stuurlijnen inkorten ssbar

hallo
Gast
Juli 04, 2006, 03:31:19
edit2Rapporteer  
Hallo,

kan er mij iemand helpen hoe mijn stuurlijnen in te korten van mijn (2005) slingshotbar?
ik heb geen flauw idee hoe dit op te lossen
mijn stuurlijnen hangen namelijk veel te los, ook bij full power. is nochtans gloednieuwe bar, nooit gebruikt..

verder vroeg ik me af of het verstandig is om zelf een 5de lijn te monteren op de bar,
heb al gecheckt dat daarvoor een kit op de markt is en vind het toch wel relaxter varen met een 5de lijn.. is dit aan te raden?
eventueel waar ik die kan aanschaffen?

alvast bedankt voor de reacties,

grtz

Pbter

Geen avatar

Antwoord #1 Juli 04, 2006, 03:48:39
edit2Rapporteer  
je kunt je stuurlijnen gewoon loshalen van je leaderlines.
leg hier vervolgens een knoopje in en klaar ben je
TtHoM@s

Antwoord #2 Juli 04, 2006, 05:04:53
edit2Rapporteer  
knoopjes zijn toch niet goed voor je lijnen ?

je heb ook specialen touwtjes om je lijnen 2 a 3 cm langer te maken
als je die dan aan je depower lijnen maakt
Stanley

Antwoord #3 Juli 04, 2006, 05:16:31
edit2Rapporteer  
De 5e lijn zou ik zeker er op zetten. Je kan er voor kiezen om een zelfbouw te doen check onder dat forumitem. Je kan ook bij www.kitestuff.nl een orginele set bestellen.

Dacht het zelfde probleem te hebben maar bij meer wind staan de lijnen perfect.
Gewoon je lijnen uitrollen even met bijvoorbeeld een schroevedraaier in de grond vast zetten
bij fullpower zullen al je 4 lijnen net aan strak staan in dat geval niks aan doen. Ben je gewoon met minimale wind aan het kiten bij meer wind zal je merken dat de lijnen perfect staan
hallo
Gast
Antwoord #4 Juli 04, 2006, 17:18:31
edit2Rapporteer  
bedankt jongens
@stanley, het was indeed met weinig wind dus ga het nog even checken met wat wat meer wind.

thanx
jonko
Gast
Antwoord #5 Juli 05, 2006, 01:14:20
edit2Rapporteer  
Je kan ook je bar iets dichter bij zetten dan staan je stuurlijnen ook strakker.
Stanley

Antwoord #6 Juli 05, 2006, 01:19:04
edit2Rapporteer  
@Jonko,

Heb 2 barren als ik deze los uitrol staan zijn de lijnen pas gelijk als de bar volledig naar je toegetrooken is bij de Slingshot
Bij de Naish zijn de lijnen direct even lang.
Bij Naish meer mogelijk om te poweren bij Slingshot meer depower mogelijkheid is maar waar je voorkeur naar uit gaat.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.