zuid of zuidoost => naar de kroeg of kiten ??

668 Next door

Geen avatar

Oktober 10, 2006, 02:10:20
edit2Rapporteer  
Geachte collega kiters,

Normaal gesproken ga ik naar t autostrand en vrouwenpolder.
Echter bij zuid en zuidoosten wind verveel ik me dood omdat ik niet weet waar ik dan terecht kan.
Het café is een leuk alternatief echter zou ik liever gaan kiten.
Weet iemand een goede spot bij deze windrichtingen ?
Is Brouwersdam een oplossing ?? Ook heb ik eens gehoord van een goede spot in de buurt van de Roompot / Neeltje jans.....
O ja, liefst heb ik nog een spot nodig met een redelijke ruimte om te kunnen staan.
Een middag kiten zonder bord te verliezen en af een toe nog een waterstart zit er nog net niet in.
Alvast bedankt voor de info.

Groeten Bart
kitestertje

Antwoord #1 Oktober 10, 2006, 02:20:10
edit2Rapporteer  
hahaha met zuid en zuidoost kun je juist perfect terecht op oostvoorne  loser

( ik bedoel natturlijk zuidwest, geen zuidoost loser)
Peterkiter

Antwoord #2 Oktober 10, 2006, 02:32:47
edit2Rapporteer  
Nou met Zuid kan je wel terecht op Oostvoorne, maar Zuid oost is drie keer niks daar! Supervlagerig en schuinaflandig. Je kan als je al goed kan kiten evt bij LAAGwater bij de slufter gaan kijken, maar blijft link daar. Kheb ook weleens gehoord dat je bij Rockanje kan, maar is volgens mij verboden daar. Verder kan je op binnewater bij Enkhuizen of Mirns kijken. Check anders ff de spotfinder op deze site, staat alle info over windrichtingen.
Peterkiter

Antwoord #3 Oktober 10, 2006, 02:35:05
edit2Rapporteer  
Sorry je bericht niet goed gelezen. Slufter is niet te doen als ik je verhaal zo lees!! Niet om lullig te doen, maar is gewoon geen beginnersspot!
Kondor 11

Antwoord #4 Oktober 10, 2006, 02:48:08
edit2Rapporteer  
Onze semi secret spot schater
drifter

Antwoord #5 Oktober 10, 2006, 03:00:38
edit2Rapporteer  
Zuid0ost is aflandig/ kan aflandig zijn op bovengenoemde spots. Extra gevaar schuilt hem in het feit dat het NU koud aan het worden is. Effe een halfuur in het water liggen kan verkeerd aflopen.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Oktober 10, 2006, 03:11:18
edit2Rapporteer  
ZuidOost kan in Oostvoorne zeker wel....op het meer! Let wel, er liggen rond het hele meer stenen wallen, met daarin enkele smalle openingen. Het is dus zaak dat je wel kunt kiten, voor beginners is het niet echt veilig. Downwind liggen nl. ook deze wallen!

Zuid is te doen op Oostvoorne, je moet alleen wat verder uit varen om in 'schonere' wind te komen (ben je tevens lekker ver weg van alle scholen en beginners! Hebben jullie geen last van elkaar)
Angela KA

Antwoord #7 Oktober 10, 2006, 03:59:36
edit2Rapporteer  
Workum en Mirns.. maar dat is vást te ver weg???
Kondor 11

Antwoord #8 Oktober 10, 2006, 04:31:32
edit2Rapporteer  
zuid oost is voor ons schuin aanlandig of zelfs pal aanlandig
668 Next door

Geen avatar

Antwoord #9 Oktober 10, 2006, 04:46:02
edit2Rapporteer  
Als ik het goed begrijp blijft zuidoost, voor de beginnende brabantse kiter, een lastige windrichting.
Gelukkig komt t niet erg vaak voor. In ieder geval dank voor de tips.

