Water tegen mijn kuiten, waardoor ik af rem.

MasterWurm

Berichten: 185
Oktober 01, 2006, 01:32:04
edit2Rapporteer  
Ik heb soms als ik hard wil hoogtelopen, dat er allemaal water tegen mijn kuiten komt, waardoor ik nogal afrem.. het lijkt mij dat het te maken heeft dat ik teveel de board kant, kan dat?
Maar als ik dat juist niet doe dan ga ik weer te hard waar door ik soms moeilijk kan remmen.

Ik heb een Cabrinha co2 (2004), maar nu zie ik wel dat mijn chicken loop best wel groot is, ik weet niet als het daar ook iets mee te maken kan hebben?

Kent iemand dit probleem, wie o wie heeft voor mij de gouden tip?

Alvast bedankt  ThumpsUp
Hieronymus

Berichten: 177
Antwoord #1 Oktober 01, 2006, 01:34:27
edit2Rapporteer  
Beetje door je knieën gaan en je benen niet te veel strekken, hierdoor word de hoek groter en de afstand tussen je kuiten en het water ook!
MasterWurm

Berichten: 185
Antwoord #2 Oktober 01, 2006, 01:37:50
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn achterste been altijd gebogen, en de voorste een beetje gestrekt, dus ik neem aan dat ik de voorste been wat meer moet buigen.
Dan heb ik dus een beetje een poep houding?
Hieronymus

Berichten: 177
Antwoord #3 Oktober 01, 2006, 01:47:57
edit2Rapporteer  
Nee juist niet, hou altijd je rug goed recht, maar gebruik je benen als een soort schokdempers, maar ga ook niet te ver door je knieën dat ziet er wel een beetje raar uit, maar gewoon licht gebogen. Of gewoon zover als het nodig is, afhankelijk van de chop. Maar een poehouding is meer als je met een kromme rug kite. Je moet altijd zorgen dat je rug recht is en al je gewicht in je oor hebt zitten!
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #4 Oktober 01, 2006, 01:55:13
edit2Rapporteer  
k had er eerst ook last van, maar het is idd zoals Hieronymus zegt
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #5 Oktober 01, 2006, 18:03:37
edit2Rapporteer  
Ik heb dus een soortgelijk probleem alleen dan met me hakken...
ik heb maat 50 en dan willen mijn hakken wel is door het water gaan slepen.. wat meestal resulteert in veel snelheidsverlies... erg lastig.

Iemand een oplossing?
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #6 Oktober 01, 2006, 18:16:38
edit2Rapporteer  
Ik heb dus een soortgelijk probleem alleen dan met me hakken...
ik heb maat 50 en dan willen mijn hakken wel is door het water gaan slepen.. wat meestal resulteert in veel snelheidsverlies... erg lastig.

Iemand een oplossing?

misschien als je dat zelf nog niet gedaan heb

je strap iets groter zetten waardoor je je voet er verder in kunt schuiven
of een breder board kopen  (tong_kitesmiley)

Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #7 Oktober 01, 2006, 18:59:48
edit2Rapporteer  
ja heb ik wel gedaan.. maar als je er helemaal in zit dan zit het ook weer niet lekker met me voetpads   die lopen niet zover door.. dus dan heb ik weer minder grip met me tenen...
Heb nu wel een board van 40 breed dus daar ligt het niet aan.

het is een beetje een tussenweg vinden,
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.