Maar wat ik me nu nog afvraag is welk nut het dan heeft om je kite meer te poweren als er minder wind is...Als ik het goed versta kan je dan beter gewoon meer je kite omhoog-omlaag brengen zodat je meer kracht krijgt.
ehm, geen. Het poweren van je kite heeft als voorwaarde dat er snelheid in zit. Is die er niet kan je sjorren tot je een ons weegt, dat gaat niet werken.
sinusen is idd de enige remedie. Je kan wel bij omlaag sturen iets poweren, dan houd d ekite iets makkelijker snelheid. (niet vergeten te depowerenals ie weer omhoog moet)
Weet je toevallig ook of het normaal is dat mijn kite zo hoog boven me hoofd komt?(zie vorige vraag)
Veel vookomend probleem bij te weinig wind. Als de kite recht boven je staat is er nauwelijks luchtstroom om de kite te tillen, en dus ook geen drag. Als de kite door een vlaag enigszins meer kracht krijgt vliegt ie over je heen.
Remedie: Snelheid maken door van links naar rechts te bsturen, of beter 10 naar 11 uur ( of 1-2 uur) Mocht de kite dan doodvallen hou je spanning op je lijnen en kan je de valsnelheid gebruiken om de kite weer omhoog te sturen.