Bluecupra

|
Ik zou zeggen probeer ze ergens te testen. Kan je helaas niet de verschillen aangeven maar vaar zelf de Nobile 666 1.29 * 39. Werkelijk waar, echt een top board. Kan er niets verkeerd over vertellen
Jeffrey
p.s. ben zelf 78 kg en vaar 16 / 12 en 8 Raven 2
|
|
|
F*ck Gravity

|
Tja.., ik ben natuurlijk erg bevooroordeeld maaar de Thorn is toch wel het beste wat mij is overkomen!! oh ja, ik heb de 129 uit 2006 te koop!!!
|
|
|
KiteDemon

|
Ik vaar de Nobile 666 129 en heb Thorn129 2006 gevaren. Het maakt helemaal niks uit!! Dit zijn boards van hetzelfde kaliber en varen beide erg lekker. Eerlijk gezegd zou ik geen keus kunnen maken tussen beide. De Nobile is wat goedkoper dus je krijgt wel wat meer board voor je geld. Dus welke je ook kiest, je keuze zal altijd OK zijn. Nog ff geduld en we kunnen de nieuwe Thorn2007 vergelijken.
Ps, ik heb de 666 aangeschaft omdat mijn Thorn was overreden, en deze niet meer te krijgen was in 129.
|
|
|
|
jeroen z
Gast
|
Ok, veel reacties tot nu, dit forum werkt wel goed. Is die TT sol dan beter dan Thorn en te preferen boven de Nobile 666 ?
|
|
|
xray

|
Tja, ik vond de 666 losser (makkelijker te switchen) en nog net wat sneller en beter planeren dan deThorn. Kwaliteit is zeker geen verschil want het komt uit dezelfde fabriek. Sterker nog in de 666 zitten nog wat mooiere materialen. Met geen van de boards doe je een slechte keuze maar mijn stem gaat naar de 666
|
|
|
martijn_e

|
Als je de kans heb moet je de Naish Sol ook ff varen, ik zelf heb niet op Th. en 666 gevaren maar vrienden die op mijn boardje hebben gevaren (de Sol 127 dus) zijn allemaal anthousiast over dat ding.
Mvg, Martijn
|
|
|
duik

|
Ik zou nog even wachten... Nog even en dan komt de 666 2007 uit( info uit betrouwbare bron) Nobile is nu de laatste 666 al aan het herverdelen onder de dealers. je koopt dan eigenlijk een board dat "snel" overjarig word.. Ga ook de SOL testen, erg lekker board met veel pop en lekkerre switch.
suc6 met testen!
|
|
|
KiteDemon

|
Tja......niks zo persoonlijk als een board. Testen is de enige echte optie om erachter te komen wat voor jou het meest geschikt is. Aan de gemixte berichten kan je wel afleiden dat dit voor iedereen weer anders uitpakt.
|
|
|
WaZuP

|
Tja duik, in dat geval kun je het beste 3 jaar wachten heb je nog niewer spul..........duh
De Sol gaat nu ook snel verouderen want heb de uiteindelijke productie thorn 2007 ook al gezien en moet zeggen kwa outline lijkt het net hetzelfde als nobile,
Als je naish koopt weet je wel in iedergeval dat elke 6 maanden je board word achterhaalt want elke 6 maanden word of de sol of de torch vernieuwd uitgebracht.
@erikmaul Ik weet niet hoe je daar water in hebt gekregen. Ik vaar nu al 6 maanden elke dag op de 666 en heb nog geen problemen gehad, sterker n og heb 4 verschillende merken vinnen gebruikt. En de soll van naish is zeker niet rock solid, heb een heeop inserts uit zien breken wegens een fabrieks fout (=wel garantie) en een hoop vinnen zien breken. En tja das nu eenmaal de 666 snel duiken maar je moet leren varen met de 666 bij mij duikt ie nooit meer
|
|
|
duik

