Op het land kiten...

Rowin

Antwoord #25 Oktober 08, 2006, 17:32:09
edit2Rapporteer  
Tot een goeie windkracht 5, en dus soms randje 6 ben ik nog aan het flyboarden ja. Maar geen volle bft 6. Gewoon bft 5 en soms randje 6.
En hoezo onveilig, als ik me kite dan nog gewoon hou is dat toch geen probleem...
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #26 Oktober 08, 2006, 18:12:17
edit2Rapporteer  
Rowin,

De vraag is NIET: tot welke windsterkte kun je nog 'veilig' flyboarden?

Maar is het verantwoord om te flyboarden met een kite waarmee je bij dezelfde windsterkte ook kunt kiteboarden?
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #27 Oktober 08, 2006, 18:23:17
edit2Rapporteer  
met flyboarden pak je over het algemeen een maatje kleiner, net als met snowkiten.
WaZuP

Antwoord #28 Oktober 08, 2006, 21:05:36
edit2Rapporteer  
Kijk de beste snow kiters op dit moment hebben ongeveer de zelfde maat kites als op t water maar dat komt voornamelijk door 1 ding FREESTYLE de pro's zijn tegenwoordig nog maar net powerd up maar varen grootere boards.

een paar jaar terug toen alles om big air boardoffs ging waren die gasten zo overpowerd die maten zul je nooit ten nimmer zien met dezelfde wind met flyboarden snowkiten bugyen etc

Ik sta volledig achter wake-kiter, want:
1) je verplaatst een hoop water waar kracht voor nodig is
2) op land off sneeuw gaan ze veel sneller dan op het water (=veel hogere schinbare wind)

en 2 x de windsnelheid langs je kite is 4 x de power die je hebt dus buggyers starten zeg maar underpowerd maar zodra de snelheid opbouwd krijgen ze meer pull waardoor ze door nagenoeg geen wrijving nog sneller gaan tot dat je je ki8te haast niet meer kunt houden.
RFKite

Antwoord #29 Oktober 08, 2006, 22:42:40
edit2Rapporteer  
Weet je wat het is.. NU gebeuren er nog weinig ongelukken met flyboarden NET als kitesurfen 7 jaar GELEDEN toen er nog maar een handjevol mensen het deden en als je het deed dan was je zo geintreseerd dat je alles al van de hele sport al wist nu niet meer en mensen zien het als leuke hobby. Dit kan ook over 6 jaar met flyboarden aan de hand zijn dat t te druk word!

Kijk ik vlieger al sinds mijn 6e en sinds mijn 10e de met power kites en kon al op mijn 13e 4 meter hoog springen met een c-quad, dan zie je kiteboarden en je denkt wow ga ik doen.

Toen ik begon in 2002 kende ik alle theorie van een tube kite van buiten ik wou zo graag beginnen en had ook zeer veel vlieger ervaring (voelt gewoon als verlengde van mijn lichaam)
Kijk en als je dan weer 4 meter springt ken je de consequenties (heb er heel lang voor moeten opbouwen met C-quad voor ik die ervaring had natuurlijk).

Het probleem nu is alleen dat een hoop nieuwkomers in het kiten mensen zien springen op het strand en dit ook willen doen. Met veel te veel wind, omdat ze niet uit de vliegerwereld komen kunnen ze niet onderste boven een kite in de lucht houden of met de linker kant van je bar in je rechterhand controle houden. En weten ze de gevaren niet.

En daarom gebeuren er vaak ongelukken en daarom zegt iedereen op een kitesurf forum dat t levensgevaarlijk is denk ik (terwijl ik niks liever doe)

goeie theorie voor mij als leek klinkt het zeer logisch, ik werk zomer's bij de holidayshop, daar kwamen ook mensen die voor het eerst matrasje kopen en dan met gescheurde vliegers enzo terug komen en boos omdat de vlieger kapot was terwijl er ruim 7-8bft stond:D dan denk ik ook van DENK NA!

ik zit trouwens ook beetje in dezelfde situatie als jouw(vroeg begonnen met vliegeren) maar nu wil ik ook gaan kitesurfen, in april ga ik hoogstwaarschijnlijk lessen volgen:D vlieger momenteel met ozone fury 4,5, gaat lekker, vaak lekker jumpen/buggien op strand

btw weet je goeie theoriesites voor vliegeren kiten en alles eromheen, ben nu al tijdje op zoek

groet roger

WaZuP

Antwoord #30 Oktober 09, 2006, 23:27:56
edit2Rapporteer  
www.stuntvliegers.nl

ik had hun 2e of 3e boek en staat alles in

Basis theorie vliegeren en wind
1 lijns vliegers
2 lijnsvliegers
4 lijnsvliegers
trick kiten
powerkiten
precisie vliegeren
bugyen
kitesurfen

hoe maak je een vlieger (hoe ga je met naaimachine om)
hoe toom je een vlieger (en matras) en wat voor soort toming zijn er allemaal (erg onderschat in onze wereld)
Hoe maak je een bugy
hoe maak je een kiteboard

Kortom staat echt alles in

en dan kom je er ook achter dat dus meeste mensen in kite wereld der de ballen verstand van hebben
WaZuP

Antwoord #31 Oktober 09, 2006, 23:37:10
edit2Rapporteer  
hun site heef zelfs calculaters om alle maten te bereken voor bepaalde powerkites die je zelf kunt maken (beter en wendbaarder dan c-quad)

oja en natuurlijk niet te vergeten de theorie over de outline van een kite board en wat dat doet met de vaareigenschappen

en de hele vlieger historie
RFKite

Antwoord #32 Oktober 09, 2006, 23:58:59
edit2Rapporteer  
ey bedankt! ik ga binnenkort ff boekje opsporen is cker handig!
big_ben_lair

Antwoord #33 Oktober 10, 2006, 00:13:56
edit2Rapporteer  
ik zit trouwens ook beetje in dezelfde situatie als jouw(vroeg begonnen met vliegeren) maar nu wil ik ook gaan kitesurfen, in april ga ik hoogstwaarschijnlijk lessen volgen:D

nog snel `even` voor de winter leren, bordje en kite van 2006 kopen en je kan deze winter ook nog een beetje 'droog kiten' Wink
RFKite

Antwoord #34 Oktober 10, 2006, 00:49:49
edit2Rapporteer  
haha grappenmaker dat wilde ik eerst wel doen ja maarjh nog maar ff wachten
tegen de tijd dat ik lessen heb genomen kan ik misschien zelfs wel ss fuel kunnen halen:P nee grapje maar ze geven nu geen lessen meer denk ik of wel?
Angela KA

Antwoord #35 Oktober 10, 2006, 02:02:42
edit2Rapporteer  
@Henning: geef je zelf geen antwoord op je vraag???  Huh
Je begrijpt de discussies niet hier op het forum over het gevaar van op het land je kite oplaten/tricks doen etc... je doet het zelf immers ook..

Mááááár het verschil is hier wél even dat jij je erop kleed en voorbereid..   ListenToMe Dus dát is het precies!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.