Kiteboot (Monohull van Peter Lynn)

MartijnE

Geen avatar

Berichten: 15
Augustus 14, 2006, 04:05:25
edit2Rapporteer  
Hallo, ik heb een tijdje geleden een tweedehands kitebootje gekocht. Is wel cool. Kan er best wel snel mee gaan. Volgens mij zijn deze dingen best zeldzaam. Heeft nog iemand zo'n ding of kent er iemand iemand met dit ding?

Foto's:
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #1 Augustus 14, 2006, 04:30:58
edit2Rapporteer  
omg :| die moet je aan je vast binden en mee gaan springen man
mariofinkel

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #2 Augustus 14, 2006, 04:32:40
edit2Rapporteer  
ziet er wel tof uit :-)
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #3 Augustus 14, 2006, 04:45:14
edit2Rapporteer  
Cool...,zou ook interessant kunnen zijn voor de minder validen onder ons?!?!?!
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #4 Augustus 14, 2006, 05:01:46
edit2Rapporteer  
Hoe ziet ie er van onder uit? Ik heb iets soortgelijks, maar dat is een waveski, waar je gewoonlijk mee in de branding van golfen afsurft (zittend) met een peddel en drie vinnen eronder. Voor springen is ie wat zwaar, maar varen kan al vanaf dat er een briesje staat.
MartijnE

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #5 Augustus 14, 2006, 05:04:57
edit2Rapporteer  
Er zitten 4 met je voeten bestuurbare vinnen onder die in tegenovergestelde richting bewegen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 14, 2006, 15:47:20
edit2Rapporteer  
Niet voor minder validen, want je moet met je voeten sturen. Maar gelukkig heeft Armin van FlySurfer een soort zitje op een wakeboard wat wel geschikt is voor minder validen. Staat een foto in de nieuwe Access, en als je op de site kijkt vindt je er ook een filmpje van.

Ik wist niet dat dat ding hard kon gaan. Dit is alweer een gedateerde uitvinding van Peter Lynn, nadat hij een buggy had voorzien van 3 floats.

Inmiddels kun je al een kitecatamaran kopen, die volgens hetzelfde principe werkt. Alleen hier kun je meer gewicht erin gooien omdat je net zoals een zeilboot op een drijver kunt gaan zitten. Dat lijkt met met dit ding toch wel lastig. Een buggy heeft heel weinig (rol)weerstand, dus daarmee kun je wel makkelijker hoge snelheden halen. En daarbij hebben ze achterassen van 140cm breedt om een zo groot mogelijk moment te kunnen opwekken. Dat kan hier niet mee.

Hoe vindt je hem zelf varen? Kom je ermee tegen de wind in?
MartijnE

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #7 Augustus 14, 2006, 17:04:15
edit2Rapporteer  
Ik dacht eerst ook dat je makkelijk zou omslaan maar eigenlijk valt dat heel erg mee. Ik ben nog nooit omgeslagen. Je kan er best goed mee tegen de wind in varen.
Ik vind hem wel goed varen je stuurt er best snel mee ongeveer hetzelfe als met een buggy.
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #8 Augustus 14, 2006, 19:17:00
edit2Rapporteer  
http://www.mnkiting.com/coppermine/thumbnails.php?album=30
MartijnE

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #9 Augustus 14, 2006, 19:21:50
edit2Rapporteer  
Ja! Dat is dezelfde.
Hier heb ik hem trouwens ook kunnen vinden:
http://www.foreverflying.com/kiteboard.html
underground
Gast
Antwoord #10 Augustus 14, 2006, 19:36:09
edit2Rapporteer  
Ik zag laatst ook iemand een marathon lopen met een rollator, handig man, kun je af en toe gaan zitten
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #11 Augustus 14, 2006, 19:47:49
edit2Rapporteer  
of voor luie mensen..

Lekker pilsje erbij.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.