(HJ) MINI-ME

|
Misschien moet je de BOXER sle wel bijvoegen (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Rutger
Founding Father

|
Hey Leander,
Beter dat je gaat voor een Boxer denk ik........
Groeten,
Rutger
|
|
|
slufterhufters.com

|
De bardruk is iets hoger dan de Waroo, je zal daardoor de Shockwave beter voelen, de Showckwave geeft je goede feedback. Tevens is de Shockwave in alles superieur tegenover de Waroo.
Een beetje afstellen van de Shockwave zodat hij lekkerder vliegt: Bij de depowerstrap zitten een rode en blauw touwtje met 3 knoopjes erin, haal de 2 e 3e knoop eruit en knoop het touw wat hier aan zit aan het uiteinde van het rode en blauwe touwtje, hierdoor komt de bar dichterbij je te staan.
|
|
|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
Is die boxer echt zoveel beter dan? Ik hoef geen freestyle kite, maar ik wil gewoon lekker hoog vliegen in harde wind. En een boxer is toch eigenlijk een beginnerskite he.
|
|
|
slufterhufters.com

|
De Boxer is de opvolger van de Shockwave.
Kleine verschillen tussen de Shockwave en de Boxer:
Iets minder bardruk. Sneller sturen. Stelmogelijkheden op de kite.
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Is die boxer echt zoveel beter dan? Ik hoef geen freestyle kite, maar ik wil gewoon lekker hoog vliegen in harde wind. En een boxer is toch eigenlijk een beginnerskite he.
Ik heb mijn gegevens alleen uit boekjes (cry_kitesmiley).... Maar ik begrijp dat je voor kwaliteit met weinig bardruk wilt gaan.. In dat geval zou ik zeker voor de Boxer Sle gaan...De kwaliteit van Naish bewijst zich al jaren en aangezien je van jezelf vindt dat je Naish gek bent.... is de Waroo geen optie.... Uit testen van de Shochwave blijkt dat je aardig wat spierballen moet hebben om die relaxt te kunnen vliegen. Misschien dat je Kitedemon even een pb moet sturen of kijk hier ff http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18290.0En die naam "boxer" schept inderdaad verwarring (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
henk123
Gast
|
Als je Naish kwaliteit gewend bent valt Best op zeker tegen, el cheapo numero uno, wat een drama kwaliteit
|
|
|
eelke

|
Ik heb zelf de shockwave 12 en vind die bardruk echt wel mee vallen eigenlijk....
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
In de kiteboarding.de van deze maand staat hoe je de X-bow en de shockwave voor een paar euro kunt aanpassen om de bardruk te verlagen. Voor de shockwave hoef je enkelt een toomlijn te verlengen met 5cm. Staat er goed in uitgelegd (nadeel: stuursnelheid schijnt iets af te nemen)
|
|
|
VincentC

|
Waroo 9 gevlogen en een topkite! Net iets minder kracht als me 12 waroo maar niet veel trager als mijn 7 waroo. En die kwaliteit is dik in orde, iedereen vliegt altijd mijn kite in, kite eergister nog geland int riet ( per ongeluk ) en nog heel... terwijl ik ongeveer 3 naish doormidden zie gaan op een drukke dag dus aan de kwaliteit zal het niet liggen...
|
|
|
KiteDemon

|
kwaliteit van de Waroo is idd minder dan Naishkwaliteit maar als je een beetje zuinig bent op je gear trekt de Waroo het wel een paar seizoenen.
De BoxerSLE is een absolute aanrader. Deze vaart in de 1:1 setup minstens even lekker en licht als de Waroo maar de lift, power en boost is overtreffende trap t.o.v. de Waroo. Geen probleem om gecontroleerd in 35 knopen te staan. Wat aansluiting met je 12 betreft....100% overlap met je 12!!! Met 15 knopen sta je gepowerd en knal je moeiteloos upwind. De boxerSLE is trouwens niet de opvolger van de Shockwave (nieuwe SW komt er ook aan)
Shockwave is nu lekker goedkoop te krijgen en als je de bar aanpast naar 1:1 dan zal deze net zo lekker vliegen als de Boxer. Ik heb de 2:1 setup op de boxer gevaren en dat is een wereld van verschil. Stuurt mega zwaar, minder reactief, erg aan/uit gevoel dus moeilijk doseren van de power en behoorlijke bardruk. Deze setting heeft alleen nut in extreem vlagerig weer. Persoonlijk vindt ik de 2:1 setup zware afbreuk doen aan de fun.
|
|
|
Leander

