instinct upgrade

niels74
Gast
Augustus 31, 2006, 01:27:51
edit2Rapporteer  
hee mensen hier ff een link naar een upgrade voor de Ozone, dit is een extra safety door de bar lopend zodat de bar nog steeds te spinnen valt en de suicide leash komt te vervallen

http://www.kites.ru/content/articles/12/117

helaas in het Russisch maar de plaaatjes zullen jullie genoeg zeggen ik heb het op de Ozone site nog niet gezien .

groet
N.
niels74
Gast
Antwoord #1 Augustus 31, 2006, 01:36:21
edit2Rapporteer  
zal maar ff vertalen een stukje dan , de kite heeft erg veel goede punten maar 1 punt van critiek was dat de kite niet de optie had in een situatie compleet alle power te dumpen (flag out) met deze upgrade heeft Ozone als eerste deze upgrade uitgebracht voor een Bow,SLE kite , dit word nu reeds door North&Naish gecopieerd.

ziet er uit dat de Ozone jongens toch weer vernieuwend bezig zijn :-)
KiteDemon

Antwoord #2 Augustus 31, 2006, 02:31:35
edit2Rapporteer  
Eindelijk het eerste werkende spinningleash-systeem voor SLE's ThumpsUp
Dan hoef je niet alleen maar op de megadepower te vertrouwen, maar heb je nog backup zonder gelijk de kite kwijt te raken. Reden dat ik zonder leash een SLE gebruik, is dat deze alleen maar in de weg zit en gedraaid gaat zitten waardoor het dan dus nog niet werkt, en je alsnog je kite moet dissen.
Met dit systeem geen excuses meer om geen leash te gebruiken.
peterb

Antwoord #3 Augustus 31, 2006, 02:58:52
edit2Rapporteer  
Hier staat de pfd van ozone over deze upgrade http://www.flyozone.com/pdf/safety_kit.pdf
peterb

Antwoord #4 Augustus 31, 2006, 03:12:43
edit2Rapporteer  
Ik heb hem al besteld maar nu toch eens even goed bekeken. Als je goed leest zie je dat het systeem anders is als de meeste andere 5e lijnen.  Alle lijnen worden 1m verlengd (iets meer low end dus) en bar schuift maximaal 2m weg denk ik. Dit moet voldoende zijn om alle power uit de andere lijnen te houden (dat is natuurlijk voordeel van bow). Ik ben zeer benieuwd hoe het werkt.
semen

Antwoord #5 Augustus 31, 2006, 04:23:08
edit2Rapporteer  
Volgens mij werkt deze upgrade alleen omdat de Instinct een 5 lijns set up heeft. Voor 4 lijns Bow/SLE werkt dit ook wel maar dat had Flexifiol begin dit jaar al uitgevonden met de ION

http://www.mellow.be/ion_pr.pdf

Ik snap dan ook niet dat bv Cabrina of met name LF met de assault dit nog niet verwerkt hebben in hun bar want die zie ik nog welleens voorbij vliegen op het strand, bij afwezigheid van een leash.
De nieuwe mogelijkheid om bij CB je leash vast te maken net boven je chickenloop komt redelijk in de buurt echter volgens mij gaat er niets boven een extra lijn als laatste safety
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 31, 2006, 14:01:09
edit2Rapporteer  
Ozone is toch 5 lijns? De andere Bow's zijn allemaal 4 lijns. Dan heb je toch een ander safety systeem nodig? de Rebel bar kan ook spinnen met safety zover ik kan nagaan.

Binnenkort een testen die Instinct!
semen

Antwoord #7 Augustus 31, 2006, 16:02:55
edit2Rapporteer  
Klopt

Echter Ozone gebruikte de 5 de lijn niet als safety. Hij hield op net boven de depowerstrap en werd dus puur voor power/depower gebruikt. Met de upgrade kun je de 5 de lijn nu ook gebruiken als safety , net als North /Naish 5 de lijn set ups. Dit is tenminste wat ik uit de tekeningen begrijp want ik heb de Ozone nog niet met deze upgrade gevaren.

Bij een bow/Sle met  4 lijns set up werkt dit inderdaad niet en zul je je leash aan een van de powerlines moeten bevetsigen. Nadeel; probleem bij rotaties. Oftewel, het merendeel van de bow rijders heeft geen leash en vertrouwd op de 100 % depower. Resultaat; als je je safety op je hickenloop trekt: kite weg .
Men zal dus zeer terughoudend omgaan met deze laatste safety. Flexifoil heeft hier een oplossing voor die enigzins op een vijfde lijn liojkt. Een korte extra lijn die dus direct aan een je powerlines vastzit en dus een soort extra soort 100 % depower is. Het geeft namenlijk hetzelfde effect als je bar van je afduwen. Of het echt een toegvoegde safety is weet ik niet maar je zit in ieder geval nog aan je kite vast als om wat voor reden dan ook je chickenloop open gaat.
Dit systeem werkt dan ook los van aangebrachte stopperballen wat volgens mij de toegevoegde waarde van het flexifoil systeem is.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.