niet zou bevallen ik deze mocht ruilen (zonder bijbetalen) tegen een switchblade, maar andersom zeker niet!
Ook denk ik dat de hogere bardruk en de slijtage van de katrollen en lijnen bij switchblade een nadeel zijn. Bovendien is de depower bij de tribal echt goed te doseren en reageert hij lekker direct op sturen, de switchblade is meer een aan/uit vlieger die traag stuurt.

Misschien heb je er iets aan.
Succes


Dat je je eigen koop zit te verdedigen is tot daar aan toe, maar je zit wel zware onzin uit te kramen over een kite waar je duidelijk geen cm mee gevaren hebt!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #3 Juni 17, 2006, 05:49:02
edit2Rapporteer  
Zou zeker voor een 9m Switchblade gaan, dat is een zeer goede Bow.

Goede low end en bizare high end, super stabiel en voorspelbaar, heerlijke bardruk en licht sturen.
Wat Hans beweerd is onzin.
roeb
Gast
Antwoord #4 Juni 17, 2006, 06:01:01
edit2Rapporteer  
Oke, maar als ik de Switchblade 9 nu eerst neem en ik zou later er een Switchblade 12 bij nemen, overlappen deze maten elkaar dan niet?

En voorzover ik heb kunnen vinden zijn voor alle Switchblades de barren hetzelfde en voor de Tribals is voor iedere maat een verschillende bar. Dit klopt toch?
Dat betekend dat als ik voor de Switchblade ga, ik maar 1 bar nodig heb, wat ook weer in de portemonee scheelt.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Juni 17, 2006, 11:32:31
edit2Rapporteer  
Wat dacht je van Switchblade 9m2 en Contra 14m2 van Cabrinha..
Dat zou wel het beste zijn voor je overlap  ThumpsUp

http://www.cabrinhakites.com/bowkites/windrange.php

Overlap heb je altijd...daar ontkom je niet aan.. Ik heb een 12m2 en een 16m2  Assault en kan die ook op een bar varen...

Succes
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #6 Juni 17, 2006, 13:57:37
edit2Rapporteer  
Mini-me heeft gelijk.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #7 Juni 17, 2006, 14:40:06
edit2Rapporteer  
Sterker nog......overlap heb je juist nodig om altijd in het comfortabele bereik van je kites te kunnen varen. Niks is zo vervelend als in het uiterste bereik van een kite te moeten varen, en met de eerstvolgende kleinere kite underpowerd te staan. Met ruime overlap kan je altijd lekker varen.
william

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #8 Juni 17, 2006, 16:22:46
edit2Rapporteer  
Tribal super bereik niet normaal gewoon. kopen?
roeb
Gast
Antwoord #9 Juni 17, 2006, 18:31:44
edit2Rapporteer  
Ja oke, maar ik was beetje bang dat het misschien teveel overlap zal zijn.. maar dat valt dus wel mee..
Dan gaat er sowieso eerst een 9m komen, nu nog beslissen of het de Switchblade wordt of de Tribal.. Financieel gezien neig ik toch meer naar de Switchblade..
Beide eerst nog maar proberen te testen..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.