Kwaliteit scholen?

chico

Augustus 28, 2006, 15:11:11
edit2Rapporteer  
FF iets waar we over moeten nadenken. Gelukkig nemen er veel mensen les alleen komt op de een of ander manier de basics niet over. Dat kan aan de curist, aan de school of aan de interactie tussen beiden liggen. Gisteren op Horst. Help iemand zijn kite op laten (beginner) en: 1. Aan een kant de stuurlijn en depower lijn verkeerd om bevestigd. 2. Niet ingehaakt (full power). 3. safetylijn niet bevestigd. 4. 14 sqm in vlagerig weer waarbij een 10sqm ook al genoeg power gaf.

Maar ff de basics nogmaals uitgelegd en daarbij verwijzen naar dit soort forums. Als je surft op de kitesites leer je naast dat ene lesje zooo veeel meer. Dat heeft mij in ieder geval geholpen.

"Let's work 2gether for better kiteworld" Joepie
gerco

Antwoord #1 Augustus 28, 2006, 17:29:40
edit2Rapporteer  
1. dat kan een vergissinkje zijn, heb ik ook al eens voor gehad Wink
2. in sommige scholen leren ze dat zo aan, zodat je meteen de bar kan loslaten als er iets misgaat
3. geen excuus voor mogelijk, is echt fout!
4. ook fout, maar in het begin kan je de wind niet zo goed inschatten, en als je dan enkel een 14 hebt...

ik geef toe, de fouten lopen wel op, maar ik heb al ergere beginners gezien of van gehoord.
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Augustus 28, 2006, 17:33:25
edit2Rapporteer  
Lijnen verkeerd aan de kite MAG NOOIT VOORKOMEN!! Je moet je zelf ervan overtuigen dat ze goed zitten en dit CHECKEN. Dit check je nogmaals als je helper de kite vast heeft, dan kan je nogmaals kijken of de lijnen goed zitten.
Dit moet je minimaal weten anders mag je nog niet een kite alleen besturen!!

Joris

Antwoord #3 Augustus 28, 2006, 17:53:36
edit2Rapporteer  
Inderdaad. lijnen verkeerd aanknopen kan gebeuren, maar als de helper de kite vast heeft moet je dit toch wel echt kunnen zien.
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Augustus 28, 2006, 18:04:05
edit2Rapporteer  
.
AnalogePixel

Antwoord #5 Augustus 28, 2006, 18:43:28
edit2Rapporteer  
WTF cockproof  loser (grinnik_kitesmiley)
Frank77a
Gast
Antwoord #6 Augustus 28, 2006, 19:47:24
edit2Rapporteer  
Er probeerde iemand onlangs op scheveningen een gaastra met 5 lijnen op te laten. De 5de lijn liep vanaf de LE achter het doek langs en vanaf de onderkant van de kite naar de bar. Een mooie manier om je kite doormidden te snijden.   ThumpDown

Misschien moeten ze de lessen maar eens verplicht stellen.
wasbeer

Antwoord #7 Augustus 28, 2006, 20:44:41
edit2Rapporteer  
ook iemand met een buster 11 die niet wist hoe hij de lijnen moest aanknopen(2keer les gehad) of iemand met ene gaastra die em opliet als een buggymat(met struts op de grond)
Emma

Antwoord #8 Augustus 29, 2006, 00:38:17
edit2Rapporteer  
Ik moet toegeven dat ik het de 3e keer ook verkeerdom deed.... maar dat was nog wel bij een les... en nu doe ik het wel goed hoor Smiley
wonis

Antwoord #9 Augustus 29, 2006, 02:04:03
edit2Rapporteer  
Wat dacht je van het oplaten van je kite midden in het windvenster. Zo één kwam ik vorige week. Vader hielp zoon bijna de vernieling in. Gewoon allemaal opletten wat er om je heen gebeurd en ingrijpen als dat nodig is. De scholen moeten een stappenplan meeleveren waarin de belangrijkste fouten die gemaakt kunnen worden nog even uitgelegd worden. Dit document voorzien van plastic laagje en deze is strand-proof.
Vinni

Antwoord #10 Augustus 29, 2006, 02:05:30
edit2Rapporteer  
@ chico...

Hey,
Wat voor kite had die gozer?
Dit komt me namelijk heel bekent voor van afgelopen zondag op strand hulckensteijn (dichtbij horst).
Daar was ook zo'n mafkees, het waaide echt super hard en hij wilde een 16 m2 de lucht in laten.
Het was de 2e keer dat hij met een tube vliegerde en wilde al metteen gaan kitesurfen.
Hij wist niet eens hoe hij de lijnen moest vastmaken en kon het woord ''windvenster'' maar niet begrijpen.
Ook kon hij maar niet begrijpen waarom hij hem niet midden in het windvenster kon oplaten.
Als ik en een vriend van me er niet waren had hij het echt niet overleefd....

Hij had een blauwe Naish Aero II.
En toen ik hem eerst eens een les aanraadde zei hij dat hij dat niet nodig had Huh

En daar komen dus de ongelukken van ThumpDown
T]-[0/\/\@S

Antwoord #11 Augustus 29, 2006, 03:00:42
edit2Rapporteer  
Is er op deze site niet ergens een help te vinden.. voor de gene die na de les nog niet alles door hebben
chico

Antwoord #12 Augustus 29, 2006, 04:45:06
edit2Rapporteer  
@vinni, nee het was een WipKip. Vaak wordt er maar een lesje gevolgd en dat is vaak een half dagdeel. Volgens mij werkt mentorschap het beste. Je gaat als beginner leren kiten men een ervaren kiter. Maar ja dat is utopisch want die willen varen.
Jelle

Antwoord #13 Augustus 29, 2006, 05:43:48
edit2Rapporteer  
Kwaliteit scholen?
Er is een school die adverteert met "Waterstart in 3 uur"
Voor iemand die nog nooit heeft gevliegerd is dat onzinnig en onveilig. Tenzij het dat ene uitzonderlijke talent is misschien.

Jellenu
Buur

Antwoord #14 Augustus 29, 2006, 15:12:20
edit2Rapporteer  
een internet hulp werkt niet... als je op het strand staat zie je dat er een beginner aan het klungelen is, een gevorderde herkenje. dus let je altijd extra op. GRIJP IN ALS JE DENKT DAT ER NIETS NIET KLOPT! NIET WANNEER JE HET VERKEERD ZIET GAAN.

Maar dat lost het probleem niet op...

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.