Lekke kite

Peterkiter

Juli 28, 2006, 17:28:43
edit2Rapporteer  
Hey,

Mijn Naish Torch is lek! Nu heb ik em al twee keer erg hard opgepompt maar telkens als ik de LE leeg laat lopen, blijft maar 1 strut hard, terwijl ze eigenlijk alle vijf hard horen te blijven. Het is dus erg lastig om nu het lek te ontdekken. Maar ik denk dat hij in de LE zit. Nu probeerde ik laatst volgens het boekje de bladders los te koppelen van de LE. Maar klopt het dat die wel erg vast zitten? Ik heb behoorlijk hard heen en weer gedraaid en voorzicht aan getrokken, maar ze gaan echt niet los.
Nu was mijn vraag heeft iemand ervaring met het plakken van een kite met Octopus systeem van Naish? en misschien nog handige tips heeft?
-Cedric-
Gast
Antwoord #1 Juli 28, 2006, 17:58:51
edit2Rapporteer  
op www.naish.tv staat een film over hoe je dat moet doen. Misschien helpt dit.
globe

Antwoord #2 Juli 28, 2006, 18:04:14
edit2Rapporteer  
EDIT: lees nu pas je bericht heel goed  ThumpsUp

Is het een nieuwe kite?
Er zitten terugslag ventielen in het octopussysteem. Als het een nieuwe kite is kan het zijn dat deze ventielen een beetje vervormd zijn. Gewoon knetterhard opppompen en lekker mee gaan varen. Het probleem lost vanzelf op. don't worry!
Darkwing
Gast
Antwoord #3 Juli 28, 2006, 18:16:43
edit2Rapporteer  
Het is toch niet erg, dat maar 1 strut hard blijft, als je de kite laat leeg lopen. Dat heb ik ook hoor, merk je tijdens het varen verder niks van. Er loopt toch niks vanzelf leeg?
Peterkiter

Antwoord #4 Juli 28, 2006, 18:36:09
edit2Rapporteer  
Oke mss is mijn bericht een beetje onduidelijk. Maar kite is vrij nieuw jah, maar hij is geloof ik wel lek. Als ik de kite oppomp en laat em 2 uur liggen wordt tie al stuk zachter. Maar probleem is dat de LE + 4 struts zachter worden dus ik weet niet waar het lek zijn kan in de Le zijn maar ook in die 4 struts.
@cedric: Ja filmpje is wel stuk duiderlijker dan het boekje.
Bedankt voor de tips.
KiteDemon

Antwoord #5 Juli 28, 2006, 19:03:22
edit2Rapporteer  
De kite echt zo hard oppompen dat je de laatste pomp er met je volle gewicht in moet persen.
Dan beide ventielen op de LE tegelijkertijd open trekken. Dikke kans dat de terugslagventielen van de struds dan wel netjes afsluiten zodat ze allemaal hard blijven.
Ps, controleer of de koppeling van de terugslagventielen op de LE allemaal goed zitten. Mogelijk kan het zaakje ook een beetje lekken via een koppeling die net niet helemaal goed is vast gezet.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.