TE LAAT!!!

kentyman

Antwoord #25 Augustus 31, 2006, 16:48:26
edit2Rapporteer  
(persoonlijke mening) geen welles nietes.....

Ik zou persoonlijk geen les nemen maar me zelf van te voren goed verdiepen op alles wat met kiten en de daarbij gepaarde veiligheidsmaatregelen te maken heeft. Daarna zou ik met een gewone vlieger het stuurgedrag gaan oefenen en me intussen verdiepen op het "klaarmaken" en afstellen van de kite. Vervolgens zou ik (als je daar de mogelijkheid toe hebt) het gaan leren en proberen met een maat of maatin die al redelijk verstand van kiten heeft (daarbij lettend op de weersomstandigheden).
Als je dit doet kan er volgens mij weinig misgaan. Het heeft mij in ieder geval een hoop centen aan beuners en buitenlui die zogenaamd iko hebben en les kunnen geven bespaard!!!!

Als iemand het anders wil doen is dat zijn ding, niemand is verplicht les te nemen en ik zou het persoonlijk dan ook niet doen!!!!Heeft nul meerwaarde, tenzij je niet bereid/in de mogelijkheid verkeerd bent om bovenstaande stappen door te nemen.

@diederik: jij bent blijkbaar zeer grondig in je voorbereiding en zoekt zelf informatie op en verdiept je in de veiligheidsaspecten. Niet iedereen gaat zo grondig te werk, ik denk dat jij een uitzondering bent en dat de meeste totale beginners veel beter af zijn als ze les nemen, gewoon om de basis-dingen te leren.
Je kan ook meegaan met een vriend / vriendin die al goed kan kiten die jou wel wil leren kiten, maar let wel! Een goede kitesurfer is niet per se ook een goede kite-instructeur! Er lopen hier volgens mij 2 discussies door elkaar:
1) of je les moet nemen als beginner (ik denk van wel) en
2) of bepaalde instructeurs van bepaalde kitescholen wel goed hun werk doen (er zullen ongetwijfeld zwarte schapen tussen zitten)
Garmt

Antwoord #26 Augustus 31, 2006, 22:49:47
edit2Rapporteer  
Ik heb het eens meegemaakt dat er zwarte wolken aankwamen en bijna iedereen al van het water was. Zelf was ik er ook net vanaf en zag dat een leraar net weer wilde beginnen met zijn groepje. Ik vroeg 'em eenvoudig of het wel verstandig was het water op te gaan met die wolken - het antwoord was "Eh, inderdaad!"; vervolgens ging hij NIET verder met de les.

Kortom - leraren zijn ook niet onfeilbaar :-) misschien moet je ze soms een handje helpen?
Harry Vogelezang
Gast
Antwoord #27 September 01, 2006, 02:54:53
edit2Rapporteer  
Hi Kentyman en Garmt ,

Goed gesproken!

Ciao
Harry
www.kitesurfschool.nl ThumpsUp

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.