alternatief "stichting kitehulp"

Idefixe

September 01, 2006, 02:55:30
edit2Rapporteer  
Stelling:
Het kitesurfen is op al het  bevaarbare binnenwater middels een artikel in het BPR verboden. Ontheffingen voor dit verbod zijn door de NKV verzorgt / gerealiseerd. Deze ontheffing is dan ook alleen geldig voor leden van de NKV. Geen lid van de NKV? Regel dan lekker zelf ff een ontheffing of anders gewoon niet kiten.

Gevolg: Enorme ledenaanwas NKV => meer inspraak, meer financiële middelen t.b.v. kitesurfen, betere voorlichting (o.a. regelgeving, materiaal, veiligheid, gedragscode enz. )  controle kitescholen, iedereen goed verzekerd het water op. Minder ongelukken/negatieve toestanden. meer kitesurfspots = minder drukte. Alle oosterburen ook lid van NKV?   schater

om maar ff de helft van reacties te voorkomen: Ja, ik ben niet goed bij mijn hoofd, gek, debiel, heb een slechte jeugd gehad  enz.........
diederik

Antwoord #1 September 01, 2006, 02:58:32
edit2Rapporteer  
klinkt goed.....zolang dit niet geldt voor alle wateren
diederik

Antwoord #2 September 01, 2006, 02:59:10
edit2Rapporteer  
Duitsers moeten in ieder geval betalen hehehe waar dan ook!
Buur

Antwoord #3 September 01, 2006, 03:17:54
edit2Rapporteer  
controle is en blijft een probleem...
Dangerfield

Antwoord #4 September 01, 2006, 03:39:50
edit2Rapporteer  
Probleem is echter dat wanneer een overheid otheffing verleent aan een organisatie, in dit geval het NKV, ipv aan personen dat deze organisatie vervolgens een hele geformaliseerde controlleerbare sturctuur moet hebben met alle bureaucratie en overheidsinmenging van dien.

Als dit gebeurd blijft van de NKV verdomde weinig over en wordt het meer een contributie innende, pasjes drukkende, regeltjes spuwende tent.

Idefixe

Antwoord #5 September 01, 2006, 03:43:35
edit2Rapporteer  
"controle is en blijft een probleem" is een feit. Echter de NKV heeft het dan met regelgeving goed voor elkaar en kan dan niet door derden verantwoordelijk worden geacht voor de niet leden die met het overtreden van de wet gewoon strafbaar zijn. (duitse) kitescholen kunnen zich dan nooit never aan de door de NKV gestelde regels zoals bijv. aangewezen leszone's onttrekken. Zij risceren dan immers een sanctie. Ook heb je overal op spots locals die over het algemeen goed weten wie ergens komt. Je kunt leden machtigen om anderen om een bewijs van lidmaatschap te vragen. Dit gebeurd al jarenlang in de hengelsport. Is natuurlijk nooit "waterdicht"maar helpt al wel een heel eind. Vaantje in je kite? sticker op je pak? 
Idefixe

Antwoord #6 September 01, 2006, 03:45:56
edit2Rapporteer  
Probleem is echter dat wanneer een overheid otheffing verleent aan een organisatie, in dit geval het NKV, ipv aan personen dat deze organisatie vervolgens een hele geformaliseerde controlleerbare sturctuur moet hebben met alle bureaucratie en overheidsinmenging van dien.

Als dit gebeurd blijft van de NKV verdomde weinig over en wordt het meer een contributie innende, pasjes drukkende, regeltjes spuwende tent.

zoals het nu gaat gaat het in ieder geval niet goed. Overheidsinmenging heb je al ( NKV is aangesloten bij KNWV)
e_surf

Antwoord #7 September 01, 2006, 04:01:16
edit2Rapporteer  
Ik zag kortgeleden op tv een stukje over een stelletje, dat een huisje had gekocht
aan de rand van een meer. Dit was een oude zandafgraving.
Bij het huis zat zo'n 4 hectare zandafgraving en ze hadden de mogelijkheid
om de resterende 16 hectare er ook bij te kopen.

Je moest eens weten wat ik toen dacht.

20 hectare voor jezelf.
(20 x 100 x 100 m2 = 200.000 m2 = 27 voetbalvelden)

Niks meer te maken met
NKV, BPR, RWS, APV, Gemeente, Provincie, Ned regering, Fryske Gea, Natuurbeheer,
Gedoogbeleid, Kitezone's, en ga zo maar door.