|
Tja duik, in dat geval kun je het beste 3 jaar wachten heb je nog niewer spul..........duh
De Sol gaat nu ook snel verouderen want heb de uiteindelijke productie thorn 2007 ook al gezien en moet zeggen kwa outline lijkt het net hetzelfde als nobile,
Als je naish koopt weet je wel in iedergeval dat elke 6 maanden je board word achterhaalt want elke 6 maanden word of de sol of de torch vernieuwd uitgebracht.
@erikmaul Ik weet niet hoe je daar water in hebt gekregen. Ik vaar nu al 6 maanden elke dag op de 666 en heb nog geen problemen gehad, sterker n og heb 4 verschillende merken vinnen gebruikt. En de soll van naish is zeker niet rock solid, heb een heeop inserts uit zien breken wegens een fabrieks fout (=wel garantie) en een hoop vinnen zien breken. En tja das nu eenmaal de 666 snel duiken maar je moet leren varen met de 666 bij mij duikt ie nooit meer
duh? joh dan doe je niks met die info... koop nu lekker voor 666 euro een nobile en kom er achter dat over 2 maanden er een nieuwe 666 is.. mij best. De SOL gaat nog mee tot volgend jaar zomer (mei/jun). beide boards heb hun eigen life-cycle van een jaar alleen worden ze niet tegelijkerrijd vervangen maar juist met 6 maanden verschil. Zo is er vaker wat nieuws te melden bij Naish. Gewoon slimme marketing  De nieuwe Thorn verandert dus niets aan het "overjarig" worden van de SOL. Het is voor een ieder persoonlijk maar ik ben zeer te spreken over de kwaliteit vd naish boards. (en ik vaar ook bijna iedere dag... )
|
|
|
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
|
Ik heb zondag zelf voor het eerst met mijn nobile 666 126x38 gevaren. Dat was mijn 3-e keer op het water.
Met een Ozone yakuza 10 m² (buggymatras) heb ik heerlijke rakjes kunnen varen. Zowel concentratie op mijn board als op mijn vlieger was nodig!
Mijn maat vaart zelf de flx 22 en wilt nu hetzelfde board als mij kopen omdat het zoveel beter vaarde.
Teste gewoon een hoop boards, blijf bij je eerste gedacht en maak dan je keuze.
Mijn stem gaat echter ook uit naar de nobile, ik heb op de north dragon gevaren en die vond ik nu niet zo super.
Maar ja, ik ben beginner dus
|
|
|
Bluecupra

|
@Davidof; toch een goede keuze geweest dus ;-)
|
|
|
martijn_e

|
Waarom hoor ik eigenlijk zo wenig over de Jaime Pro, dit was toch het boardje van 2005 (ieg van 2004) en nu hoor ik er niemand meer over?...
|
|
|
xray

|
Jaime is nog steeds een erg goed board en ik heb hier altijd met veel plezier op gevaren. Je doet hier zeker een zeer goede koop mee, ik vond de Nobile gewoon net wat smoother varen met iets meer pop en net wat betere planneer eigenschappen. Als je 90kg weegt is dat laatste zeker prettig...
|
|
|
Erik de Berik

|
Persoonlijke mening,denk dat de 666 ook een fabrieks fout had,kan altyd gebeuren natuurlijk.Iedereen heeft andere vaareigenschappen net zoals de boards,vandaar dat ik heb gekozen voor North.De vraag was of Naish beter was dan Nobile?Vind ik wel,Nobile is wellliswaar uit een goede stal maar is toch een vrij nieuw uniek concept,Naish Thorn daarintegen of Sol heeft zich al bewezen .Vind overigens de 666 mega mooi!
|
|
|
Molliebollie

|
Ik vind de Nobile niet alleen erg mooi, hij vaart ook als de nete! (heb k gister ondervonden) Over de Thorn kan k nix zeggen
|
|
|
xray

|
Persoonlijke mening,denk dat de 666 ook een fabrieks fout had,kan altyd gebeuren natuurlijk.Iedereen heeft andere vaareigenschappen net zoals de boards,vandaar dat ik heb gekozen voor North.De vraag was of Naish beter was dan Nobile?Vind ik wel,Nobile is wellliswaar uit een goede stal maar is toch een vrij nieuw uniek concept,Naish Thorn daarintegen of Sol heeft zich al bewezen .Vind overigens de 666 mega mooi! Hmm, Naish beter dan Nobile? Goede vraag, komen namelijk voor een aantal modellen gewoon uit dezelde fabriek. En qua concept, zo uniek is het niet, alles allemaal al gezien, concaaf, flextips, maar ja Shinn is dan ook een oud Naish rider en weet precies wat er op de markt is...hij heeft er gewoon wel een erg goede combi van gemaakt wat mij betreft!
|
|
|