Laten we nou AUB niet mietig doen (Bartx0),...
Je moet altijd een inschatting maken van de situatie, maar vertel me nou niet dat jou zoiets nooit zou kunnen overkomen!!!!
Als jij bij de risico's die je noemt altijd het zekere voor het onzekere kiest zal jij niet veel op het watern staan. Waarschijnlijk ZIE ! jij zelf ook zaken over het hoofd als je gaat Kiten.
Misschien deels waar dat Fabian niet het water op had moeten gaan, maar als er niks was fout gegaan had niemand er over geklaagd dat hij een inschattingsfout heeft gemaakt!
Heeft niks met mietig te maken Jari, wel met een goede inschatting maken en als je zoveel dingen in je nadeel op de koop toeneemt ja dan wordt de kans groter dat er wat gebeurd.
Je kunt als je met dat soort wind wilt gaan varen MAKKELIJK betere plekken vinden dan waar Fabian was op dat moment.
Ik zeg dat niet als betweter maar de meeste mensen kunnen niet tegen directe communicatie dat is jammer, jij hebt daar ook wat moeite mee.
Steek je kop maar in het zand, er zijn met keiharde wind veel meer risico's die door de meeste kitesurfers nauwelijks goed ingeschat worden:
IK zal de twee belangrijkste noemen;
1.materiaal pech, al eens een loopende kite gezien bij 8BFT?
Nog steeds de illusie dat je daar zo los van bent?
2.De spot, al eens ergens tegenaan getrokken met 8 BFT?
Je opmerking dat niemand erover had geklaagd doet niet ter zake:
Hij had een aantal (ik heb ze aangegeven) zaken in zn nadeel gezet dan wordt de kans steeds groter.
Het is positiever om een ongeluk te analyseren en dan kan iedereen er zn voordeel mee doen.Dat lijkt wat hard en koel maar nog veel harder is het als iemand door onkunde dezelfde fout maakt en opnieuw zwaar in de problemen komt.
Ik zeg het al een tijdje net als bij de nederlandse klimvereniging moet er een veiligheids commisie zijn die oa een databank bijhoudt dan leren we echt iets als kitesurfgemeenschap over spots, materiaal en dingen die je moet vermijden.
Laten we elkaar geen mietje noemen maar ook onze kop niet in het zand steken met dooddoeners.