Iedereen mag komen, ik zorg voor parkeren, douche's, patat en bier.
Mijn vrouw zet ik in een hokje om entree te heffen.  ThumpsUp

Nu nog wind.!!

peterb

Antwoord #8 September 01, 2006, 04:39:24
edit2Rapporteer  
Ons probleem is dat we met teveel kiters in dit kleine kitegekke landje wonen en dat kiten in Nederland echt een rage aan het worden is. Ik ben net 4 weken in Denemarken geweest en op diverse spots gevaren en ben bijna geen kiter tegengekomen. Sterker nog in 9 van 10 gevallen moest mijn vriendin de kite oplaten (waar ze een ongelovelijke hekel aan heeft!) omdat er verder niemand was. Alleen in de buurt van Kopenhagen heb ik op 2 spots gevaren waar meer dan 5 kiters waren.

Stelling: ons water slibt net als onze wegen dicht

Mogelijke oplossingen:
- BPM invoeren op kitemateriaal zodat het voor de meesten onbetaalbaar wordt. Ik ben alleen bang dat met al die kitejunkies hier het criminaliteitscijfer behoorlijk gaat stijgen.
- Net als in Athene (maandag even nummerborden, dinsdag oneven nummerborden) het systeem introduceren, maandag naishkiters, dinsdag best, .... zaterdag en zondag natuurlijk cabrinhakiters. Dat is makkelijk te controleren voor oom agent. Ook voor de kitedetailhandel kan dit een mooie opsteker zijn!
- Kiters in het openbaar vervoer te krijgen, oftewel financieel aantrekkelijk maken dat ze weer gaan windsurfen!
- Het ijsselmeer ombouwen tot een groot wind- en kitesurfparadijs. Veel meer toegankelijke brede stranden neerleggen en niet overal van die rotkeien dumpen langs de kant.
peterb

Antwoord #9 September 01, 2006, 04:43:13
edit2Rapporteer  
Emigreren was ik nog vergeten!
DaRipper

Antwoord #10 September 01, 2006, 05:29:14
edit2Rapporteer  
.....
Het kitesurfen is op al het  bevaarbare binnenwater middels een artikel in het BPR verboden....

Sterker nog: Kitesurfen is verboden in het hele BPR-gebied, en dat is meer dan alleen het bevaarbare binnenwater.
diederik

Antwoord #11 September 01, 2006, 06:01:13
edit2Rapporteer  
wordt nu allemaal weer bullshit...te veel regels, ik wil me net als anderen door niet al te veel regels laten binden, net zoals de meesten hier die de sport gekozen hebben voor de "vrijheid" die het met zich meebrengt, meer kiters=meer ruimte beschikbaar stellen, jammer dat de overheden hier altijd wat later achter komen. Wordt het onmogelijk om te kiten: DAN TOCH, DESNOODS OP PLEKKEN WAAR HET NIET MAG EN DAN LIEFST METEEN MET 300 MAN! laat ze dan maar eens boetes uit gaan schrijven....en ja ik ben waarschijnlijk gek en dom en achterlijk en door gasten als ik worden juist meer kitespots gesloten...blablabla...wordt tijd om het gezever en de regeltjes naast je neer te leggen, heb gemerkt dat je het als kiter toch niet wint.....jammer genoeg...
diederik

Antwoord #12 September 01, 2006, 06:02:38
edit2Rapporteer  
let maar op de maatregelen die binnekort op het autostrand getroffen zullen worden....binnekort moet iedereen nog verder lopen....
diederik

Antwoord #13 September 01, 2006, 06:04:29
edit2Rapporteer  
en dan te bedenken dat ik (samen met anderen) het een en ander heb gedaan/geprobeerd om kitesurfen in dat gebied te behouden zoals het nu is....jammer genoeg via normale (beleids)wegen niet (helemaal) gelukt
Taco.

Antwoord #14 September 01, 2006, 06:14:55
edit2Rapporteer  
Er is gigantisch veel ruimte!!!!!! het is de regelgeving die het aantal spots beperkt. Vind je het gek dat het druk wordt als half noord nederland (en duitsland) alleen in workum terecht kan, dat links door de vaargeul en rechts door het natuurgebied beperkt wordt.