Gegroet
668 Next door

Geen avatar

Antwoord #10 Oktober 10, 2006, 04:57:40
edit2Rapporteer  
Is de slufter altijd lastig voor beginners ? B.v. i.v.m. stroming.
Of is het bij laag water wel goed te doen ? Blijkbaar kun je dan 200 m staan.
Het kan natuurlijk ook dat jullie zoiets hebben van: Laat die beginners maar in oostvoorne tobben en is t ook werkelijk jullie secret spot (iets waar ik wel in kan komen).

GRT
Erik de Berik

Antwoord #11 Oktober 10, 2006, 06:56:56
edit2Rapporteer  
Slufter is ok als t laag is ,maar blijf een beetje aan de kust en ga niet de kom uit,zodra je bij ZO de kom voorbij schiet is t feest(voor de KNRM).Maar beter niet als beginner op de Slufter,de stromingen zijn hier erg veraderlijk en erg verassend sterk ,ook kun je nu niet te lang in t water blijven spartelen/watertrappelend vanwege de toenemende koude (ivm afdrijven en w8en op hulp).Na hoog tij wordt de hele bak letterlijk leeg geslurpt,alsof je een stop uit de badkuip trekt.Verder blijft t erg mooi daar en als je beter bekend bent op de Slufter dan krijg je er feeling voor. ThumpsUp

Hieronder mooie plaatjes vd Slufter,30-10-05,ZO 5 ,een gedenkwaardige dag ,de drukste dag ooit.Ik was er vroeg maar later waren er meer als 200 kiters.Zonsondergang is werkelijk prachtig daar.
.Chris.

Antwoord #12 Oktober 10, 2006, 15:23:48
edit2Rapporteer  
Zo, wat een spot zeg !
slufterhufters.com

Antwoord #13 Oktober 10, 2006, 15:52:54
edit2Rapporteer  
Snap het ff niet meer.... proberen we met de meeste forum bezoekers hier op Kitehigh alle nono's weg te houden van de Slufter, en niet zonder reden zoals al je de afgelopen tijd hebt kunnen lezen op het forum, gaan er weer een paar bijdehandejes reclame maken voor de Slufter????

Slufter is met ZO en Z een gevaarlijke spot, gebeurt er wat drijf je de zee op, zowie zo is de Slufter totaal niet geschikt voor beginners 1e jaars.

Elevation

Antwoord #14 Oktober 10, 2006, 16:23:56
edit2Rapporteer  
het gaat maar door.. te belachelijk voor woorden dat er ondanks alles wat daar gebeurd er mensen zijn die het aanraden om daar te gaan varen.. er zijn namelijk mensen die ondanks dat ze niet of nauwelijks kunnen kiten of relaunchen toch denken dat het daar allemaal wel kan...

mooie foto's, maar je wordt bedankt voor een nieuwe poging de slufter te verzieken voor de mensen die WEL kunnen kiten.. je kunt 200 meter staan ja, maar als je met genoeg mensen daar vaart is het natuurlijk een kwestie van tijd dat er weer iets gebeurd..
Loon

Geen avatar

Antwoord #15 Oktober 10, 2006, 16:28:48
edit2Rapporteer  
@blieb me: gozer, wat doe je nou moeilijk. Ik ben zelf die beginnende 1e jaars kiter waar jij het over hebt en ik ga regelmatig naar de Slufter. Zo lang je daar met laag water komt en idd niet voorbij de kom gaat zoals Erikmaul zegt is er niets aan de hand....(als het hoog water is en meer dan 4 bft, ga ik daar ook niet naar toe overigens)
surfensoul
Gast
Antwoord #16 Oktober 10, 2006, 16:31:59
edit2Rapporteer  
Slufter is geen spot om als beginner zelf te gaan varen.
Waarom :
1. met afgaand tij stroom je binnen no time de open zee op. tegen deze stroming zwem je niet in !
Zelfs met opkomend tij stroomt het sterk ook richting diep water. Zit maar 6 uur tuissen hoog en laag water dus dat jij stroming voor je kiezen krijgt is zeer waarschijnlijk tenzij je precies met dood tij gaat varen. Weet je niet wat dit allemaal betekent moet je zeker niet gaan.
2.de slufter gaat heel verrradelijk van ondiep naar diep over en die grens verschuift heel snel bij opkomend water
3. met zuidoost heb je de wind bovenin dus als je kite op het water ligt staat daar soms weinig wind en heb je veel problemen met starten, hier heeft al vaak zich iemand aan vertild
4 er is weinig toezicht heb je een probleem moet je hopen dat iemand je gezien heeft anders kun je het  strand gaan bekijken van 5km afstand.
5 zuidoost is op een kleine strook sideshore maar ga je door de waterscheiding (van ondiep naar diep zit je snel in aflandige wind) Heel tricky dus ook voor ervaren kiters. Je kunt er varen als ervaren kiter maar heel goed rekening houden met het tij en voor de waterscheiding blijven.

