plastieklassen Torch?

narcotic

Geen avatar

Oktober 04, 2006, 15:25:59
edit2Rapporteer  
Hi..

Bij men Torch 16 heb ik een klein defectje.. Namelelijk dat het punt waarop de deflate-stoep aan de bladder gelast is een kleine opening geeft waardoor de lucht ontsnapt.

Ik heb hier gewoon een beetje lijm tussengesmeerd, maar zal dit houden?

Wat is een betere oplossing, en is dit zelf te doen?

Yee
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Oktober 04, 2006, 15:45:07
edit2Rapporteer  
Zit dat bij jou ook al los, ik kon bij mijn 6m raven zowat die hele deflation-dop eraf trekken, zo los zat die.
Omdat ik m snel nodig had heb ik hem geprobeerd te plakken met het bijbehorende tubetje lijm en dat zit nu na een half jaar nog steeds muurvast, is gewoon te plakken dus.
narcotic

Geen avatar

Antwoord #2 Oktober 04, 2006, 17:13:27
edit2Rapporteer  
ok, ja, ik heb het ook geplakt met de bijhorende lijm.. Dus hopelijk zit ie goed!
mathieu3
Gast
Antwoord #3 Oktober 04, 2006, 23:05:47
edit2Rapporteer  
Als de kite nieuw is of recent gekocht zou ik altijd terug gaan naar de shop. Jij kan hier niets aan doen, oftewel het is een fabrieksfout. Garantie dus, niet zelf gaan zitten klooien. Misschien gaat het goed maar misschien ook niet als je zelf bezig gaat.

Succes!
Naish........what else???

Antwoord #4 Oktober 04, 2006, 23:39:25
edit2Rapporteer  
Deze stop kun je ook beter niet gebruiken, tuurlijk loopt je kite lekker snel leeg, maar hij moet ook weer eens dicht, wanneer je hem dus dicht doet doe je dit met kracht en voel je het plastic van de "dunne" blader tegen de stop aan duwen en dit is niet echt bevordelijk! Waarschijnlijk licht het hier aan, gebruik je de grote stop toch sluit hem dan heel voorzichtig!
DrGonzo

Antwoord #5 Oktober 05, 2006, 00:08:42
edit2Rapporteer  
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad bij mijn eigen Torch 16 '05.

Zelf geplakt en verder geen last meer van gehad, maar als ik dit zo lees lijkt het me eigenlijk een fabrieks-foutje. Dat je het grote deflate ventiel beter niet kan gebruiken lijkt mij onzin, daar zijn die dingen tenslotte voor gemaakt, maar voorzichtig doen is altijd verstandig.  ThumpsUp
narcotic

Geen avatar

Antwoord #6 Oktober 05, 2006, 02:29:22
edit2Rapporteer  
jah, mijne is ook van 05, ook 'n 16 Superkite, en dit klein ongemakje zal snel vergeten zijn Smiley
Naish........what else???

Antwoord #7 Oktober 05, 2006, 04:19:09
edit2Rapporteer  
Tuurlijk kun je de grote stop gebruiken, let alleen ff goed op bij het sluiten.
Veel kiters zie ik de stop als volgt sluiten: 1 hand aan de onderzijde van de tube en met andere hand de stop aanduwen, als je dit doet voel je aan de hand die aan de onderzijde zit de blader(dunne binnetube) zitten, wanneer je met je bovenste hand de stop maar hard genoeg aandrukt en ook nog een beetje beweegt dan weet je wat er gebeurd..........kapot.......het is maar heel dun materiaal!!!!
Mijn kites worden veel gebruikt en heb nog nooit een lekke tube of strud gehad!!!!
hOe hA HeNniE

Antwoord #8 Oktober 05, 2006, 04:35:00
edit2Rapporteer  
Tuurlijk kun je de grote stop gebruiken, let alleen ff goed op bij het sluiten.
Veel kiters zie ik de stop als volgt sluiten: 1 hand aan de onderzijde van de tube en met andere hand de stop aanduwen, als je dit doet voel je aan de hand die aan de onderzijde zit de blader(dunne binnetube) zitten, wanneer je met je bovenste hand de stop maar hard genoeg aandrukt en ook nog een beetje beweegt dan weet je wat er gebeurd..........kapot.......het is maar heel dun materiaal!!!!
Mijn kites worden veel gebruikt en heb nog nooit een lekke tube of strud gehad!!!!
Ik snap je punt precies en denk ook wel dat dat tot schade aan de bladder kan leiden, maar wat is volgens jou een juiste manier om dit voorzichtig te doen?
Niet gebruiken van het grote deflate-ventiellijkt me geen optie want dan word oprollen een rotklus.....heb dit nml. zo een tijdje gedaan omdat ik d8 dat dat ventiel lekte...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.