Servaas 4x multiplex hardhout 3,6 voldoende?

LOEN

September 29, 2006, 02:26:43
edit2Rapporteer  
Ik heb een boardje gemaakt in de servaas methode van 128 x 38 cm.
In de eerste instantie 3 lagen 3,6 mm multiplex, maar heb er uit eindelijk 4 lagen van gemaakt zodat ik hem goed af zou kunnen lakken en veder niet in de weefsel en epoxy hoef te zetten.

Ik wil dit liever bij mijn volgende boardje doen met een corecell kern omdat deze van hout al iets meer dan 2 kilo weegt. Ik heb de smaak toch te pakken ben bezig met een rockertafel dus volgende boards komen er zeker.

Maar nu is mijn vraag is 4 x 3,6mm voldoende om gewoon op te varen?

Groeten
Psychotic

Antwoord #1 September 29, 2006, 05:27:27
edit2Rapporteer  
Jahor, dat gaat prima werken, alleen bij kiteloops ga je er doorheen. En over dat gewicht, je merkt het niet, zit tussen de oren. De proX van brunotti, kaal 3,5 kilo, maarja Ruben vaart erop en het is een brunotti dus hoor je er niemand over. Is het een zelfbouw dan issie ineens loeizwaar vologens iedereen....  ThumpDown

Off topic:

En zo zit er meer tussen de oren bij boards. Rainer Kauper (man achter spleene):" Geef de eerste dag je testriders een board, en ze vinden het helemaal niks. Volgende dag plak je er een nieuw protonummer op, vertelt ze dat je een andere proto hebt en ze vinden hem een stuk beter."
LOEN

Antwoord #2 September 29, 2006, 14:39:32
edit2Rapporteer  
Ow oke. Dan ga ik deze denk ik maar aflakken en dan binnenkort maar een bestelling doen bij polyservice Smiley voor het volgende projectje.

Offtopic:
haha ja daar zit wel wat in.

Groeten
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 September 29, 2006, 16:40:14
edit2Rapporteer  
Moet je kijken wat een layup Cabrinha gebruikt  :Smiley .

Ik weet dat ik over het algemeen zwaarder bouw dan gemiddeld. Misschien een trend???
Psychotic

Antwoord #4 September 29, 2006, 22:58:59
edit2Rapporteer  
Dat is best ascociaal veel glas! Ik denk dat wij hobbyisten het zo gek nog niet doen in vergelijking met de grote jongens ThumpsUp
xav

Geen avatar

Antwoord #5 September 29, 2006, 23:42:21
edit2Rapporteer  
Ik heb afgelopen week 2 north boards gezien waarvan de afwerking echt dramatisch was. zaten gewoon bubbels in , en je gewoon oneffenheden bij de flextips en de rails.

hoe krijgen ze dat toch voor elkaar.
Tommie

Geen avatar

Antwoord #6 September 30, 2006, 19:50:57
edit2Rapporteer  
dat van het gewicht is volgens mij meer iets wat hier op het forum is ontstaan dan door productieboards word nagestreefd. (positief voor het forum bedoeld natuurlijk!!)

zelf bouw ik ook van hout, en zit op zo'n 3.5 kg compleet. bij een board van 128X38
gewoon lekker varen!!!
hOe hA HeNniE

Antwoord #7 Oktober 05, 2006, 04:13:05
edit2Rapporteer  
Maar nu is mijn vraag is 4 x 3,6mm voldoende om gewoon op te varen?
Groeten
Ja! heb nml. precies hetzelfde als jou gedaan en dan onder en boven 160grams keperweefsel erop.
Resultaat: een olifant zou dit board nog niet laten buigen, zooo stijf! Een no-go imo!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.