Jammer weer.....

Lord of the Boards

Oktober 02, 2006, 04:10:02
edit2Rapporteer  
Vandaag heerlijk gevaren op Makkum. Wind was goed voor 12 meter. Het was de eerste dag weer (toegestaan van 1 oktober tot 1 april).

Ik vind het alleen wel heel erg jammer dat er altijd weer mensen zijn die zich niet aan de regels kunnen houden. Als je het simpelweg niet weet dan is dat niet erg, maar gedraag je dan wel nadat je aangesproken bent door anderen.

Vandaag een discussie gehad met iemand die het allemaal dus WEL wist. Maar toch opstappen op een plaats waar dit niet mag en lekker kiten in de baai, ook nadat we hem hadden aangesproken ging hij gewoon door. Kijk dan dus niet raar op als iemand kwaad op je wordt en "aggressief" reageert (it wasn't me......). Het kan gewoon niet. We moeten met zijn allen laten zien dat we het waard zijn om deze spot te behouden. Als we nu moedwillig de regels gaan overtreden maken we de keuze wel heel makkelijk voor de gemeente...............

De omstandigheden en het diepe water betekent tevens dat Makkum absoluut geen beginnersspot is. Er was een beginner bezig (ook in de baai) die we maar niet achter de pier hebben gestuurd omdat we bang waren dat ie dan naar de afsluitdijk zou afdrijven. Als beginner kun je veel beter naar Workum of Mirns gaan.

Het was de eerste dag dat we weer mochten kiten op Makkum, dus misschien moeten sommigen weer even wennen aan de regels. Ik hoop alleen dat het vanaf nu wel gewoon goed gaat.

Voor alle duidelijkheid:
- Kite oppompen en oplaten/ landen op het uiteinde van de pier. Je komt (als je langs het water loopt) het NKV bord tegen. Die moet je dus voorbij. Er is daar een strandje met genoeg ruimte.
- Kiten mag alleen buiten de pier, dus NIET in de baai. Het is daar erg druk met windsurfers en windsurflessen.
- Naar buiten gaan doe je alleen kitend als je dat in 1 rak kan doen. Dus niet eindeloos in die baai heen en weer gaan om buiten te komen. Je gaat dan gewoon een stukje lopen.

Ook windsurfers moeten af en toe even terecht worden gewezen als ze driegend op je af komen lopen om je al schreeuwend en scheldend te vertellen dat je niet mag kiten............

Voor de rest was het een absolute topdag!  ThumpsUp
Niels Wijnia
Gast
Antwoord #1 Oktober 02, 2006, 15:44:17
edit2Rapporteer  
En ik was op Harlingen...wat een bende daar, uitgegleden in de drek, krab aan me linkerteen, vol met me rechterteen in een kwal getrapt, vol gecrashed met me hoofd in de drek...ga daar dus nooit weer kiten...

Niels
bart66
Gast
Antwoord #2 Oktober 02, 2006, 15:59:32
edit2Rapporteer  
doe is allemaal niet zo minachtend over beginners jullie zijn het zelf ook geweest loser
e_surf

Antwoord #3 Oktober 02, 2006, 16:19:49
edit2Rapporteer  
Is geen minachting tegenover beginners.

Met zuidenwind de pier voorbij varen, betekend
dat je binnen 50 mtr. bij de vaargeul bent.
Bovendien kun je boven de pier nergens staan.
Het starten van je kite moetop het eide van de pier en dat betekend
dat je binnen no-time de pier voorbij bent.
Het gevaar is dat je over de vaargeul komt en afdrijft richting afsluitdijk
Het is hier overal diep, de scheiding van diep en ondiep wordt aangegeven door gele boeien.
Dus beheersing van starten in diep water is noodzakelijk.

Aan de andere kant, kiten binnen de baai, dus binnen de lengte
van de pier MAG NIET.
Maar wat moet je dan. Je stuurt een beginner toch niet het diepe water op.
Maar deze beginner zit dan wel tussen de klasjes windsurfers te klooien.

Dit hoeft maar 1X fout te gaan en het gedonder begint weer.

Vandaar, beginners blijf oefenen op ondiep water (Workum en Mirns etc)
En kom dan op de locatie's met diep water en/of andere gevaren.

Lord of the Boards

Antwoord #4 Oktober 02, 2006, 18:48:03
edit2Rapporteer  
@ Bart,

Dit is absoluut niet minachtend bedoeld tegenover beginners. Ik weet ook dat ik het zelf heb moeten leren. We hebben de beginners ook niet aangesproken. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat beginners op Makkum niet volgens de regels kunnen kiten. De kitezone is daar gewoon niet geschikt voor en de plekken die wel geschikt zijn voor beginners zijn verboden gebied.

Geen minachting dus, maar gewoon feiten.
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #5 Oktober 03, 2006, 01:55:45
edit2Rapporteer  
Als netjes aansoreken niet meer helpt... InLove

Heb een paar jaar terug in Frankrijk ook een mafkees gezien die zijn kite tussen de badgasten liet neerstorten.

Toe de lokals dat zagen liep er eentje naar toe en gaf die gast zonder te praten eerst een paar klappen op zijn bek. ThumpsUp

Ik zeg niet dat ik dit goedkeur maar soms.................................. ListenToMe
Lord of the Boards

Antwoord #6 Oktober 03, 2006, 05:37:48
edit2Rapporteer  
Tsja, dat gaat wel wat ver vind ik. Ik ben totaal niet aggressief en zal dus nooit iemand op zijn bek slaan. Als praten niet meer helpt, heb ik wel een andere oplossing. En dan gaat het geld kosten. Er loopt namelijk een BOA (buitengewoon opsporings ambtenaar  ) rond in Makkum. Hij houdt toezicht op het strand en dus ook op het kitesurfen. Ik zit er aan te denken om in het vervolg, als mensen niet willen luisteren, maar even een telefoontje te plegen.

Wie niet horen wil, moet maar........... betalen
Pbter

Geen avatar

Antwoord #7 Oktober 03, 2006, 05:55:04
edit2Rapporteer  
groot gelijk, bescherm je spot
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.