Ervaringen Egypte, Marsa Alam

tim_k

Juli 23, 2006, 04:20:07
edit2Rapporteer  
Mijn vriendin en ik willen begin augustus misschien naar Marsa Alam. Hebben op internet een leuke aanbieding gevonden en een aantal goede reacties over het hotel en omgeving gevonden.....
Heb echter niets over het kitesurfen daar gevonden en ben erg benieuwd of iemand er wel eens geweest is en hoe de omstandigheden daar zijn????????????? Het probleem is namelijk ook dat ik alleen een 12m2 heb en dus eventueel erg afhankelijk van de wind ben  (cry_kitesmiley)

Ook ben ik benieuwd of er iets te merken is van de oorlog die nu gaande is in Israel en van de verscherpte veiligheidsmaatregelen naar aanleiding van de bomaanslagen in ondermeer Dahab??????????

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen m.b.t. de veiligheid in Egypte

alvast bedankt
tim_k

Antwoord #1 Juli 23, 2006, 15:54:03
edit2Rapporteer  
huuren, heb ik ook over zitten denken. Is dat een beetje te doen????????????? redelijke prijzen???????
Fe®®y

Antwoord #2 Juli 23, 2006, 16:20:38
edit2Rapporteer  
Huren kost bij Tommy Friedl in Hurghada €69 p/d of € 240 p/w je hebt dan vrije keus uit kite en board.

toch wel interessant om ff met je spullen te slepen.
duik

Antwoord #3 Juli 23, 2006, 16:29:03
edit2Rapporteer  
Ben nu meerdere keren in Egypte geweest en eigenlijk alleen op hele drukke touristische plekken een beetje een vreemd gevoel gehad. Bv. vorig jaar tijdens de bom aanslag in sharm el sheik... ik was net een dag cultureel aan het doen in de vallei der Koningen.
Overal politie met machinegeweren... die het vee(wij dus...) in de gaten hielden.

Verder op en rond de stranden echt erg relaxed..
Marsa alam ben ik nooit geweest, dus weet ik niet hoe het daar is maar ik vind zelf El Gouna een aanrader in Egypte. Leuk/net dorpje, mooie spots, 's avonds ook nog wat te beleven en weinig Russen.

Suc6 met B/Zoeken
OlafJanssen

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 23, 2006, 17:26:42
edit2Rapporteer  
Wij zijn ook druk op zoek geweest naar een mooie kitespot + duikmogelijkheden:
El Gouna lijkt voor kiten de beste spot, voor duiken/snorkelen is Marsa Alam weer beter.

Deze info is verzameld via info van anderen en diverse sites.
Het kan nogal flink waaien in de zomer, naast 12 m is een kleinere kite (9 oid) aan te bevelen.

Maar wellicht is iemand voor het kiten ook in Marsa Alam zelf geweest? (de info hierover alleen via duikers gehad)

Groet, Olaf
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.