De slufter ziet er onschuldig uit maar deze zomer heb alleen ik al 3 keer de reddingsboot kunnen benaderen om iemand uit het water te halen. Als je leest hoevaak mensen in de problemen komen dan spreekt dat voor zich en dit is het topje van de ijsberg de meest dingen lees je niet.

Dus kun je nog niet goed varen  en altijd je kite waterstarten ook in golven en als je niet kan staan neem dan de vlagerigere wind en het lopen op de koop toe en gaan naar het autostrand.Ga je wel naar de slufter weet dan wanneer het hoogwater wordt en laagwater , ga met laagwater varen en ga eraf een uur voor het hoog wordt zit je altijd goed.
En bespaar jezelf een kitemare.

Zeker nu het water afkoelt worden de marges steeds kleiner en het varen daar steeds gevaarlijker.
Vorig najaar/winter zijn mensen zwaar onderkoeld uit het water gehaald.
Naish........what else???

Antwoord #17 Oktober 10, 2006, 16:53:52
edit2Rapporteer  
Met ZO kiten op de Slufter tijdens zonsondergang is wel het domste wat je kan doen, de reddingsdiensten zullen je nooit meer vinden in het donker!!!!!!
Erik de Berik

Antwoord #18 Oktober 10, 2006, 16:54:53
edit2Rapporteer  
Ik raad niet aan maar eens komt voor bijna iedereen de eerste keer op de slufter en dan moeten ze wel rekening houden met de 5 punten van surfensoul(zie boven).Zelfs de meest geoefende kiter kan er in de shit komen.Slufter heeft veel meer risico ,daar is iedereen het over eens .De schoonheid is verradelijk mooi daar,dus laat je niet verleiden als onwetende door deze beauty.Er wordt vaak vergeten dat kiten nog steeds te boek staat als een extreme sport,dat brengt nou eenmaal risico,s met zich mee.Kennis over getijdes en stromingen is hier een must.Morgen weer naar Slufter? (grinnik_kitesmiley) (ps de wind is niet zozeer het gevaar daar ,maar de stroming,zelfs met 1bft)
Loon

Geen avatar

Antwoord #19 Oktober 10, 2006, 17:12:30
edit2Rapporteer  
of juist met 1 bft?
NW

Antwoord #20 Oktober 11, 2006, 00:49:50
edit2Rapporteer  
Grevelingen bij het Restaurant...is redelijk tot goed van zuidwest tot zuidoost.
kunt er bij hoogwater bijna overal staan.
Mike salou
Gast
Antwoord #21 Oktober 11, 2006, 02:21:42
edit2Rapporteer  
Daarintegen is t bij laag water 1 gore bende  (grinnik_kitesmiley)
Passie

Antwoord #22 Oktober 11, 2006, 02:34:16
edit2Rapporteer  
Grevelingen bij het Restaurant...is redelijk tot goed van zuidwest tot zuidoost.
kunt er bij hoogwater bijna overal staan.

Mond houwe.
Die is ''secret''
Lex

Antwoord #23 Oktober 11, 2006, 02:46:13
edit2Rapporteer  
is het daar dan toegestaan?
Kondor 11

Antwoord #24 Oktober 11, 2006, 03:20:07
edit2Rapporteer  
Naaktstrand vlakbij vlissingen is ook top alleen een beetje fris
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.