Ik vraag me trouwens af wat "druk" op de noordzee is....zijn die stukjes waar je mag kiten daar ook zo beperkt?
mike-salou
Gast
Antwoord #15 September 01, 2006, 06:51:23
edit2Rapporteer  
Ik ga me nergens bij aan sluiten en betalen voetballen mag toch ook op elk trap veldje.
tis gewoon rond uit belachelijk.
Ik kite gewoon door op binnen wateren.
En als ze echt vervelend doen neem ik gewoon kevlar lijnen Grin
wouterb

Antwoord #16 September 01, 2006, 16:57:32
edit2Rapporteer  
Ik ga me nergens bij aan sluiten en betalen voetballen mag toch ook op elk trap veldje.
tis gewoon rond uit belachelijk.
Ik kite gewoon door op binnen wateren.
En als ze echt vervelend doen neem ik gewoon kevlar lijnen Grin

Goed bezig!

ps.: Bij voetballen op een willekeurig veldje vallen geen doden.
daviddddd
Gast
Antwoord #17 September 01, 2006, 17:55:01
edit2Rapporteer  
Stelling:
Het kitesurfen is op al het  bevaarbare binnenwater middels een artikel in het BPR verboden. Ontheffingen voor dit verbod zijn door de NKV verzorgt / gerealiseerd. Deze ontheffing is dan ook alleen geldig voor leden van de NKV. Geen lid van de NKV? Regel dan lekker zelf ff een ontheffing of anders gewoon niet kiten.

Gevolg: Enorme ledenaanwas NKV => meer inspraak, meer financiële middelen t.b.v. kitesurfen, betere voorlichting (o.a. regelgeving, materiaal, veiligheid, gedragscode enz. )  controle kitescholen, iedereen goed verzekerd het water op. Minder ongelukken/negatieve toestanden. meer kitesurfspots = minder drukte. Alle oosterburen ook lid van NKV?   schater

[

Kan niet, zomaar een organisatie op deze manier een voordeel bezorgen, dat heet creeren van een Monopolie positie. Daar willen "ze" in NL juist vanaf
Ondabeach

Antwoord #18 September 01, 2006, 18:19:49
edit2Rapporteer  
let maar op de maatregelen die binnekort op het autostrand getroffen zullen worden....binnekort moet iedereen nog verder lopen....

Ik iedergeval bedankt voor je inzet diederik.
Ik voel hem op Oostvoorne al aankomen.. we worden vast de kom uitgezet.
diederik

Antwoord #19 September 01, 2006, 21:56:01
edit2Rapporteer  
idd ga geen details vrijgeven maar de kom valt onder "natuurgebied" en kiten kan dan volgens de natuurpolitie niet meer...we wachten het allemaal wel af! Ik blijf er in ieder geval gewoon kiten en ik hoop van harte dat iedereen dat gewoon doet!!!dikke schijt aan!!!
Kondor 11

Antwoord #20 September 02, 2006, 01:40:55
edit2Rapporteer  
Ga gewoon zelf ff met de gemeente babbelen voor een persoonlijke ontheffing en je komt vaak al een heel eind op weg met een vlotte babbel en een paar euro's administratiekosten. Zorg dat je wat regeltjes op papier zet die je natuurlijk zult opvolgen en alles komt goed.
diederik

Antwoord #21 September 02, 2006, 02:17:32
edit2Rapporteer  
Ga gewoon zelf ff met de gemeente babbelen voor een persoonlijke ontheffing en je komt vaak al een heel eind op weg met een vlotte babbel en een paar euro's administratiekosten. Zorg dat je wat regeltjes op papier zet die je natuurlijk zult opvolgen en alles komt goed.

Wil je niet afzeiken maar volgens mij besef je niet helemaal waar we het over hebben....Er komen ingewikkelde regels bij het vaststellen van een beleid voor een bepaald (recreatie/natuur)gebied kijken, zeker als er meerdere (soms zeer tegengestelde) belangen voor diverse verenigingen/gebruikmakers van een gebied op het spel staan. Hier gaan tal van procedures en (onder)handelingen aan vooraf die soms maanden of jaren in beslag nemen, door de complexiteit van die procedures is het voor de gewone man niet meer mogelijk duidelijke inspraak in te brengen voor het vaststellen van beleid/beheer van een gebied!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.