Advies voor een beginner

KappuhH

Augustus 22, 2006, 21:36:28
edit2Rapporteer  
Nouja eigenlijk ben ik nog niet eens een beginner want ik heb nog nooit gekite. Wel zou ik het heel erg graag willen doen maar graag zou ik nog wat tips willen. Ik heb zelf eigenlijk een beetje het idee dat het te laat in het jaar is om het te gaan leren, de berichten zijn namelijk veel wind enz en het lijkt me dat je dat als beginner niet kunt gebruiken.

Ik ga er vanuit dat het zeer verstandig is om les te nemen (ook al is dat erg duur, maarja kitesurfen is gewoon duur). Welke school is echt aan te raden? (Het liefst een beetje in de buurt van Zwolle, zoals bijv bij strand Horst) Hoelang duurt het voor je een beetje fatsoenlijk kunt varen? Ik heb snowboardervaring en laat zo af en toe ook wel eens een matrasvliegertje op dat me voort sleept. Zijn die dingen in mijn voordeel?

Nu ik toch bezig ben heb ik nog een paar vragen over materiaal. Ik ben 189 cm en 70 kilo. Hoe groot moet mn kite dan ongeveer zijn en hoe lang en breed mn board? Op wat voor kosten moet ik ongeveer rekenen?

Alvast bedankt Grin
justkitehigh

Antwoord #1 Augustus 22, 2006, 21:39:32
edit2Rapporteer  
zoekfunctie !!
justkitehigh

Antwoord #2 Augustus 22, 2006, 21:40:26
edit2Rapporteer  
alles wat je wil weten moet weten staat allemaal beschreven op de site zoek even en je krijgt antwoord op al je vragen
J-D

Antwoord #3 Augustus 22, 2006, 21:46:54
edit2Rapporteer  
Over welk materiaal kan ik je niet veel vertellen, dat zullen anderen moeten doen, maar opzich is het nu helemaal niet te laat om te beginnen. Juist lekker wat meer wind, dan leer je het tenminste, en in de 'echte' zomer is de kans dat een les geannuleerd wordt veel groter (door geen wind)

De meeste kitescholen gaan door tot een windkrachtje 5 à 6 dus je kunt wel even vooruit, en bovendien ze passen de maat kite aan de wind aan, dus wees niet bang dat het op een les te hard waait. Boeken dus

Als je een beetje vliegervaring hebt, en deze ook in de praktijk kunt brengen met de kite dan hoeft het niet heel lang te duren voordat je op het board staat. Veel oefenen en dan kom je een heel eind!
Emma

Antwoord #4 Augustus 22, 2006, 22:41:38
edit2Rapporteer  
Heyhey,

Ik ben dit jaar ook met kiten begonnen. In totaal heb ik het nu 6 keer gedaan (2x3 en 4x4 uur) en kan beide kanten opvaren en ook gijpen. de 1e keer een stukje varen was bij mij bij m'n 3e les. Ik ben ook nog 2 keer wezen wakeboarden bij mij in de buurt. Dat kost minder per uur en het heeft mij (volgensmij) echt flink geholpen, maar mss is dat bij jou minder omdat je al kan snowboarden. Voor de rest moet je die les idd echt nemen, en veel succes he,

emma
kentyman

Antwoord #5 Augustus 23, 2006, 19:23:18
edit2Rapporteer  
neem les!

de herfst is juist een goed seizoen om te kiten en een goede kiteschool zal je niet met teveel wind of een te grote kite op het water zetten.

Oefenen met een trainer kite (2-lijns foil) is altijd goed, om te kunnen kitesurfen moet je eerst goed kunnen kite-vliegen. Snowboarden helpt wel een beetje maar wakeboarden helpt veel meer.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.