slingshot fuel 15m2 2005

DjiePie

Augustus 19, 2006, 02:29:23
edit2Rapporteer  

hallo,

Ik ben op zoek naar een lichtweer kite. Mijn keuze is gevallen op de slingshot fuel 15m2 van 2005. In de forums kan ik niet genoeg info vinden over deze kite, misschien dat jullie me kunnen helpen?

Vanaf hoeveel knopen kan ik deze varen? ik weeg 68 kg en vaar met een jaime pro 128. heb ook nog wel een groter board van 146. wat zijn de eigenschappen van deze kite?

ik kan er 1 goedkoop krijgen, maar daar zit geen bar bij. Kan je er een naish bar opzetten met een 5e lijn? deze heb ik namelijk nog liggen. Heeft iemand hier ervaring mee, of is het verstandiger om gewoon een slingshot bar van 2005 erop te zetten?

bedankt voor de reactie!!! ThumpsUp

Arn
Gast
Antwoord #1 Augustus 19, 2006, 02:44:06
edit2Rapporteer  
Zelf heb ik de Fuel 15 al een tijdje, ik weeg zo'n 73 kilo. Het is een super stabiele kite met een goede drag (zijwaartse voortstuwing). Met weinig wind is dat wat je nodig hebt om op snelheid te komen. Als je een goede afzettechniek hebt dan kun je er aardig hoog mee springen, maar dat is niet z'n sterkste punt. De hangtime daarin tegen is wel heel goed. Als je 'm voor lichtweer wilt gebruiken kies dan ook voor een breed board. Met meer wind blijft de kite heel voorspelbaar en goed te controleren.

Je moet 'm echt op een 20 inch bar varen, niet kleiner. De 2005 heeft geen bevestigingspunt voor een 5e lijn. Je kunt overwegen om die er op te laten zetten, maar ik zou het niet doen.

Verder zit er een one-pump systeem op en dat is echt perfect!

Succes met je keuze.
Pbter

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 19, 2006, 03:21:14
edit2Rapporteer  
2005 heeft wel een bevestigingspunt voor 5th
michiel v geel

Antwoord #3 Augustus 19, 2006, 03:51:57
edit2Rapporteer  
je kan de pump leash er wel voor gebruiken maar is er niet offieciel voor gemaakt maar is wel stevig genoeg

ik denk dat je er aardig snel mee kan varen ik heb zelf de 13 en vaar vanaf 10knopen heb wel erg lange lijnen groot boardje150 en weeg geen drop 55kg
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.