Dit is echt gevaarlijke oude rotzooi, dumpen die handel en koop gewoon een goede vier- of vijflijnskite uit 2004, 2005 of nieuw. Niemand gebruikt meer 2-lijns kites.
Ik denk niet dathij vanplan is er mee te gaan varen. want dan is hij knetter:) Als het zo is. Gelijk weg doen, gebruiken voor weinig wind op 't strand ofzo. kan altijd leuk zijn.
Zelfs bij een gewone powerkite is twee lijnen nog gevaarlijk ..... alhoewel je gewoon los kan laten en weg is ie. Nu even serieus, je bent toch hoop ik niet echt van plan hier mee te gaan kiten? De ontwikkeling van de kites (5e lijn / bow) hebben zo veel extra veiligheid gecreerd dat een twee lijns bijna net zo iets is als uit een rijdende trein springen.
Zag voor een paar weken geleden nog zo'n gast met een 2 lijns kite bezig bij strand Horst.. Je weet niet wat je ziet (grinnik_kitesmiley) De bar had de grote van een bezemsteel .. Ik snap dat sommige van Oldschool houden maar dit is overdreven
Dus een jaar of 5 6 geleden was iedereen die kitesurfte een suicidale mongool? Ik weet best dat de veiligheid van kites heel erg vooruit is gegaan, maar een beetje oldskool raggen met zo'n oud ding is toch ook best een keer leuk? Zolang je er voorzichtig mee om gaat en niet op een drukke dag gaat is het gewoon best lache denk ik, en hoeft het echt niet gevaarlijk te zijn