Hoe moet de bridle van een 2 lijns kite?

Oldschool
Gast
Juni 23, 2006, 05:49:23
edit2Rapporteer  
Heb vandaag de lijnen/bridle van een 2 lijns kite opgebouwd, maar weet niet zeker of dit goed is gegaan. Het is een Slingshot Torque, die zelfs 4 jaar geleden nog werd gebruikt voor lessen (tja, old school?). lijnen van de bridle gaan met katrolletjes op de leading edge en moet ergens kruislings lopen.

Ik heb met de Slingshot importeur in België gesproken, en zelfs met SS in Amerika, maar zij hebben geen gegevens meer over deze 2 lijns kite.

Kan iemand me een tekening helpen hoe dit lijnen spel inderdaad moet lopen?

(P.S. Zie foto)
naish23

Geen avatar

Antwoord #1 Juni 23, 2006, 21:57:36
edit2Rapporteer  
Dit is echt gevaarlijke oude rotzooi, dumpen die handel en koop gewoon een goede vier- of vijflijnskite uit 2004, 2005 of nieuw. Niemand gebruikt meer 2-lijns kites.
Passie

Antwoord #2 Juni 23, 2006, 22:05:18
edit2Rapporteer  
Ik denk niet dathij vanplan is er mee te gaan varen. want dan is hij knetter:)
Als het zo is. Gelijk weg doen, gebruiken voor weinig wind op 't strand ofzo. kan altijd leuk zijn.
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #3 Juni 24, 2006, 06:19:11
edit2Rapporteer  
Zelfs bij een gewone powerkite is twee lijnen nog gevaarlijk ..... alhoewel je gewoon los kan laten en weg is ie. Nu even serieus, je bent toch hoop ik niet echt van plan hier mee te gaan kiten? De ontwikkeling van de kites (5e lijn / bow) hebben zo veel extra veiligheid gecreerd dat een twee lijns bijna net zo iets is als uit een rijdende trein springen.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #4 Juni 24, 2006, 16:19:13
edit2Rapporteer  
Zag voor een paar weken geleden nog zo'n gast met een 2 lijns kite bezig bij strand Horst.. Je weet niet wat je ziet  (grinnik_kitesmiley) De bar had de grote van een bezemsteel  schater.. Ik snap dat sommige van Oldschool houden maar dit is overdreven  schater schater
Sjemmel

Antwoord #5 Juni 25, 2006, 02:22:03
edit2Rapporteer  
Dus een jaar of 5 6 geleden was iedereen die kitesurfte een suicidale mongool? Ik weet best dat de veiligheid van kites heel erg vooruit is gegaan, maar een beetje oldskool raggen met zo'n oud ding is toch ook best een keer leuk?
Zolang je er voorzichtig mee om gaat en niet op een drukke dag gaat is het gewoon best lache denk ik, en hoeft het echt niet gevaarlijk te zijn
Maurits

Antwoord #6 Juni 25, 2006, 02:34:40
edit2Rapporteer  
hahah Oldskool tot de bone! Neej serieus, dumpen die handel, niet lijp en ook niet stoer.
Oldschool
Gast
Antwoord #7 Juni 26, 2006, 19:20:15
edit2Rapporteer  
Even zonder gein,.. ieder z'n eigen ding, maarrre

We zoeken simpel een antwoord op de vraag. Heeft iemand nog een tekening of instructie?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.