|
bedankt voor alle reacties. Mijn vermoedens zijn bevestigd en het zal dan toch (hoe kan het ook anders) de naish shockwave worden!
|
|
|
¦Tim¦

|
heeft er iemand een manualtje voor het 1 op 1 aanpassen van de shockbar 2006
|
|
|
Pjoeloe

|
Ik vaar sinds 2 weken een Shockwave 9, ben hiervoor een jaar aan het rommelen gweest met een V4 12m. Heb nu in 2 weekenden tijd alles ingehaald wat ik in dat jaar het lopen prutsen (heeft misschien ook te maken met het feit dat ik gezien het afstuderen maar 5x op het strand ben geweest :S)... Ik ben zelf geen muscle boy, maar die bar druk valt best mee. Grote voordeel ervan is dat je precies weet wat de kite doet en waar die in het windvenster hangt. Vriendin van me heeft een Waroo en moest zaterdag gewoon dr 14 oppompen terwijl ik nog met mijn 9 aan het knallen was terwijl ik toch bijna 10kg zwaarder weeg :S Maar dat zal wel meer aan de haar als met dr Waroo te maken hebben gehad 
|
|
|
Leander

|
low end maakt me niet zo heel veel uit, daar heb ik mijn raven voor. Is het dan misschien niet beter om een 7m te pakken, of kan je dan nog niet los gaan met een dikke 20 knopen?
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik vaar sinds 2 weken een Shockwave 9, ben hiervoor een jaar aan het rommelen gweest met een V4 12m. Heb nu in 2 weekenden tijd alles ingehaald wat ik in dat jaar het lopen prutsen (heeft misschien ook te maken met het feit dat ik gezien het afstuderen maar 5x op het strand ben geweest :S)... Ik ben zelf geen muscle boy, maar die bar druk valt best mee. Grote voordeel ervan is dat je precies weet wat de kite doet en waar die in het windvenster hangt. Vriendin van me heeft een Waroo en moest zaterdag gewoon dr 14 oppompen terwijl ik nog met mijn 9 aan het knallen was terwijl ik toch bijna 10kg zwaarder weeg :S Maar dat zal wel meer aan de haar als met dr Waroo te maken hebben gehad  ben jij Paul die de SW 9 van mij heeft gekocht? Ben blij dat hij je goed bevalt!!! Wat ik al zij, je moet genoeg wind hebben voor de SW en dan is het gewoon een topkite.
|
|
|
chico

|
ga voor de SW9. Ik heb de SW7 en een 12 classic. Er is geen overlap. Lowend van de SW7 is op een 12 slecht. Vind ik. Verder vind ik de depowerstrap "klote". Is veels te zwaar. Trek de kite gewoon op de depowerlijnen uit de lucht bij stellen. Highend is super. Heb me geen enkele keer onveilig gevoeld gisteren.
Suc6
|
|
|
Pjoeloe

|
offtopic Hey @rjen, yup that's me! hij bevalt echt super! Maar dat had je waarschijnlijk al gelezen  Maar met een kleine 4bft kan ik al flink knallen met m'n 67 kilootjes  /offtopic Depowerstrap heb ik nog niet echt aan hoeven trekken, ik vaar de Shockwave overigens zonder balletje op m'n depowerlijn dit zodat windvlagen gemakkelijk geloost kunnen worden. Als ik nu op m'n plaat ga en ik laat de bar los komt ie gwoon rust naar beneden dwarrelen en als je op tijd bent en je trekt de bar weer aan doet ie weer psies wat je wilt 
|
|
|