Welke kites moet ik kopen?

joepje

Augustus 12, 2006, 19:47:45
edit2Rapporteer  
Na een paar x met mijn oude spulletjes het water op te zijn gegaan ben ik er wel achter: ik moet nieuw spul.

Hoe kom ik er nou achter welke kites ik moet kopen? Ik kan goed hoogte lopen (vind ik een belangrijke eigenschap van een kite), weeg 85 kilo en wil old school tricks doen. De North Vegas lijkt  ideaal maar is slecht te leveren. Ook wordt me de North Rhino aangeraden. Elke winkel heeft andere adviezen........ Het is onoverzichtelijk.  Wie kan mij vertellen waar ik overzicht kan krijgen of heeft goede tips?

Ik wil alles vervangen dus het moet een goede keuze zijn! ListenToMe

Thanks!

Mark1970

Antwoord #1 Augustus 12, 2006, 19:57:45
edit2Rapporteer  
Een Rebel!
Vanaf vgd week te koop bij elke shop!
WIMPIII

Antwoord #2 Augustus 12, 2006, 20:01:32
edit2Rapporteer  
Zet eerst eens voor jezelf op een rijtje welke eigenschappen jij belangrijk vindt. En dan ook welke het belangrijkst en welke minder. Kijken welke er het meest voldoet aan jouw eisen en dan de bovenste 3 of vier kites gaan testen. Dan pas keuze maken. Kun je niet fout. Wel ff werk maar dan heb je ook wat.
Succes
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 12, 2006, 22:46:31
edit2Rapporteer  
Wat wil je in een kite? Hoogtelopen doen alle kites die je noemt erg goed. SLE's staan ook als zeer goede hoogtelopers te boek.

Anno nu is het bijna onmogelijk om je niet te verdiepen in de vele SLE/Bow kites op de markt, en de nieuwe toomloze flatkites zoals de Ozone Instinct en de North Rebel:

North Vegas06: redelijk low-end, mega high-end (kan zich bijna meten met een SLE)
North Rhino06: Supergoede C-shape kite met voor een 2005 C-kite zeer goed windbereik, maar vergeleken met de Vegas06 of een SLE niet zo heel erg veel. Echte C-shape performance kite vergelijkbaar met een Naish RavenII
North Rebel07: Eindelijk een flatkite met de voordelen van een SLE, maar met 5th lijn, geen toming en het gevoel van een C-shape (Althans, dat vertellen ze ons, wil het dolgraag zelf proberen!!!) Ben ook zeer geinteresseerd in de Rebel.

Vergeet niet dat er ook andere goede merken zijn buiten North!
Erik de Berik

Antwoord #4 Augustus 13, 2006, 01:53:26
edit2Rapporteer  
Ja daar komt ie weer  (grinnik_kitesmiley),probeer ook zeker naast de Rebel (North) ook de Instinct(Ozone).Ik vind de Ozone echt een wonderkite maar ben ook zeker benieuwd nar de vliegeigenschappen vd Rebel.Vegas is altyd super natuurlijk.Sucses en uitproberen is altyd t beste en veel reviews lezen! ThumpsUp
rebelletje
Gast
Antwoord #5 Augustus 21, 2006, 21:13:02
edit2Rapporteer  
Heeft dan iemand enig idee waar en wanneer je ze (de rebel 07) kunt uitproberen? En natuurlijk zijjn er allerlei andere goede kites..... Voor iemand die er geen tijd voor kan/ wil maken is het een beetje ondoorzichtig. heb deze zomer een vegas geleend van iemand en die ging errug lekker. Vandaar dat ik me nu op North richt.

Eigenlijk zou er ooit eens een soort "invul" programmaatje moeten komen waar je je niveau, verwachting en belangrijkste eisen kunt invullen en Ploep: voor jou zijn geschikt: .....!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.