high end North toro 14 mtr 70 kg beginner

Marsie

Berichten: 361
September 29, 2006, 17:37:57
edit2Rapporteer  
Hallo forumgebruikers,

Ik kite dit jaar met een North Toro en ben beginner.

Waarom ben ik er niet eerder mee begonnen schater.

Nou is mijn vraag tot hoeveel knopen zou ik deze kunnen houden op een verantwoorde manier.

Ik weeg 70 kg.

Ik kan al redelijk heen en weer kiten,maar dat is het wel een beetje.

Ik denk wel dat ik een kiter ben die behoort bij de groep safety first. ThumpsUp

Ik heb wel wat staten over windrange gezien maar lijken mij wat standaard.

Nou is mijn vraag dus: wat zijn jullie ervaringen m.b.t. vergelijkbare kite 14 mtr, gewicht en aantal knopen ?

Mijn ervaring bij 14 knopen ging prima,maar ik denk dat het bij 16 knopen wel op gaat houden met mijn 14 mtr.

Ik denk wel aan een rebel in de toekomst maar weet ook nog niet welke maat.

Heel graag reakties en bij voorbaat dank!!!!

Marcel.
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #1 September 29, 2006, 19:56:29
edit2Rapporteer  
Denk dat je toch wel verder moet kunnen komen dan 16 knoopjes.
Mijn eerste idee was dat je tot iets van 18 knopen moet kunnen gaan.

Mijn 2004 Gaastra Force doet het prettig tot 20 kts alleen sleep ik wel ff dik 20 kilotjes meer met me mee. Aangezien je 2005 Toro betere depower zou moeten hebben lijkt 18 me redelijk.

Mijn ervaring als beginner is dat wanneer je niet meer fatsoenlijk de "walk of shame loser" kunt lopen (dwz. teruglopen naar waar je te water bent gegaan nadat je je hoogte verloren bent) je een kleinere kite moet pakken.
Marsie

Berichten: 361
Antwoord #2 Oktober 01, 2006, 03:06:05
edit2Rapporteer  
Hoi Iceberg,

Bedankt voor je reaktie,dat je de moeitte hebt genomen.tnx ThumpsUp

Andere reakties zijn ook welkom.

Groet,

Marcel. Joepie
thesteef
Gast
Antwoord #3 Oktober 01, 2006, 06:37:25
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een 2004 toro gehad (zonder 5e lijn) en daar hield het wel mee op met 16-18 knopen ongeveer. Vooral bij spots langs het ijsselmeer kon je dan al amper meer fatsoenlijk aan land komen. Ik weeg zelf 85 kilo. Ik denk wel dat een 5 lijn zal uitmaken, dus misschien hou je 'm dan langer. Voor mij was de matige windrange reden om ;m te verkopen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.