Rebel front/back pigtail?

svenpronk

Oktober 04, 2006, 16:34:27
edit2Rapporteer  
Ik vaar met de rebel 14 en 10 en bevallen echt super goed ThumpsUp maar wat is nu precies het verschil tussen de front/back pigtail?

De een zegt C-kite/bow kite gevoel, ik heb ook gehoord meer/minder bardruk.
En de draaisnelheid zou niet verschillen tussen de twee.

Maar wat is nu precies het verschil?
SjaarD

Antwoord #1 Oktober 04, 2006, 16:58:33
edit2Rapporteer  
Laatst de 9m2 op de beide pigtails gevlogen. Persoonlijk ben ik altijd een voorstander van snel draaien en niet teveel bardruk. Maar omdat ik les ging geven leek me de binnenste (back?) pigtail het veiligst. Je merkt inderdaad meteen dat er meer bardruk is, meer richting de rhino6 vond ik zelf. De kite reageert iets gemoedelijker en draait iets minder direct. Voor echt harde wind is dit naar mijn mening een aanrader. Ik heb de pigtails zelf weer teruggezet naar front. Iets minder bardruk inderdaad, lekker licht maar je voelt nog prima waar de kite staat. De kite reageert wel sneller maar niet te snel vind ik. Sowieso vind ik dat de rebel niet te nerveus/snel reageert zoals bijv de waroo dat naar mijn mening wel een beetje heeft in de kleine maten. Loopen draait ie gewoon 2 keer Smiley daar moet je maar aan wennen haha....
Voor mij dus de "snelle" (front?) stand!!
svenpronk

Antwoord #2 Oktober 04, 2006, 17:23:02
edit2Rapporteer  
Front/back klopt niet helemaal wat ik heb neergezet moet gewoon binnenste of buitenste zijn.
Ok bedankt ik gebruik altijd de binnenste maar ga nu de buitenste ook is effe proberen.
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 04, 2006, 20:42:17
edit2Rapporteer  
.....even een hele domme vraag maar wat is een pigtail.....(letterlijk vertalen kan ik zelf wel dus dat hoeft niet) Ik bedoel dus in bovengenoemde context. Huh
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Oktober 04, 2006, 20:55:28
edit2Rapporteer  
pigtail is dat touwtje wat aan je kite zit waar je je lijnen aan bevestigd
litewave

Antwoord #5 Oktober 04, 2006, 23:31:59
edit2Rapporteer  
Dat is geknoopt als een varkens-staart
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.